تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
فرمانده کل انتظامی کشور مطرح کرد

سرانجام خانه‌های پلاک قرمز / کنترل الکترونیک شماری از سارقان پرسابقه؛ بزودی

سرانجام خانه‌های پلاک قرمز / کنترل الکترونیک شماری از سارقان پرسابقه؛ بزودی
فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص کنترل الکترونیکی سارقان گفت: با موافقت قوه قضائیه و فراهم کردن امکانات در روزهای آتی اولین گروه از سارقان که سابقه پر شماری در سرقت دارند تحت کنترل الکترونیک قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۷۳۳۳۰

به گزارش معاصر و بنابر اعلام خبرگزاری پلیس، سردار احمدرضا رادان با حضور در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی (ع) با حضور دانشجویان این دانشگاه برگزار شد با تبریک روز دانشجو به دانشجویان و اساتید این دانشگاه، اظهار داشت: شما دانشجویان عزیز در این دانشگاه، علوم و فنون انتظامی را از اساتید خود یاد می گیرید که چون شمع آب می شوند و کوله باری از علم و تجربه را به شما می آموزند تا در حوادث روزگار بتوانید از آن علوم استفاده کنید.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: شما دانشجویان اکنون آماده وارد شدن به یک دوران سخت، حساس اما مقدس می‌شوید در این دوران ما باید با خدمت به مردم، مانند شهدا اثر وجودی ماندگار و جاودانه از خود به جا بگذاریم.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر ما اکنون در این لباس هستیم یقیناً با نگاه خدا بوده که این لباس مقدس بر تن ما باشد چون خدمت در این لباس که با ماموریت های متنوع و مختلف که از جنس خدمت به مردم است می تواند فاصله دیروز تا فردا را برای رسیدن به بهشت هموار کند.

سردار رادان با اشاره به حکم انتصاب خود از رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: اگر در دوران خدمت در انتظامی برای تحقق این موارد تلاش کنید مطمئن باشید که تکلیف مان را به درستی انجام داده ایم.

وی با اشاره به اینکه خدمت در هر لباسی در نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند است و ثواب دارد، گفت: خدمت در تمامی دستگاه ها در کشورمان ثواب دارد اما هر چقدر خدمت سخت‌تر باشد ثواب بیشتری دارد و ما باید قدردان خداوند باشیم بخاطر اینکه این فرصت را به ما داده است که ثواب بیشتری برای آخرت‌مان جمع کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: نیروهای پلیس بایستی آنجایی که کیان اسلام و نظام در خطر باشد و برای دفاع از تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی و امنیت مردم سینه سپر کنند هر چند که این عمل ممکن است در بعضی مقاطع خوشایند همه نباشد و برخی قضاوت‌هایی هم در این زمینه صورت بگیرد، اما بعداً مردم به حقیقت می‌رسند و آنجاست که حرف ها و قضاوت های نابجا برای ما شیرین‌تر از عسل می‌شود.

سردار رادان در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: امروز فرصتی شد تا در دورانی که خاطره زمان استکبار ستیزی را زنده می‌کند در بین دانشجویان حاضر و صحبت ها، انتظارات و توقع های آنها را از نزدیک بشنویم.

فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص تجهیز دوربین لباس پلیس و اماکن گفت: لایحه‌ای که مجلس پیش بینی کرده بایستی دولت هم احکام آن را در برنامه خود قرار داده تا بودجه ای برای آن در نظر گرفته شود، ما هم استقبال می کنیم که به دوربین البسه، اماکن و خودرو تجهیز شویم و این را یک فرصت می دانیم، البته دولت هم قول مساعد در این زمینه داده است و بنظر می رسد در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ در صورت محقق شدن اعتبارات و شرایط، استفاده لباس پلیس از دوربین قابل توجه باشد.

سردار رادان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد دوربین البسه مورد نیاز پلیس هست، گفت: حداقل ۵۰ هزار عدد در مرحله اول مورد نیاز هست.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص نتایج طرح برخورد و مقابله پلیس با اراذل و اوباش و معتادان متجاهر  اظهار داشت: برخورد پلیس با اراذل و اوباش به حکم قانون سخت، چابک، سریع و قاطع است؛ و اگر کسی در خیابان، کوچه و محلات بخواهد امنیت و آسایش مردم را خدشه‌دار کند حتما برخورد شدیدی با آن خواهد شد. در بحث معتادان متجاهر نیز بنا داریم آخرین نفرات آنها را در خیابان‌ها جمع‌آوری کنیم البته بایستی اسکان و کار آنها در نظر گرفته شود که در این زمینه برخی دستگاه ها هم لازم است کمک کنند.

وی در خصوص کنترل الکترونیکی سارقان هم گفت: با موافقت قوه قضائیه و فراهم کردن امکانات در روزهای آتی اولین گروه از سارقان که سابقه پر شماری در سرقت دارند تحت کنترل الکترونیک قرار می گیرند.

سردار رادان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نتایج تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت گفت: عملکرد این قرارگاه مورد رضایت بوده بعد از آنکه آمار سرقت ۲۰ درصد افزایش داشت قرارگاه مبارزه با سرقت را تشکیل دادیم و اکنون بعد از شروع به کار این قرارگاه آمار رو به رشد، کاهش چشمگیری داشته و به یک درصد رسیده  و با این کار موفق شدیم از شتاب افزایش سرقت جلوگیری کنیم و در این طرح پلیس اول به دنبال به صفر رساندن آمار افزایش و بعد هم کاهش سرقت است. بحث کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار از جمله سارقان از دیگر دستاوردهای این قرارگاه بود که به نتایج  خوبی در این رابطه رسیده‌ایم و در آینده بنا داریم با تشدید این اقدام مقداری از دغدغه‌های مردم در این بخش را کم کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور در مورد برنامه پلیس برای خانه‌های پلاک قرمز نیز اظهار داشت: برنامه خانه‌های پلاک قرمز مربوط به شهرداری است و ما در این حوزه به آنها کمک کردیم و خانه های بلاصاحب یا صاحب مشکوک و یا رها شده که به خانه های فساد و یا محلی برای مصرف مواد تبدیل شده بود پلمب و بتن کردیم و به صاحبان آنها نیز هشدار داده شد تا ظرف مدت سه ماهه شهرداری تکلیف نهایی را مشخص کند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز