تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰
لیستی از آنها تهیه کردیم | عده ای رشوه می‌گیرند و می گرفتند

افشاگری زاکانی درباره افرادی که امکانات از شهرداری گرفته اند

افشاگری زاکانی درباره افرادی که امکانات از شهرداری گرفته اند
شهردار تهران درباره بازگرداندن ۴۰ هزار میلیارد تومان از اموال شهر، افرادی که رشوه می‌گیرند، پروژه‌های من شهردارم، ماجرای ۱۷ هزار میلیاردی که می‌گویند گم شده، طرح شاتل تاکسی و رزرو خودرو و... در جمع دانشجویان دانشگاه الزهرا توضیح داد.
کد خبر: ۷۳۴۰۵

به گزارش معاصر به نقل از همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار پایتخت در ویژه برنامه روز دانشجو در دانشگاه الزهرا(س) با موضوع «نقش حکمرانی مشارکتی در ایران آینده» ضمن گرامیداشت روز دانشجو، با بیان اینکه دانشجو کوله‌باری از رخدادهای پیرامونی و آرمانها دارد، اظهار کرد: دانشجو باید خود را از رخدادها به سمت آرمانها ببرد.

چکیده سخنان زاکانی در جمع دانشجویان را در زیر می‌خوانید:

* ما در شهرداری ۱۰ نوع مشارکت تعریف کرده‌ایم و مدیریت مشارکتی یکی از اولویت‌های ماست. بخشی از این مشارکت‌ها با سایر دستگاه‌هاست که در قالب قرارگاه دنبال می شود. از جمله می توان به قرارگاه مسکن و قرارگاه اجتماعی اشاره کرد. ما در تلاش هستیم با همکاری سایر نهادها گره‌ای از مشکل مسکن در شهر باز کنیم.

* افزایش هزار و ۲۰ برابری قیمت مسکن در سالهای اخیر و تلاش برای کاهش مشکلات این عرصه در شهرداری تهران را دنبال می‌کنیم. ما در شهرداری علاوه بر حوزه مسکن، به مشارکت در حوزه نخبگانی و همچنین مشارکت محله ای توجه داشته ایم و سعی کرده ایم سراهای محلات به جای درآمدزایی به سمتی بروند که مدیریت محلات بر مدار مشارکت میسر شود. در حال حاضر در عمده محلات سرا تشکیل شده است.

*دو هزار و ۸۰ پروژه در طرح من شهردارم در معرض انتخاب قرار گرفت و در نهایت بیش از ۶۳ درصد پروژه های انتخاب شده به اتمام رسیده است. امسال نیز ۸.۸ همت بودجه پیش بینی کرده‌ایم که مردم به ما بگویند چه نیازها و کمبودهایی وجود دارد تا در جهت رفع آنها اقدام کنیم، بنابراین در تلاشیم تا از هر جهت در زمینه مشارکت مردم جهش ایجاد کنیم.

*فساد در شهرداری تهران دسته بندی داشته، بخش اول به امکاناتی است که از گذشته به تاراج رفته بود. سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان از امکاناتی که افرادی آن را برده بودند، به شهرداری بازگرداندیم. ما لیستی را تهیه کردیم که چه کسانی امکانات شهر را برده اند تا این امکانات را بازگردانیم.

*بودجه شهرداری تهران در سال قبل به میزان ۱۵۸ درصد محقق شد که بخشی از این اعتبار از محل بازگرداندن همین امکانات بود. ما از سال گذشته نظارت فنی را سیستمی کرده‌ایم و با این اقدام کسی نمی‌تواند سلیقه‌ای عمل کند و این میزان رقم به جز عوارض شهرسازی برای صدور پروانه است.

*در بخش سوم عده‌ای رشوه می گرفتند و می گیرند، ما عقب افتادگی زندگی این افراد را دنبال می کنیم که سیر شوند. در حقوق و دستمزد و تغییر وضعیت اتفاقاتی را رقم زدیم و در گام دوم سعی کردیم آموزش دهیم که کار آنها خطاست. در گام سوم سیستم را به گونه ای رقم می زنیم که ارتباط با مردم به حداقل برسد. در گام چهارم نظارت تشدید می شود و در گام پنجم برخورد جدی و قاطع صورت می گیرد. این آمار بسیار کاهش یافته و باید تلاش کنیم که اشکالات رفع شوند. مسیری که ما طی کرده ایم مسیر استیفای حقوق مردم است.

* گزارش یکی از روزنامه ها با محوریت برخورد با فساد در شهرداری، منتشر شده اما یک کلمه در این گزارش از بنده سخنی به میان نیامده اما تصویر بنده را در این گزارش درج کرده‌اند.

* ۱۷ هزار میلیارد تومان در شهرداری گم نشده است، ما نمی خواهیم با ذهن و قلب مردم بازی کنیم؛ در بودجه منبعی با برنامه ای در نظر گرفته می شود که سالانه به عنوان بودجه پیش بینی می شود. در سال قبل بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب شد که ۸۱ هزار میلیارد تومان محقق شد و از اعتبار ۷۵ هزار میلیارد تومانی امسال با انضباط مالی دقیق، مولدسازی و مشارکت به ۲۰۰ درصد تحقق خواهیم رسید.

* پیش پرداخت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به خط ۱۰ مترو و تخصیص ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان برای شروع کار در این پروژه انجام شده است و در ابتدا ۲۵۴ کیلومتر متروی فعال داشتیم که به ۳۰۳ کیلومتر رسیده و از ۱۴۰ ایستگاه به ۱۵۵ ایستگاه افزایش یافته است.ما در این مسیر پیش پرداختی برای پروژه ها در نظر می گیریم و اسناد در سامانه ها ثبت می شود. ۱۷ هزار میلیارد تومان برای کار پرداخت شده و صفر تا صد آن وجود دارد اما ثبت سند نشده است. هیچ پولی گم نشده است. ما پول خرید اتوبوس ها را پرداخت کرده ایم اما هنوز ثبت نشده است.

*رقم قراردادها، عمل پیمانکار و تسویه از سوی پیمانکار سه گروه پیش بینی شده برای اعتبارات است، این ۱۷ هزار میلیارد تومان، فاصله بین پولی که به پیمانکار داده‌ایم با پولی است که پیمانکار تسویه کرده‌است. تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده فرصت وجود دارد که ارقام به ثبت برسد اما برخی می‌خواهند از «فساد، فساد» گفتن این نگاه را بردارند که خودشان چگونه عمل کرده‌اند. بی دقتی و سیاسی‌کاری در این زمینه صورت گرفته است.

ما باید به استفاده ۳۴ درصدی از وسایل حمل و نقل عمومی در کنار استفاده ۶۶ درصدی از وسایل نقلیه شخصی بازگردانیم و در ۲۷ ماه و هفت روز گذشته نیز در راستای تحقق این هدف تلاش کردیم. در آغاز مسئولیت هزار و ۸۶۰ دستگاه اتوبوس دریافت کردیم در حالیکه شهر به ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد. از این رقم حداقلی نیز کمتر از هزار دستگاه اتوبوس، فعال جاری بود. امروز هزار و ۸۶۰ به بیش از سه هزار دستگاه رسیده و تعداد اتوبوس‌های فعال جاری بیش از دو هزار دستگاه اتوبوس است و نسبت به آمار ابتدای این دوره میزان آن ۲ برابر شده است.

*از سه هزار اتوبوسی که قرارداد آن منعقد شده بود تولیدکنندگان نتوانستند ۵۰۰ دستگاه را تأمین کنند و به دو هزار و ۵۰۰ دستگاه شامل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۲ هزار اتوبوس غیربرقی اکتفا کردیم و این اتوبوس‌ها ماهانه به شهر اضافه می شوند،

*درباره واردات خودروهای برقی به کشور نیز دو هزار و ۱۹۴ دستگاه اتوبوس برقی نیز از مسیر واردات به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود. ۱۰ هزار دستگاه ون برقی، ۲۵ هزار تاکسی برقی و ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی نیز دنبال شد تا به شهر تزریق شود و با این اقدامات، سال آینده تهران رنگ و بوی دیگری به خود خواهد گرفت.

* بیشترین تعداد اتوبوس‌های تهران چهار هزار و ۴۰۰ اتوبوس در سال ۱۳۸۹ بوده است، ما با هوشمندسازی و کیفی سازی به دنبال توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستیم. در سفر به چین قرارداد ۷۹۱ واگن که از سال ۱۳۹۶ معطل باقی مانده بود را نهایی کردیم و طی ۱۲ تا ۱۴ ماه آینده نیز اولین گروه قطارها وارد تهران خواهند شد. علاوه بر این تأمین ۲۸۰ واگن دیگر هم دنبال شده و ۱۱۳ واگن بومی نیز تولید می‌شود. واردات این قطارها در طول چهار سال انجام خواهد شد، ۸۱ رام داخلی سازی می‌شود و به نوعی ۵۵ درصد داخلی سازی خواهد شد.

* ون‌هایی تحت عنوان شاتل تاکسی فعال شده و افراد می‌توانند خودرو را رزرو کنند و با نظم و انضباط و چارچوب کاری از این وسیله استفاده کنند که هم قیمت کمتری دارد و هم از انضباط شهری برخوردار است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز