تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

تیراندازی به کادر درمان و آمبولانس‌ها

هلال احمر فلسطین کمک‌های ارسال شده به نوار غزه را ناکافی دانست و درباره وضعیت بهداشتی و پزشکی این منطقه هشدار داد و اعلام کرد: ۲۷ بیمارستان از کار افتاده اند.
کد خبر: ۷۳۴۱۱

به گزارش معاصر، به نقل از فلسطین الیوم، هلال احمر فلسطین اعلام کرد: کمک های ارسال شده به غزه متناسب با مشکلات و حجم رنج‌های ساکنان غزه نیست.

منابع وابسته به هلال احمر فلسطین بیان کردند: به دست آوردن نان یکی از بزرگترین مشکلات ساکنان غزه است.

هلال احمر فلسطین همچنین به از کارافتادن ۲۷ بیمارستان در غزه اشاره کرد.

همچنین منابع وابسته به هلال احمر فلسطین اعلام کردند: پیکرهای شهدا در زیر آوار گواهی دهنده فاجعه بهداشتی در غزه است. خدمات دهی پزشکی در شمال غزه به طور کامل متوقف شده است.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تک‌تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی به سمت دکتر «اشرف ابو مهادی» مدیرکل بخش داروسازی این وزارتخانه تیراندازی کردند.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه آمده است: دکتر ابو مهادی در حال رفتن به انبارهای دارو بود که هدف تیراندازی قرار گرفت.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بیان کرد: به محض رسیدن دکتر ابومهادی و برخی دیگر به انبارهای دارو، تک تیراندازان صهیونیست که در نزدیکی محل مستقر بودند اقدام به تیراندازی به سمت ابومهادی و راننده کردند که به زخمی شدن این دو و نیز یک نفر دیگر منجر شد.

وزارت بهداشت فلسطین با اشاره به اینکه نظامیان "اسرائیلی" حتی به سمت آمبولانسی که برای انتقال مجروحان آمده بود، تیراندازی کردند، این جنایت را به شدت محکوم کرد و از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی خواست بلافاصله قوانین بین‌المللی انسانی و قطعنامه‌های ذی‌ربط در زمینه حمایت از کادر پزشکی و درمانی را به اجرا بگذارند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز