تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
حسینعلی حاجی دلیگانی در نطق میان دستور:

دلیل اعمال نکردن رأی دیوان عدالت اداری برای حذف شرط سنی برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان

نمایندگان مردم شاهین شهر در مجلس با انتقاد از عدم توجه آموزش و پرورش نسبت به رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف شرط سنی برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان خواستار ورود هیأت رئیسه مجلس به این موضوع شد.
کد خبر: ۷۳۴۱۵


به گزارش معاصر، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 19 آذرماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصول 71، 76، 161، 162 و 153 قانون اساسی در قالب اخطاری گفت: دیوان عدالت اداری یک رأیی را صادر کرده است که بر اساس آن شرط سنی برای افرادی که در آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان شرکت می‌کنند حذف شود.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس ادامه داد: دولت قبل از سال 91 تا 92 محدودیتی را در این زمینه قرار داد که سالیانه تنها 3500 نفر می‌توانستند در آزمون ورودی به این دانشگاه شرکت کنند که وضعیت کنونی حاصل این اقدام است اما در شرایطی که دولت فعلی سهمیه این دانشگاه را افزایش داده است جوانانی که آن سال‌ها پشت آزمون ماندند و نتوانستند در آن شرکت کنند باید با این رأی دیوان تعیین تکلیف شوند.

وی تصریح کرد: به رغم اینکه دیوان عدالت اداری رأی داد که تعیین شرط سنی توسط آموزش و پرورش برای شرکت در این آزمون خلاف است و باید لغو شود اما وزارت آموزش و پرورش این رأی را اعمال نکرد که باعث نارضایتی تعداد زیادی از جوانان شده است.

حاجی دلیگانی خطاب به نایب رئیس مجلس که ریاست صحن را برعهده داشت تأکید کرد: چرا در هر کاری که قرار است برای جوانان انجام شود تردید و شبهه انجام می‌شود کما اینکه این موضوع در رابطه با تعیین معلم برای آزمون سراسری نیز وجود داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: الان چند سال است که جوانان بلاتکلیف هستند کما اینکه در شرایط کنونی نیز بین رأی دیوان عدالت اداری و نظر وزارت آموزش و پرورش مراعا مانده‌اند بنابراین لازم است در این زمینه تأکید داشته باشید هرچند زمان آزمون روز گذشته به اتمام رسیده است

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز