تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران:

رسیدن به اقتصاد پایدار و تولید دانش‌بنیان با برطرف کردن نیازهای فناورانه نفتی

برزو قنبری گفت: احصای نیازهای فناورانه و تحلیل و تجزیه این نیازها بر مبنای رسیدن به یک اقتصاد پایدار و تولید مستمر در حال انجام است.
کد خبر: ۷۳۴۲۶

به گزارش معاصر، به نقل از شرکت ملی نفت ایران، برزو قنبری روز شنبه (۱۸ آذرماه) در نشست تشریح فرآیندهای کاری تولید بار اول شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه هم‌اکنون در مسیر احصای نیازها و حرکت در مسیر تولید دانش‌بنیان با شرایطی ویژه روبه‌رو هستیم، گفت: اگر بحث تحریم‌ها نبود و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری در گذشته انجام می‌شد، هم‌اکنون این فرآیند ساده‌تر بود و در سطحی از دانش فنی و اقتصاد دانش‌بنیان قرار داشتیم که می‌توانستیم با کشورهای بزرگ در این حوزه رقابت نزدیک‌تر و ملموس‌تری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: با وجود همه محدودیت‌ها، خوشبختانه در دولت سیزدهم با اقدام‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده در حوزه تولید بار اول فرآیندهای مشخص تعریف و در نخستین گام بر اساس استانداردهای مربوط نیازهای فناورانه بر مبنای الزام‌هایی که در این باره تعریف شده، احصا شد.

مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت با قدردانی از همکاری شرکت‌های عملیاتی در حوزه احصای نیازهای فناورانه تصریح کرد: شرکت‌های تابع با جدیت به این حوزه ورود کردند و توانستند در حوزه فناوری و ساخت داخل بازیگرهای اصلی باشند. از این رو می‌توان اذعان کرد که با کمک و همکاری آنها وزارت نفت توانست رتبه نخست تولید بار اول را در میان دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کسب کند، همچنین شرکت ملی نفت ایران در بین شرکت‌های اصلی وزارت نفت رتبه اول را در این زمینه به‌دست آورد.

قنبری اظهار کرد: این مدیریت همه تلاش خود را می‌کند تا به‌عنوان تسهیل‌گر، فرآیند تولید بار اول را با سرعت و کیفیت بهتری به سرانجام برساند.

وی افزود: با ارائه یک طرح یا یک فرآیند تولید بار اولی و دانش‌بنیان می‌توان با افزایش بهره‌وری، شاهد تأثیرگذاری چند برابری بر افزایش، استمرار و کیفیت تولید بود.

در ادامه این نشست، ابوالفضل مرادی، معاون تجاری‌سازی مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت با اشاره به اینکه بحث فرآیندهای کاری تولید بار اول از مهرماه سال ۱۴۰۲ بازنگری شده است، گفت: مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران به همراه مدیریت پشتیبانی ساخت و تأمین کالا، نیازها را رصد و تکمیل فرم‌ها و مجوزهای اولیه را با همکاری هم دنبال کردند که سرانجام به صدور مجوز از سوی معاونت علمی منجر شد.

وی با اشاره به نخستین نشست‌های برگزارشده در حوزه تولید بار اول در سال ۱۴۰۰ و مطرح شدن چالش‌ها، گفت: اعلام نخستین ابلاغیه در این حوزه از سوی محسن‌ خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران دی‌ماه پارسال انجام شد و پس از آن فرم‌های اولیه برای احصای نیازها طراحی و با همکاری مدیریت کالا حدود ۲۰ چالش شناسایی شد.

معاون تجاری‌سازی مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: از میان ۲۰ چالش دریافتی یک مورد مربوط به شرکت ملی حفاری ایران است که هم‌اکنون از سوی کارگروه تولید بار اول شرکت ملی نفت  تأیید شده و اقدام‌های اولیه برای تأیید و صدور مجوز شورای پژوهش و فناوری در حال انجام است که که به‌زودی نهایی و ابلاغ می‌شود.

روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری روز دوشنبه (۱۳ آذرماه) در دومین روز از رویداد پتروفن ۱۴۰۲ در نشست تخصصی مکانیسم‌های همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرد که وزارت نفت با همه زیرمجموعه‌هایش در مجموع بیشترین عملکرد را در تولید بار اول در میان دستگاه‌های اجرایی داشته است.

وزارت نفت همسو با اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و بهره‌مندی از مصوبه تولید بار اول (ماده ۱۰ قانون جهش تولید دانش‌بنیان بند «ی» ماده ۲۹ قانون برگزاری مناقصات مصوب ۱۳۸۳.۰۱.۲۵) به‌منظور تأمین نیازهای فناورانه، راهبردی و تحریمی، سطح ارتباطات علمی و مالی خود را با شرکت‌ها و مؤسسه‌های دانش‌بنیان افزایش داده است، به‌طوری که رتبه نخست در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان را در میان دستگاه‌های اجرایی به‌دست آورده است.

انتهای پیام
منبع: شانا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز