تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
استقلال با هوچیگری نیمکت و مربی خود یک امیتاز گرفت

پرسپولیس 1-1 استقلال؛ تساوی با دخالت (VAR)

پرسپولیس 1-1 استقلال؛ تساوی با دخالت (VAR)
نبرد تیم‌های پرسپولیس و استقلال در داربی پایتخت با تساوی 1-1 به پایان رسید.
کد خبر: ۷۳۵۱۷

به گزارش معاصر، هواداران فوتبال در ایران برای برگزاری یکی از مهم‌ترین دیدارهای فصل حدود 4 ماه چشم‌انتظار بودند. بعد از شروع لیگ بیست‌وسوم، مشخص شد که قرار است داربی پایتخت در هفته پنجم رقابت‌ها برگزار شود و قرار بود بعد از گذشت حدود یک ماه از فعالیت فصل جدید لیگ برتر، مسابقه داربی برگزار شود اما برگزاری اردوهای ملی و در پیش بودن مسابقات تیم امید باعث تعویق دیدار پرسپولیس و استقلال شد و سرانجام بعد از کش‌وقوس‌های فراوان نوبت به انجام این دیدار رسید.

مسئولان سازمان لیگ تصمیم گرفتند تا 4 دیدار معوقه هفته پنجم لیگ برتر را طی دیروز (چهارشنبه) و امروز (پنجشنبه) برگزار کنند که مهم‌ترین دیدار معوقه باید میان تیم‌های پرسپولیس و استقلال به انجام می‌رسید؛ دیداری که در آن اتفاقات تاریخی‌ای برای نخستین‌بار رخ داد. زنان علاقه‌مند به 2 تیم توانستند برای اولین‌‌بار در تاریخ لیگ برتر مسابقه داربی را از نزدیک تماشا کنند و با مجوز فیفا، برای نخستین‌بار تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی در لیگ برتر فوتبال ایران به کار گرفته شد.

ترکیب پرسپولیس تهران

علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر (از دقیقه 68: وحدت هنانوف)، علی نعمتی، مسعود ریگی، میلاد سرلک، سروش رفیعی (از دقیقه 71: امید عالیشاه)، سعید صادقی (از دقیقه 84: نبیل باهویی)، مهدی ترابی (از دقیقه 71: محمد عمری) و شهاب زاهدی (از دقیقه 84: فرشاد فرجی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب استقلال تهران

حسین حسینی، آرمین سهرابیان (از دقیقه 85: زبیر نیک‌نفس)، روزبه چشمی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، امید حامدی‌فر، مهدی مهدی‌پور (از دقیقه 81: آرمان رمضانی)، آرش رضاوند، کوین یامگا، مهرداد محمدی (از دقیقه 81: پیمان بابایی) و گوستاوو بلانکو

سرمربی: جواد نکونام

یحیی گل‌محمدی مطابق انتظار به سراغ انجام 2 تغییر در ترکیب تیمش نسبت به دیدار قبلی برابر هوادار تهران رفت و با خروج محمد عمری و نبیل باهویی از ترکیب اصلی سرخ‌پوشان، سروش رفیعی و شهاب زاهدی به جای آن‌ها وارد ترکیب اصلی این تیم برای داربی پایتخت شدند. در طرف مقابل، با وجود زمزمه‌هایی که درباره حضور احتمالی ایمان سلیمی و محمدحسین مرادمند در مسابقه با پرسپولیس مطرح شده بود اما این 2 بازیکن در فهرست امروز استقلال حضور نداشتند و در مقایسه با دیدار قبلی، نکونام تصمیم گرفت تا کوین یامگا را به ترکیب اصلی تیمش به جای ایمان سلیمی اضافه کند تا سیمای ترکیب آبی‌ها نسبت به دیدار با فولاد تنها یک تغییر داشته باشد.

2 تیم در حضور نزدیک به 60 هزار تماشاگر زن و مرد کار خود را با قضاوت موعود بنیادی‌فر از ساعت 16:20 در ورزشگاه آزادی تهران آغاز کردند و داوران (VAR) هم در اتاق خود مستقر بودند. درگیری علی نعمتی و آرمین سهرابیان در محوطه جریمه پرسپولیس، اولین اتفاق مهم مسابقه امروز بود که این درگیری با دخالت داور مسابقه به پایان رسید.

رفته‌رفته حملات 2 تیم آغاز شد که اولین موقعیت جدی مسابقه نصیب پرسپولیسی‌ها شد اما حسین حسینی توانست در 2 مرحله ضربات علی نعمتی را در دقیقه 8 مهار کند.

بعد از برخورد شکل گرفته در محوطه جریمه استقلال، برای نخستین‌بار در تاریخ لیگ برتر از تکنولوژی (VAR) استفاده شد اما موعود بنیادی‌فر بعد از بررسی صحنه برخورد آرمین سهرابیان و شهاب زاهدی، پنالتی‌ای به سود پرسپولیس تشخیص نداد و دستور بازی ادامه پیدا کند.

پرسپولیسی‌ها با وجود مالکیت بیشتر بر توپ‌ومیدان ناکام در خلق موقعیت جدی گلزنی بودند و در نقطه مقابل، آبی‌پوشان پایتخت چشم به ضدحملات دوخته بودند تا بتوانند روی دروازه پرسپولیس خطرآفرین باشند.

در دقیقه 37، در هنگام دفع توپ از سوی مهدی ترابی، توپ به‌دست او برخورد کرد اما داور مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت که تصمیم او با اعتراض کادرفنی استقلال همراه شد.

در دقایق پایانی مسابقه در نیمه نخست، استقلالی‌ها به دنبال گلزنی بودند که هوشیاری خط دفاعی پرسپولیس و به‌ویژه محمدحسین کنعانی‌زادگان باعث شد تا شاگردان جواد نکونام در گلزنی ناکام بمانند و نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

آبی‌پوشان پایتخت نیمه دوم را بهتر آغاز کردند و به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که اولین موقعیت به‌وجود آمده در نیمه دوم را مهرداد محمدی از دست داد؛ به‌طوری‌که شوت چرخشی او جایی در چارچوب دروازه پرسپولیس نداشت و با فاصله از کنار دروازه علیرضا بیرانوند به بیرون رفت تا نتیجه بازی بدون گل مساوی باقی بماند. در ادامه حملات آبی‌ها در دقیقه 56، فرصت گلزنی نصیب آرش رضاوند شد که این موقعیت هم برای استقلالی‌ها به گل تبدیل نشد.

گوستاوو بلانکو در دقیقه 60 به دنبال گلزنی بود که ضربه سر او را علیرضا بیرانوند مهار کرد. بعد از چند نمایش کم‌اتفاق 2 تیم، دفع توپ ضعیف آرمین سهرابیان و اشتباه حسین حسینی سبب شد تا امید عالیشاه به توپ برسد و او در دقیقه 78 موفق به گلزنی برای سرخ‌پوشان پایتخت شد تا در نقش تعویض طلایی در ترکیب سرخ‌ها بدرخشد. یک دقیقه بعد از گلزنی، عالیشاه با شوتی خطرناک دروازه استقلال را هدف قرار داد که شوت او جایی در چارچوب دروازه حسین حسینی نداشت.

پیمان بابایی در دقیقه 83 در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد که موعود بنیادی‌فر این صحنه بحث‌برانگیز را به کمک (VAR) بررسی کرد اما خبری از اعلام پنالتی نبود. در ادامه حملات استقلالی‌ها برای رسیدن به گل تساوی ادامه داشت که این‌بار آرش رضاوند با علی نعمتی در محوطه جریمه پرسپولیس برخورد داشت که این‌بار بعد از بررسی صحنه توسط (VAR) بنیادی‌فر نقطه پنالتی را نشان داد و کوین یامگا توانست در دقیقه (7+90) برای استقلال گل تساوی را به‌ثمر برساند.

بعد از گلزنی یامگا، درگیری بازیکنان 2 تیم باعث ایجاد وقفه در جریان بازی شد و بعد از شروع مجدد مسابقه، خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه‌ها نبود تا بعد از 13 دقیقه وقت تلف‌شده، داربی پایتخت با تساوی 1-1 به پایان برسد.

استقلال با پذیرش سومین تساوی پیاپی، 25 امتیازی شد و صدر جدول را در اختیار خود نگه داشت. پرسپولیس هم با تساوی به‌دست آمده در مسابقه امروز، 21 امتیازی شد و با تفاضل 7+ به جایگاه سوم جدول صعود کرد. در دیدار بعدی که از رقابت‌های هفته سیزدهم خواهد بود،

استقلال روز دوشنبه بیست‌وهشتم آذرماه میزبان نساجی مازندران است و در همان روز پرسپولیس در اهواز باید به مصاف استقلال خوزستان برود. در آخرین دیدار معوقه از هفته پنجم لیگ برتر، تیم‌های شمس‌آذر قزوین و نساجی مازندران به مصاف هم رفته‌اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز