تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
جعفر قادری:

افزایش ۵۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ به معنای تحمیل فشار و افزایش مالیات از حقوق بگیران نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه افزایش درآمدهای مالیاتی از محل جلوگیری از فرار مالیاتی قابل تحقق است، گفت: مالیات حقوق بگیران افزایش نمی‌یابد.
کد خبر: ۷۳۵۴۴

به گزارش معاصر جعفر قادری؛ با اشاره به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ و منابع درآمدی در نظر گرفته شده در این لایحه تصریح کرد: تأمین ۲۵۰ همت اعتبارات از محل فروش اوراق، یکی از منابع درآمدی در نظر گرفته شده برای بودجه سال آینده است که نسبت به سال گذشته ۷.۹ درصد افزایش یافته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: افزایش منابع درآمدی از محل واگذاری دارایی‌های مالی (فروش اوراق) در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در راستای استفاده از این منابع برای امور جاری کشور نیست و دولت مقرر کرده است که این اعتبارات برای پرداخت اصل و سود اوراق فروخته شده در سال های قبل هزینه شود.

وی از دیگر منابع درآمدی لایحه بودجه را درآمدهای نفتی دانست و عنوان کرد: از دیگر منابع درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳ درآمدهای نفتی است که از یک سو به دلیل فشارهای بین المللی امکان اتکا به این درآمدها و افزایش آن وجود ندارد و از سوی دیگر نگاه ما به درآمدهای نفتی باید یک نگاه سرمایه ای باشد نه برای تأمین هزینه های اجرایی کشور.

قادری با اشاره به افزایش درآمدهای مالیاتی درلایحه بودجه تاکید کرد: تجربه سال‌های قبل در افزایش درآمدهای مالیاتی نشان می‌دهد که با توجه به جلوگیری از فرار مالیاتی و افزایش درآمدها در این حوزه امکان تحقق درآمدهای پیش بینی شده در این بخش وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه هزینه مربوط به امور جاری کشور باید از محل اخذ مالیات تأمین شود، متذکر شد: نباید با واگذاری دارایی های سرمایه ای همچون فروش نفت هزینه های امور جاری کشور را تامین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه افزایش درآمد مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی است، افزود: افزایش ۵۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ به معنای تحمیل فشار و افزایش مالیات از حقوق بگیران نیست بلکه از طریق جلوگیری از فرارهای مالیاتی این درآمدها محقق می‌شود.

قادری خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۳ سقف معافیت مالیاتی برای حقوق بگیران از ۱۰ میلیون تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است و دولت افزایش درآمدهای مالیاتی از محل جلوگیری از فرار مالیاتی و معافیت مالیاتی حقوق بگیران را با هم در بودجه دیده است.

 

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز