تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

جزئیات سفر رییس جمهور و وزرا به گلستان

معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس جمهور جزئیات برنامه رییسی و وزرا در دور دوم سفر رییس جمهور به استان گلستان را تشریح کرد و گفت: رییس جمهور در این سفر استانی ۲ دیدار مردمی خواهد داشت.
کد خبر: ۷۳۶۴۸

به گزارش معاصر، محمدعلی قشقایی معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: محوری‌ترین برنامه رییس جمهور در دور دوم سفر رییس جمهور به گلستان دیدار با مردم است که این مسئله در راستای تحقق شعار مردمی بودن دولت سیزدهم، محوری بودن مردم در حاکمیت و عمل به فرامین مقام معظم رهبری است.
وی ادامه داد: رییسی در سفر به گلستان صبح فردا پنجشنبه یک دیدار عمومی با مردم‌ گرگان خواهند داشت سپس صبح روز جمعه با مردم محروم و مرزی مراوه‌تپه دیدار می‌کند.
معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به فاصله شهرستان مراوه‌تپه از مرکز استان و قرارگیری در زمره کم‌برخوردارترین شهرستان استان، دومین دیداررییسی با مردم خونگرم این شهرستان خواهند بود.
قشقایی ادامه داد: به دلیل تقارن سفر رییسی با شب یلدا، به منظور رعایت حال مردم گلستان و کسبه مکان دیدار مردمی در نقطه‌ای از شهر انتخاب شد که کمترین مزاحمت برای مردم و کسبه شهر گرگان داشته باشد و بر این اساس، مکان دیدار مردمی آیت‌الله رییسی در مصلی گرگان خواهد بود.
وی با بیان اینکه در سفر دوم رییس جمهور به گلستان وزرای مختلف نیز به گلستان می‌آیند، گفت: وزیر آموزش و پرورش در آزادشهر و رامیان، وزیر اقتصاد در آق قلا و بندرگز، وزیر کشور در مراوه تپه، کلاله و گرگان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گرگان، علی‌آبادکتول و گالیکش، وزیر ورزش و جوانان در کردکوی، بندرترکمن و گنبدکاووس، کردکوی و رامیان، وزیر راه و شهرسازی در گرگان، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گنبدکاووس، آق‌قلا، بندترکمن و گالیکش، وزیر نیرو در علی‌آبادکتول، رئیس بنیاد شهید در گرگان و آق‌قلا و وزیر نفت در آق‌قلا حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه رئیس دفتر رییسی و معاون اجرایی رئیس جمهور در این سفر حضور خواهند داشت افزود: در دور اول سفر رییس جمهور ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که از این رقم، ۴۳ میلیارد ریال معادل ۴۱ درصد اعتبارات سفر محقق شده و به برکت دومین حضور رییس جمهور در گلستان، اعتبارات جدیدی تری برای تسریع در تحقق مصوبات سفر اول اختصاص‌ یافت.
بیشتربخوانید:واگذاری جزیره آشوراده به یک کارخانه تحت عنوان «طرح گردشگری»
به گفته معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس جمهور؛ تکمیل فاضلاب گنبدکاووس و مدول اول فاضلاب گرگان، افتتاح پروژه‌های آب و فاضلاب، آبرسانی به شهرهای مختلف گلستان، لایروبی خلیج گرگان و تکمیل بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی گرگان جزو ثمرات سفر رییس جمهور خواهد بود.
قشقایی با بیان اینکه مشکل پتروشیمی برطرف شده و در دور دوم سفر تسهیلات خوبی از محل صندوق توسعه ملی برای راه‌اندازی پتروشیمی گلستان اختصاص می‌یابد، یادآور شد: برای سد نرماب نیز در سفر اول اعتباراتی تخصیص یافت اما پروژه به انتها نمی‌رسد و در دور دوم سفر رییس جمهور نیز اعتبارات قابل توجهی به این پروژه اختصاص می‌یابد و اگر این اعتبار تخصیص یابد تمام مشکل حوزه آب استان حل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اولویت نخست ما در گلستان حل موضوع آب است، تصریح کرد: تنش‌های آبی و قطعی‌های طولانی مدت در گرگان و سایر شهرستان‌ها برای مردم گلستان آزاردهنده بوده که بخشی از آن برطرف شده و با تکمیل سد نرماب به طور کامل حل خواهد شد.
معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: تخصیص اعتبار برای جابه‌حایی روستاییان اطراف کاسه سد چایلی، تکمیل کریدور شرق به غرب، تکمیل بیمارستان کودکان گرگان،‌ اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی، تکمیل زیرساخت منطقه آزاد اینچه‌برون و توسعه و ترمیم راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز استان در سفر دوم رییس جمهور به گلستان مورد توجه قرار می‌گیرد.
قشقایی جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های بزرگ دولتی را یکی از اولویت های سفر دوم رییس جمهور به گلستان دانست و گفت: مقدمات جذب سرمایه‌گذار برای گلستان آغاز شده و با اعتبار بالغ بر ۱۳۵۰ میلیارد ریال و با مشارکت ۴۹ بنگاه اقتصادی انعقاد تفاهم‌نامه برای ۹۱ بنگاه اقتصادی انجام خواهد شد.
وی پیگیری اجرای پروژه گردشگری آشوراده را از دیگر اولویت‌های سفر رییس جمهور به گلستان اعلام کرد و افزود: آیت‌الله رییسی در سفر اول به گلستان با ناراحتی از وضعیت خلیج گرگان بلافاصله دستور حل این چالش و لایروبی این پهنه آبی را صادر کردند که بلافاصله عملیات اجرایی آن آغاز شد.

معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم صادق‌الوعد است و احیای جزیره آشوراده یکی از گام‌های مهم دولت سیزدهم در گلستان خواهد بود، بیان کرد: اقدامات جهادی به همت استاندار گلستان انجام شده و این حرکت مهم در سفر دوم رییس جمهور سرعت می‌گیرد و تا انتهای دولت طرح گردشگری جزیره آشوراده محقق شده و این جزیره مولد اقتصاد گردشگری گلستان خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز