تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
معاون بین‌الملل دانشگاه تهران

دانشگاه تهران به شبکه دانش چین می‌پیوندد

دانشگاه تهران به شبکه دانش چین می‌پیوندد
معاون بین‌الملل دانشگاه تهران با اعلام اینکه این دانشگاه به شبکه دانش چین می‌پیوندد، گفت: بیش از ۴ هزار دانشگاه و انستیتوی علمی در این شبکه عضو هستند.
کد خبر: ۷۳۶۶۶

به گزارش معاصر، دکتر الهام امین‌زاده، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، در نشست شورای دانشگاه در جمع رؤسای دانشکدگان، دانشکده‌ها، مراکز و مؤسسات وابسته به دانشگاه تهران با بیان این مطلب، گفت: در سفر اخیر هیأت دانشگاهی دانشگاه تهران به کشور چین، در پکن از مرکز شبکه دانش چین CNKI دیدار کردیم که ۳۹۰۰ دانشگاه چینی، کتب و مجلات ۶۰ کشور جهان و ۱۶۰ انستیتو و دانشگاه خارج از چین با آن مرتبط است.

وی افزود: جای خالی دانشگاه تهران در این شبکه مشهود است و ما اولین هیأت ایرانی بودیم که از این شبکه دانش دیدن می‌کردیم. در این دیدار مقرر شد مقدمات ارتباط دانشگاه تهران با این شبکه دانش فراهم شود تا دانشجویان و پژوهشگران ایرانی بتوانند از منابع این شبکه بهره‌مند شوند.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران افزود: در این دیدار همچنین مقرر شد منابع دانشگاه تهران هم در اختیار این شبکه قرار گیرد.

دکتر امین‌زاده یادآور شد: در بازدید از دانشگاه پکن، معاون بین‌الملل دانشگاه پکن با یادآوری اینکه سه رئیس‌جمهور ایران در سال‌های ۲۰۰۰, ۲۰۱۲ و ۲۰۲۳ در دانشگاه پکن سخنرانی نموده‌اند، اعلام کرد که در تبادلات دانشجویان تحصیلات تکمیلی ایرانی و چینی نتایج مثبتی وجود داشته است.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، وی افزود: همچنین مسئولان دانشگاه پکن آمادگی خود را برای همکاری در زمینه‌های کتابخانه‌ای، فنی مهندسی و پزشکی علاوه بر زبان چینی و فارسی اعلام و اظهار امیدواری کردند دو دانشگاه تهران و پکن به عنوان دو دانشگاه بزرگ ایران و چین می‌توانند همکاری مؤثری داشته باشند.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه در خصوص دیپلماسی علمی باید از ظرفیت‌های علمی دانشکده‌ها و پردیس‌ها استفاده شود، اظهار داشت: کشور ما به دیپلماسی علمی واقعاً نیاز دارد و این دیپلماسی علمی هم صرفاً جابجا شدن تعدادی دانشجو از خارج کشور به ایران و یا از ایران به خارج نیست؛ بلکه دیپلماسی علمی این است که ما در جریان تولید دانش در جهان مشارکت داشته باشیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز