تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
رئیس دانشگاه علامه‌ طباطبائی خبر داد

برگزاری کرسی آموزش زبان فارسی در کوبا

برگزاری کرسی آموزش زبان فارسی در کوبا
رئیس دانشگاه علامه‌ طباطبائی گفت: برگزاری کرسی آموزش زبان فارسی در کوبا و دیگر کشورها، پذیرش دانشجو برای تحصیل در رشته زبان فارسی و بورس تعدادی از دانشجویان برای تحصیل در این رشته از برنامه‌های دانشگاه علامه‌طباطبائی است.
کد خبر: ۷۳۶۶۷

به گزارش معاصر، دکتر عبدالله معتمدی در نشست گسترش ظرفیت همکاری‌های بین‌المللی این دانشگاه که با حضور سفیران کشورهای کوبا، برزیل، اسپانیا، نیکاراگوئه، اروگوئه، بولیوی، مکزیک، ونزوئلا و پرتغال در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد این دانشگاه برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به حاضران اظهار کرد: اتفاقاتی که در غزه رخ می‌دهد، نوعی نسل‌کشی است. در همه جای دنیا ممکن است افرادی در کشورهای مختلف مالکیت زمین یا چیزی را پیدا کنند، ولی مالکیت باعث تغییر حاکمیت نمی‌شود. ولی در مورد فلسطین این ادعا مطرح شده است و باعث تشکیل کشوری خودساخته به نام اسرائیل شده است.

وی افزود: سیاست‌های ایران برای توسعه روابط بین‌المللی بسیار روشن و دقیق است و ارتباطات ایران با کشورهای آمریکای لاتین، اروپا، و آسیا بسیار گسترده است و در این زمینه احترام به حقوق دیگران در حال رشد است‌. دیپلماسی علمی باعث تقویت ارتباطات بین‌المللی، سیاسی و اشتراک ظرفیت‌های علمی می‌شود و فضای علمی را در کشورهای متقابل گسترش می‌دهد.  

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی تصریح کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشور از لحاظ کمی و کیفی رشد چشمگیری داشتند. در علوم پزشکی هیچ رشته‌ای نیست که ما نداشته باشیم و برای درمان بیماری‌ها نیز لازم نیست بیماران را به کشورهای دیگر بفرستیم. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، پزشکان عمومی از کشورهایی همچون پاکستان و افغانستان بودند.

وی با اشاره به تعداد دانشکده‌ها و پژوهشگاه‌های این دانشگاه، گفت: در کشور ما، دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف در رشته‌های مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و پسا دکتری پذیرش می‌شوند. 

معتمدی افزود: این دانشگاه به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی دارای ۱۱ دانشکده و ۱۰ پژوهشکده است و در ۲۸۰ رشته علوم انسانی در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد.

وی با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: این دانشگاه جزو دانشگاه‌های برتر کشور است و در نظام رتبه‌بندی ISC در برخی شاخص‌ها رتبه اول را دارد. همچنین امسال برای نخستین بار در رتبه‌بندی تایمز و در جمع دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفته‌ایم.

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی خطاب به سفرای حاضر در این نشست، گفت: حضور شما می‌تواند زمینه ارتباط و آشنایی با دانشگاه‌های کشور شما را فراهم کند که به دنبال آن می‌توانیم مراودات علمی، تبادل دانشجو و کار پژوهشی مشترک داشته باشیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز