تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن

اختصاص ۲۸۰۰ میلیارد تومان توسط صندوق ملی مسکن به حوزه مسکن

اختصاص ۲۸۰۰ میلیارد تومان توسط صندوق ملی مسکن به حوزه مسکن
آنطور که رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن اعلام کرده از ابتدای سال جاری ۲۸۰۰ میلیارد تومان توسط این صندوق به حوزه مسکن اختصاص یافته و هم‌اکنون موجودی این صندوق ۵۲۰۰ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۷۳۶۸۶

به گزارش معاصر، رقمی که از ابتدای امسال تاکنون به حوزه مسکن توسط صندوق ملی مسکن تخصیص یافته معادل ۲ هزار و ۸۰۰ میلیاردتومان است که از این میزان، ۱۶۰۰ میلیاردتومان سهم شهرهای جدید و برای تکمیل واحدهای مسکونی آن بخش و ۱۲۰۰ میلیاردتومان نیز برای تکمیل واحدهای مسکونی استان‌های کشور هزینه می‌شود.

به گفته محمدرضا مهدیار اسماعیلی ـ رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن هم‌اکنون موجودی صندوق ملی مسکن و تخصیص‌های قطعی این صندوق معادل ۵ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان است که در اختیار صندوق قرار دارد و می‌تواند در آینده به پروژه‌ها و تکمیل آنها اختصاص یابد.

طبق قانون، بانک‌ها می‌بایست سالیانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند اما آنچه عملا پرداخت می شود حدود ۵ درصد است. قرار بود از محل جریمه عدم تعهد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن، منابعی به صندوق ملی مسکن تخصیص پیدا کند که تا کنون محقق نشده است.

در سال اول اجرای قانون جهش تولید مسکن می بایست ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش مسکن اختصاص می یافت که حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان آن محقق شد.

اواخر آبان امسال اعلام شد که ۲۵ بانک متخلف رقمی معادل ۲۶ هزار میلیارد تومان جریمه شده‌اند که به انتقاد کانون بانک‌های خصوصی انجامید. بانکها مدعی شدند وزارت راه و شهرسازی مقصر است، چون تا پایان سال ۱۴۰۱ سامانه مربوط به تسهیلات را ایجاد نکرده است. معاون وزیر راه و شهرسازی اما در واکنش به این صحبت اعلام کرده که اتصال به پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از طریق سامانه تِم در مرداد ۱۴۰۰ راه‌اندازی شده ولی بانک‌های خصوصی به آن متصل نشدند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز