تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
گزارش معاصر از جلسه سوم دادگاه منافقین:

تشکیلات منافقین( موسوم به مجاهدین خلق) ۱۰۴ متهم حقیقی و یک متهم حقوقی دارد

جلسه سوم دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) امروز سه‌شنبه ۵ دی ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به صورت علنی در حال برگزاری است.
کد خبر: ۷۳۷۳۰

به گزارش معاصر،امروز و در ابتدای سومین جلسه دادگاه این پرونده، حجت الاسلام والمسلمین دهقانی قاضی دادگاه با تلاوت  آیه‌ای از قرآن  گفت: این جلسه برای ادامه رسیدگی به کیفرخواست واصله از دادسرای تهران به اتهامات مجاهدین خلق برای  ۱۰۴ متهم پرونده است.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: با توجه به انعکاس برخی مطالب از گفتارهای اینجانب و نماینده دادستان در برخی نقل مواد قانونی خطاهایی رخ داده است و از اصحاب رسانه تفاضا دارم ماده قانونی که دادگاه بیان می‌کند را به درستی بنویسند. نام هایی که متهمان کیفرخواست هستند را به دقت و درستی بیات کنند زیرا در یک روزنامه نام متهم با همان مشخصات محمد و در جای دیگر مجید، حسین و حسن نقل شده است لذا تقاضا دارم در انعکاس مطالب  نهایت دقت صورت گیرد.

وی گفت: نظر به آنکه این دادگاه صلاحیت خود را احراز کرده، خدمت تمام مردم شریف ایران عرض می‌کنم، اینجانب که به عنوان رییس دادگاه کیفری هستم  و مستشاران هم مستشاران دادگاه کیفری هستند  و همراه با آن ابلاغ دادرسی انقلاب را داریم؛ لذا به همین جهت این هیات قضایی مستقر در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری تهران، صلاحیت رسیدگی به کیفرخواست واصله در مورد شخصیت متهمین و ۱۰۴ متهم پرونده را دارد. با توجه به حضور وکلا و نماینده دادستان و مستشاران محترم و بنده با اعلام مجدد علنی و رسمی بودن جلسه در ادامه جلسه اول، از نماینده دادستان می خواهم به قرائت کیفرخواست بپردازد.

این پرونده، ۱۰۴ متهم حقیقی و یک متهم حقوقی -تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق (معروف به گروهک منافقین) - دارد.

در دادگاه‌های اول و دوم چه گذشت

 در اولین جلسه دادگاه در ۲۱ آذرماه، نماینده دادستان اتهامات ۴ نفر از متهمان پرونده یعنی تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق (معروف به گروهک منافقین) متهم ردیف اول، مسعود رجوی متهم ردیف دوم، مریم قجر عضدانلو (رجوی)  متهم ردیف سوم و مهدی ابریشمچی متهم ردیف چهارم پرونده را قرائت کرد.

در جلسه دوم دادگاه در  ۲۸ آذرماه، کیفرخواست متهمان ردیف ۵ تا ۲۳ پرونده اعم از زهره اخیانی، فهمیه اروانی، مهدی براهی، مژگان پارسایی، زهرا مریخی، محمد علی توحیدی خانیکی، علی خدایی، مهدی خدایی، عباسعلی داوری فیضی پورآذر، سید مجید سید المحدثین، صدیقه حسینی، مسعود طریقت، مهوش سپهری، قدسی خرازیان، مهناز سلیمیان، محسن سیه گلاه، مریم فضل مشهدی، بهشته شادرو، ژیلا دیهیم قرائت شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز