تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

راهکارهای تاثیرگذاری بیشتر صنعتگران در بازار سرمایه

راهکارهای تاثیرگذاری بیشتر صنعتگران در بازار سرمایه
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید ابزار و روش‌های متنوعی متناسب با شرایط و مشکلات صنعتگران در بازار سرمایه به وجود آید تا آن‌ها برای حضور در بازار سرمایه ترغیب شوند.
کد خبر: ۷۳۷۸۲

به گزارش معاصر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه و بستر لازم برای حضور بیشتر صنعتگران در بازار سرمایه گفت: باید ابزار و روش‌های متنوعی متناسب با شرایط و مشکلات صنعتگران در بازار سرمایه به وجود آید تا آن‌ها برای حضور در بازار سرمایه ترغیب شوند.

علی اکبر کریمی درباره راهکارهای تاثیرگذاری بیشتر صنایع در بازار سرمایه گفت: با توجه به ظرفیت بسیار عظیم نقدینگی در بازار سرمایه، باید دسترسی به این سرمایه ها نیز سهل تر از بانک ها باشد تا مردم و فعالان اقتصادی به ویژه صنعتگران انگیزه ای برای مراجعه به بازار سرمایه جهت تامین نیازهای مالی خود داشته باشند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: از طرف دیگر قسمت عظیمی از تامین مالی و فاینانس در کشور از طریق بانک‌ها انجام می‌شود که در دنیا به این شکل نیست لذا باید سهم تامین سرمایه از بازار سرمایه در قیاس با بانک‌ها افزایش داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه خوشبختانه روش‌های جدیدی در بازار سرمایه شکل گرفته است، افزود: نمونه آن صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه محور است که صنعتگر برای انجام یک پروژه‌، به جای گرفتن تسهیلات از بانک، آن را تبدیل به صندوق سرمایه‌گذاری می‌کند بدین شکل که مردم سرمایه‌های خرد خود را در قالب سهام آن صندوق و یا برگ اوراق سرمایه‌گذاری وارد صندوق کرده که با اتمام پروژه، پول مردم برگردانده شده یا اینکه تبدیل به سهام در آن صنعت و کارخانه آینده می‌شود.

کریمی اضافه کرد: هر چقدر این نوع روش‌ها تقویت شود، زمینه و بستر تامین مالی برای صنعتگران از بازار سرمایه بیشتر خواهد شد.

وی در پایان گفت: باید ابزار و روش‌های متنوعی متناسب با شرایط و مشکلات صنعتگران در بازار سرمایه به وجود آمده و در اختیار آنها قرار گیرد تا برای حضور در بازار سرمایه ترغیب شوند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز