تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
مهرداد بذرپاش:

ساخت مسکن ملی از یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد عبور کرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سراسر کشور از یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد عبور کرد و امیدواریم تا پایان سال جاری و سال آینده شاهد رشد و افزایش ساخت این پروژه‌ها در کشور باشیم.
کد خبر: ۷۳۸۰۷

به گزارش معاصر، مهرداد بذرپاش روز شنبه که به استان اردبیل سفر کرده است، در حاشیه بهره برداری از پروژه ۲۱۰ واحدی شهید پیران اندیشه ۲ نهضت ملی مسکن اردبیل با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دولت، نهضت ملی مسکن است که بهره‌برداری از این پروژه‌ها آغاز شده و به تدریج تحویل متقاضیان می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح شتاب بیشتری خواهد گرفت، در خصوص اجرای این طرح در استان اردبیل افزود: در استان اردبیل عملیات ساخت ۲۸ هزار واحد مسکن ملی شروع شده و تامین زمین خوبی به‌ویژه در بیشتر شهرهای استان انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: عملیات اجرایی سایت ۶۵۰ هکتاری شهید سلیمانی که اسفندماه سال گذشته کلنگ‌زنی شد، از تیرماه آغاز شده است و با همت استاندار، مدیران وزارت راه و شهرسازی در استان و نمایندگان پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم ۱۰ هزار واحدی که آغاز می‌شود سریع‌تر تحویل متقاضیان شود.

بذرپاش اضافه کرد: امروز هم در قالب این طرح ۷۲۰ واحد در منطقه شهری از جمله سایت ۲۱۰ واحدی اندیشه به بهره‌برداری می‌رسد که کارگزار آن ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بوده است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها با استانداردهای مدنظر اجرا شده است، گفت: علاوه بر این پنج هزار و ۸۰۰ واحد روستایی هم در این استان به بهره‌برداری می‌رسد ، انشاء‌الله امسال و سال آینده شاهد رشد تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن به متقاضیان باشیم که سال‌هاست منتظر خانه‌دار شدن هستند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرها و ۲ میلیارد ریال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در روستاها در ماهای اخیر ادامه داد: امیدواریم با تامین مالی از سوی شبکه بانکی شاهد رشد ساخت و ساز در کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اجرای این طرح نرخ سود تسهیلات ۲۳ درصد بود که با دستور رئیس‌جمهور و همت شورای پول و اعتبار به ۱۸ درصد کاهش یافت با این حال هنوز قدری برای متقاضیان سخت است و اصلی‌ترین درخواست مردم کم شدن بازپرداخت ماهانه تسهیلات است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این زمینه توافقی با بانک مرکزی کردیم که بتوانیم به صورت پلکانی از متقاضیان نهضت ملی کمک کنیم و امیدواریم در آینده نرخ سود تسهیلات بانکی بخش مسکن را کاهش دهیم.

بذرپاش همچنین در خصوص آماده‌سازی زمین مورد نیاز اجرای این طرح در کشور گفت: امروز ۵۳ هزار هکتار هم در قالب الحاق به محدوده شهری و هم شهرهای جدیدی که مناطق منفصل شهری هستند، به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: این روند از این به بعد هم ادامه هم دارد و امیدواریم در قالب زمین به تحویل متقاضیان عملیات ساخت پروژه‌های نهضت ملی یا به صورت ویلایی یا به شکل مجتمع زیر بار عملیات ساخت قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تامین مالی این پروژه‌ها طبق مصوبه مجلس بر عهده نظام بانکی است، یادآورشد: عملکرد نظام بانکی با اینکه در ۶ ماهه رشد خوبی داشته کافی نیست و عقب‌ماندگی این بخش باید جبران شود.

بذرپاش تصریح کرد: ما درخواست بیشتر از قانون مصوب نداریم و امیدواریم در کمتر از سه ماه باقی مانده امسال و سال آینده عددهای خوبی را در این بخش شاهد باشیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز