تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
نماینده ارامنه در مجلس:

اعطای مرخصی به محکومان مسیحی توجه به حقوق بشر راستین بود

آرا شاوردیان ضمن تقدیر از صدور دستور اعطای مرخصی ۱۰ روزه برای محکومان مسیحی واجد شرایط این تصمیم را دلسوزانه و جلوه‌ای از رأفت و رحمت اسلامی معرفی کرد.
کد خبر: ۷۳۸۲۵

به گزارش معاصر، آرا شاوردیان، از صدور دستور اعطای مرخصی ۱۰ روزه به محکومان مسیحی واجد شرایط توسط رئیس قوه قضائیه تقدیر کرد و در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، نوشت: این تصمیم دلسوزانه که جلوه‌ای از رأفت و رحمت اسلامی و توجه به حقوق بشر راستین است، گویای درک عمیق شما از لزوم توجه به تحکیم پیوندهای خانوادگی به عنوان رکن محوری جامعه بوده و بدون شک نقشی اساسی در روند بازپروری و تقویت انگیزه محکومان در تغییرات مثبت و تمایل آنها برای ورود مجدد به جامعه به عنوان افراد سازنده خواهد شد.

شاوردیان با بیان اینکه رسالت دستگاه محترم قضا تضمین حقوق جامعه و زیان دیدهگان با رعایت کرامت و شخصیت انسانی محکومان است در ادامه این نامه تاکید کرد که در همین راستا عنایت ویژه مسئولین محترم دستگاه قضا به عنوان یکی از پایه‌های اصلی حفظ وحدت و همبستگی ملت همواره شامل حال اقلیت‌های دینی کشورمان نیز بوده است. باشد که این عزیزان با اتخاذ تدابیر سازنده دستگاه محترم قضا بتوانند پس از تحمل، کیفر مجدداً جایگاه خویش را در جامعه بازیابند.

رئیس دستگاه قضا، طی روزهای گذشته به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی ۲۰۲۴ و میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) با صدور بخشنامه‌ای خطاب به واحد‌های قضایی و دادستان‌های سراسر کشور دستور اعطای مرخصی به مدت ۱۰ روز برای محکومان مسیحی واجد شرایط را صادر کرده بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز