تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
رسانه‌های ترکیه:

اردوغان پیشنهادات آنکارا درباره مسئله غزه را به رئیسی ارائه می‌کند

اردوغان پیشنهادات آنکارا درباره مسئله غزه را به رئیسی ارائه می‌کند
رسانه‌های ترکیه‌ای در آستانه دیدار روسای جمهوری ایران و ترکیه، به محورهای احتمالی گفت‌وگوهای آن‌ها اشاره کرده و گزارش دادند که موضوع حل‌وفصل مناقشات در نوار غزه نیز از جمله این موضوعات خواهد بود.
کد خبر: ۷۳۹۱۴

به گزارش معاصر، رسانه‌های ترکیه‌ای در آستانه سفر «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهوری ایران به ترکیه برای دیدار با «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهوری این کشور گزارش دادند که اردوغان قرار است پیشنهادات آنکارا را برای حل‌وفصل مناقشات در نوار غزه به همتای ایرانی خود ارائه کند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که روزنامه ترکیه‌ای استار با اشاره به این موضوع نوشت: رئیسی اولین مهمان اردوغان در سال ۲۰۲۴ خواهد بود. روسای این دو کشور قرار است دیداری غیرعلنی داشته باشند و بعد در هشتمین نشست شورای عالی همکاری ایران و روسیه حضور خواند یافت.

طبق گزارش این روزنامه، دستور کار این مذاکرات شامل عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در توار غزه، راه‌های متوقف کردن این بحران انسانی و ایجاد آتش‌بسی دائمی در این منطقه خواهد بود.

اردوغان و رئیسی همچنین قرار است درباره روابط میان ترکیه و ایران، از جمله راه‌های توسعه شراکت در زمینه تجاری و انرژی، همکاری در صنایع دفاعی و امضای توافق‌های مرتبط گفت‌وگو کنند.

روزنامه استار در ادامه نوشت که روسای دو کشور درباره تحولات اخیر در قفقاز جنوبی و سوریه و اقدامات ضد تروریسم نیز تبادل نظر خواهند کرد.

جنبش مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر عملیات گسترده «طوفان الاقصی» را از نوار غزه علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد و رزمندگان آن نیز از مرز به اراضی اشغالی وارد شدند. رژیم صهیونیستی نیز در پی آن حملات تلافی‌جویانه خود علیه گروه حماس در غزه را آغاز کرده و این شهر را در محاصره انسانی کامل قرار داد. تا کنون، بیش از ۲۱ هزار نفر طی حملات رژیم صهیونیستی در غزه کشته شده‌اند که عمدتا، زنان و کودکان هستند.

یک توافق آتش‌بس موقت در ۲۴ نوامبر با میانجیگری قطر میان رژیم صهیونیستی و فلسطین انجام شد که تبادل اسرا با حماس و تحویل کمک‌های بشردوستانه به غزه نیز بخشی از آن بود. این آتش‌بس چندین بار تمدید شد و سرانجام، در یک دسامبر پایان یافت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز