تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری:

اجرایی شدن ساخت ۱۲ قلم کالای کلان در حوزه گاز تا پایان سال ۱۴۰۴

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی:در هریک از این گروه‌ها چند قلم کالای راهبردی وجود دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان این پروژه‌ها را به‌عهده گرفته و تأمین مالی انجام و تضمین خرید نیز توسط شرکت ملی گاز انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۴۰۳۷

به گزارش معاصر ، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز (یکشنبه، ۱۷ دی‌ماه) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه سیاست جدی این معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ است، اظهار کرد: یکی از این سیاست‌ها همکاری با دستگاه‌های بزرگ کشور برای تولید و بومی‌سازی اقلام راهبردی فناوری است که بخش گاز به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه ملی کشور جزو این دستگاه‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بحث استحصال گاز، افزایش بهره‌وری، ذخیره‌سازی و بهینه‌سازی مصرف باید جزو اولویت‌های حوزه گاز باشد، افزود: قراردادی که امروز بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت ملی گاز ایران منعقد شد در ۱۲ گروه کالایی کلان و سامانه، تعریف موضوع شده که ارزش آن به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در هریک از این گروه‌ها چند قلم کالای راهبردی وجود دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان این پروژه‌ها را به‌عهده گرفته و تأمین مالی انجام و تضمین خرید نیز توسط شرکت ملی گاز انجام می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: امیدواریم ساخت این ۱۲ قلم کالا تا پایان سال ۱۴۰۴ اجرایی شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز