تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۶
مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران:

برنامه افزایش تولید نفت خام به دستور جواد اوجی

هرمز قلاوند گفت: برنامه افزایش تولید نفت خام با دستور وزیر نفت،از ابتدای تابستان ۱۴۰۲ با عنوان افزایش ضربتی تولید نفت خام در برنامه کاری شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت.
کد خبر: ۷۴۰۷۴

به گزارش معاصر، هرمز قلاوند گفت: برنامه افزایش تولید نفت خام با دستور وزیر نفت، همچنین مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ابتدای تابستان ۱۴۰۲ با عنوان افزایش ضربتی تولید نفت خام در برنامه کاری مدیریت نظارت بر تولید نفت و گاز و شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت.

وی افزود: به‌منظور تحقق این مهم، بازدیدهای میدانی و نشست‌های فنی و کارشناسی هر هفته با حضور مدیران میانی و کارشناسان مدیریت نظارت بر تولید ‌و شرکت‌های تابع نفت در مناطق مختلف عملیاتی در حوزه خشکی و دریا به‌صورت حضوری و ویدیوکنفرانسی برگزار می‌شود.

بررسی مسائل و ابلاغ راه‌حل‌ها

مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: به این منظور چالش‌های موجود موشکافانه مورد بحث ‌و بررسی قرار گرفته و سرانجام مشکلات و موانع موجود در فرآیند افزایش تولید نفت خام، پس از جمع‌بندی و اولویت‌بندی، در نشست‌های مدیریتی در حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ارائه شده و دستورهای لازم برای رفع چالش‌ها از سوی مدیرعامل به شرکت‌ها و مدیریت‌های ستادی ابلاغ می‌شود.

قلاوند گفت: خوشبختانه در مدت زمان مورد اشاره، با انجام فعالیت‌های جهادی، بسیج همه عوامل صف و ستاد، همچنین استفاده از ظرفیت‌های موجود، مجموعه اقدام‌های بسیار متنوعی برای افزایش تولید نفت خام صورت گرفته که این موضوع باعث جهش قابل‌توجه تولید نفت خام و افزایش قابل ملاحظه صادرات نفت خام شده است.

اقدام‌هایی برای افزایش تولید نفت

وی تصریح کرد: آماده‌سازی و بازگشایی چاه‌های بسته‌شده به دلیل کاهش تکلیفی در گذشته، تعمیر و ترمیم چاه‌های دارای اشکال و بازگشت به تولید آنها، انجام تعمیرات اساسی تجهیزات و ‌تأسیسات روسطحی همانند کارخانه‌های بهره‌برداری، نمک‌زدایی، تقویت فشار، کارخانه‌های گاز و گاز مایع و تعمیر و ترمیم برخی خطوط لوله خارج از سرویس به‌دلیل وجود تحریم‌های ظالمانه، تعمیر و تعویض برخی نقاط کریدور صادراتی، همچنین تعمیر و آماده‌سازی تلمبه‌خانه‌های انتقال نفت خام برخی از اقدام‌های انجام‌شده در مسیر افزایش تولید است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران افزود: تعمیر برخی تجهیزات دوار همچون توربوکمپرسورهای ایستگاه‌های تقویت فشار جهت جلوگیری از گازسوزی، تعمیر کارخانه‌های نمک‌زدایی به‌ویژه مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای به‌منظور ارتقا و کنترل کیفیت نفت خام تولیدی و آماده‌سازی تجهیزات و تأسیسات خارج از سرویس و راه‌اندازی آنها از دیگر اقدام‌های انجام شده است.

رشد ۸ درصدی از مسیر افزایش تولید نفت می‌گذرد

قلاوند تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی کلان درباره رشد اقتصادی کشور در محدوده ۸ درصد به‌صورت سالانه، مهم‌ترین مؤلفه نائل‌ شدن به این مهم، تحقق افزایش تولید نفت خام به میزان قبل از تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی است که با فعالیت جهادی و مجدانه همه کارکنان شرکت ملی نفت از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، تولید نفت خام حدود ۶۰ درصد افزایش یافته که در نوع خود رکوردی مثال‌زدنی به شمار می‌آید و مهم‌تر اینکه این روند تا پایان امسال و به‌ویژه سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی اظهار کرد: متأسفانه در دولت گذشته به‌دلیل حرکت در سایه کاهش تکلیفی و تحریم‌ها، کمتر به توسعه توجه شده است و به‌تبع آن اقدام‌های مؤثری در توسعه و تولید محقق نشده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز