تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸

شرکت های نفتی هندی به ‌دنبال خرید بیشتر نفت از عربستان

یکی از منابع هندی گفت: ایندین اویل به‌دنبال خرید نفت بیشتر از عربستان سعودی و غرب آفریقاست زیرا در خرید نفت سبک نوع «سوکول» روسیه به‌دلیل چالش در پرداخت‌ها با مشکلاتی روبه‌روست.
کد خبر: ۷۴۱۴۶

به گزارش معاصر به نقل از رویترز، منابعی در شرکت پالایش نفت ایندین اویل (آی‌اوسی) هند اعلام کردند که دو پالایشگاه دولتی این کشور پس از کاهش قیمت رسمی فروش انواع نفت خام صادراتی عربستان برای تحویل به مشتریان آسیایی در ماه فوریه به پایین‌ترین سطح در ۲۷ ماه گذشته، به دنبال افزایش واردات نفت خام از این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هستند.

این منابع گفتند که ایندین اویل، بزرگترین شرکت پالایش نفت هند و شرکت بهارات پترولیوم به‌دنبال خرید یک میلیون بشکه نفت بیشتر از شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو در ماه فوریه هستند.

سعودی آرامکو عربستان به‌طور معمول تا دهم هر ماه میلادی خریداران آسیایی را از تخصیص ماهانه محموله‌های نفت خام خود مطلع می کند.

یکی از منابع هندی گفت: ایندین اویل به‌دنبال خرید نفت بیشتر از عربستان سعودی و غرب آفریقاست زیرا در خرید نفت سبک نوع «سوکول» روسیه به‌دلیل چالش در پرداخت‌ها با مشکلاتی روبه‌روست.

هند، سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، پس از امتناع خرید کشورهای غربی از نفت روسیه، به خرید محموله‌های تخفیفی نفت خام روسیه روی آورد.

داده‌های به دست آمده از منابع تجاری نشان می‌دهد که این موضوع باعث تبدیل روسیه به بزرگترین تأمین‌کننده نفت هند شد و عراق و عربستان سعودی را به رتبه‌های دوم و سوم برد.

واشینگتن ماه گذشته کشتی‌ها و شرکت‌های حمل کننده نفت روسیه را به‌دلیل نقض طرح کشورهای گروه هفت مبنی بر سقف قیمتی ۶۰ دلاری برای محموله‌های نفتی روسیه تحریم و قوانین را از جمله نظارت شدید بانک‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات برای اطمینان از اینکه محموله‌ها قیمت را نقض نکنند. تشدید کرد.

به‌دنبال تحریم‌ها، چند نفتکش که قرار بود محموله‌های نفت خام نوع «سوکول» روسیه را به هند تحویل دهند، طی دو ماه گذشته با چالش روبه‌رو شده‌اند و این شرایط واردات نفت روسیه از هند را در دسامبر ۲۰۲۳ به پایین‌ترین سطح ۱۱ ماه گذشته رساند.

هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هند، به تازگی اعلام کرده است که کاهش خرید نفت از روسیه به‌دلیل قیمت های نامناسب بوده است ربطی به مسائل پرداخت ندارد.

شرکت پالایش نفت ایندین اویل هند طبق قرارداد سالانه خود با شرکت روسنفت روسیه هر ماه ۶ تا ۷ محموله نفت خام نوع «سوکول» دریافت می‌کرد.

منبع هندی یادشده گفت: ایندین اویل ممکن است برای پر کردن ذخیره‌سازی نفت خام خود در قالب قراردادهای خود با  نیجریه و آنگولا را برای جبران کاهش عرضه نفت روسیه، نفت بیشتری از این کشورهای آفریقای غربی وارد کند. 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز