تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

همایش گرامیداشت هفته پژوهش برگزار گردید

این رویداد روز دوشنبه 18 دیماه ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل و هیئت مدیره مناطق نفتخیز جنوب، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری برگزار گردید.
کد خبر: ۷۴۱۴۷

به گزارش معاصر، این رویداد روز دوشنبه 18 دیماه ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل و هیئت مدیره مناطق نفتخیز جنوب، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، امام جمعه اهواز، رئیس دانشگاه صنعت نفت و جمعی از پژوهشگران صنعت نفت برگزار گردید.

مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در مباحث پژوهش، توجه بیشتر به استحصال نتیجه را حائز اهمیت دانست و در همین این راستا عنوان نمود: مناطق نفت خیز، سال جاری در حوزه پژوهش و فناوری 77 پروژه تعریف نموده که 65 مورد را به بهره برداری رسانده. از این 65 پروژه بعضی مستقیما به تولید مربوط است که منجر به افزایش تولید گردیده که تشکر خاص و ویژه از همکاران پژوهش و فناوری را ضرورت می بخشد.

وی افزود: اهمیت تحقیق، علم و دانش بر کسی پوشیده نیست. همانطور که در قرآن، قریب به 775 مرتبه نام شریف علم به کار رفته است، بنابراین پاسداشت پژوهش در واقع توجه به راه و منش دین است. ایشان تاکید کرد: راهی غیر از توسعه علم و پژوهش و نوآوری برای نجات کشور و مقابله با دشمنان وجود ندارد.

دکتر محمد گلستان باغ رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ضمن ارائه ای متفاوت و خلاقانه، از عوامل رشد چشمگیر این شرکت در زمینه پروژه های فناورانه سخن گفته و عنوان کرد: از سال 1400 تا 1402، 900 میلیارد تومان عقد قرارداد فناورانه، پژوهشی و تولید بار اول صورت گرفته و مطابق موضوعات در دست بررسی پژوهش ملی نفت و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری این میزان تا مرز 1500 میلیارد تومان تا پایان سال 1402 ان شاالله خواهد رسید و چشم انداز ما مطابق پروژه های در دست بررسی تا سال 1403 به مرز 3000 میلیارد تومان خواهد بود.

ایشان تصریح کرد: تغییر نرم افزاری و سخت افزاری پیگری و اقدام موضوعات فناورانه در پژوهش و فناوری نفت با توجه به رشد قابل توجه عملکرد این حوزه در دوسال اخیر،  نیازمند تغییرات جدی رویکرد درون سازمانی پژوهش و فناوری و ارکان دیگر سازمان، همچنین نحوه تعامل با بازیگران حوزه زیست بوم می باشد.دکتر چهاردولی رئیس دانشگاه صنعت نفت در این مراسم اقتدار کشور و ایجاد تمدن نوین اسلامی را در گرو رشد علمی دانست و گفت: هفته پژوهش فرصت خوبی برای بررسی پیشرفت ها و چالش ها و نقصان و ارائه چراغ راهی برای سال پیش رو می باشد.

وی با اشاره به نقش صنعت نفت به عنوان پیشران کشور در برنامه هفتم توسعه، پیش نیاز  رشد و تعالی سازمان را دانش بنیان شدن صنعت نفت دانست و افزود: این مهم برای هر کدام از بخش های سازمان نقشی را قائل شده که حلقه اولیه ایجاد آن، فرایندهای پژوهشی و توسعه فناوری است.

حجت الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در این مراسم با تشکر و قدردانی از پژوهشگران صنعت نفت و نقش ویژه ایشان در اقتصاد استان به تبیین ابعاد مختلف مسائل اعتقادی و سیاسی روز جامعه پرداخت.

در پایان این مراسم آئین تجلیل از پژوهشگران برتر شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برگزار گردید و با اهدای لوح تقدیر از ایشان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز