تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

جنگ جدید آمریکا در خاورمیانه/ یمن بمباران شد

جنگ جدید آمریکا در خاورمیانه/ یمن بمباران شد
رسانه‌های یمن از حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس علیه اهدافی در این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۷۴۱۷۴

به گزارش معاصر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از «چند مقام آمریکایی» گزارش داد که ارتش‌های آمریکا و انگلیس «بیش از ۱۲ سایت مورد استفاده توسط حوثی‌های یمن» را هدف قرار دادند.

این اهداف نظامی شامل مراکز لجستیکی، سامانه‌های دفاع هوایی و اماکن انبار تسلیحات بوده است.

سی. ان. ان نیز گزارش داد که موشک‌های تاماهاوک از سکوهای هوایی، زمینی و زیرسطحی شلیک شدند و هدف از این حملات کاستن از حملات مداوم حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ بود.

این گزارش افزود که اهداف مورد حمله شامل سامانه‌های راداری، محل نگهداری پهپادها و سایت‌های پرواز آنها، انبار موشک‌های بالستیک و کروز و سایت‌های شلیک آنها بود.

جنگ جدید آمریکا در خاورمیانه/ یمن بمباران شد

معاون اول استاندار صنعا بامداد جمعه در تشریح حملات تجاوزگرانه آمریکا و انگلیس به صنعا گفت که این حملات تلفات جانی به همراه نداشته است.

​خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع محلی گزارش داد که پایگاه‌هایی در شهر الحدیده یمن هدف حملات هوایی قرار گرفتند. منابع خبری از وقوع انفجارهایی در الحدیده و صنعا یمن نیز خبر دادند.

شبکه الحدث به نقل از منابع خود گزارش داد که عملیات نظامی آمریکا و انگلیس علیه انصارالله یمن آغاز شده است.

جنگ جدید آمریکا در خاورمیانه/ یمن بمباران شد

یک مسئول در پنتاگون به اسکای نیوز عربی گفت: تقریبا ۱۰ هدف حوثی‌ها(انصارالله) را مورد اصابت قرار دادیم.

شبکه الجزیره نیز به نقل از یک مقام ارشد انصارلله گزارش داد که چهار شهر صنعا، الحدیده، صعده و ذمار مورد هدف قرار گرفتند.

خبرگزاری رسمی سباء در صنعا هم حمله هوایی به چهار شهر یمنی را تایید کرد.

یک مسئول دفاعی آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: با استفاده از کشتی، جنگنده و زیردریایی حمله علیه پایگاه‌های حوثی‌ها(انصارالله یمن) را آغاز کردیم.

یک مسئول آمریکایی دیگر در گفت‌وگو با شبکه سی ان‌ان اعلام کرد که ارتش آمریکا در حمله به پایگاه‌های انصارالله علاوه بر جنگنده از موشک‌های تاماهاوک نیز استفاده کرد.

دقایقی بعد نیز یک مسئول آمریکایی به الجزیره گفت حملات علیه اهداف انصارالله پایان یافت اما «اگر تهدیدات ادامه داشت باشد، حق پاسخ محفوظ است».

روزنامه وال استریت ژورنال اما به نقل از مسئول آمریکایی گزارش داد: ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا بیش از ۱۲ حمله علیه اهداف حوثی‌های یمن انجام داده است.

یک مقام پنتاگون به پالتیکو گفت آمریکا و انگلیس با حمایت استرالیا، هلند، کانادا و بحرین حملات مشترکی را علیه اهدافی در یمن انجام دادند.

بایدن: به چند هدف در یمن حمله کردیم

رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به تجاوز نظامی این کشور و انگلیس به یمن، آن را «موفقیت‌آمیز» خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به تجاوز نظامی این کشور و انگلیس به یمن، آن را «موفقیت‌آمیز» خواند.

وی گفت که این دو کشور، حملات نظامی «موفقیت‌آمیزی» علیه برخی مواضع در یمن که مورد استفاده انصارالله بود، انجام داده‌اند.

جو بایدن طی بیانیه‌ای با تأکید بر این‌که این حملات با دستور وی انجام شده است، مدعی شد که حملات انصارالله به دریای سرخ و خلیج عدن، «پرسنل نظامی ایالات متحده، دریانوردان غیرنظامی و شرکای این کشور، تجارت و آزادی دریانوردی را به خطر انداخته است».

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که بیش از ۵۰ کشور تحت تاثیر ۲۷ حمله به کشتی‌رانی تجاری بین المللی قرار گرفته‌اند و خدمه بیش از ۲۰ کشور در این اقدام‌ها، تهدید شده یا به گروگان گرفته شده‌اند.

انگلیس: حملات محدودی علیه یمن انجام دادیم

نخست‌وزیر انگلیس نیز در این باره گفت: نیروی هوایی سلطنتی حملات هدفمندی علیه تأسیسات نظامی مورد استفاده حوثی‌ها در یمن انجام داد.

عملیات ما حملاتی ضروری، محدود و متناسب برای دفاع از خودمان بود.

یمن ناوهای آمریکا و انگلیس را هدف قرار داد

ارتش یمن در واکنش به حملات هوایی آمریکا و انگلیس و چند کشور به اهدافی در یمن، موشک‌هایی به سمت ناوها و کشتی‌های متجاوزان در دریای سرخ شلیک کرد.

حمله هوایی آمریکا و انگلیس به یمن منجر به افزایش ۲.۵ درصدی قیمت جهانی نفت شد.

واکنش عربستان به بمباران یمن توسط آمریکا و انگلیس

در واکنش به بمباران یمن از سوی ائتلاف نظامی آمریکا و انگلیس، وزارت خارجه عربستان سعودی نیز بیانیه‌ای صادر و در آن نگرانی خود را از تحولات دریای سرخ عنوان کرد.

ریاض در بیانیه خود درباره بمباران یمن گفته است: عربستان با نگرانی شدید عملیات نظامی در منطقه دریای سرخ و حملات به اهدافی در یمن را دنبال می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز