تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت :

تلاش کنیم در انتخابات فضای دو قطبی ایجاد نشود

سپهر خلجی، با اشاره به اینکه انتخابات مهم‌ترین دستور کار نظام است، خطاب به روابط عمومی استانداری‌ها گفت: برگزاری کمپین‌های انتخاباتی برای جلب مشارکت مردم در این رویداد سیاسی بسیار تاثیرگذار است.
کد خبر: ۷۴۲۰۳

به گزارش معاصر، سپهر خلجی روز شنبه در همایش روابط عمومی استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت کشور با بیان اینکه انتخابات مهم‌ترین دستور کار نظام است. اظهار داشت: همه ظرفیت‌ها باید شناسایی و فعال شود.

وی با اشاره به اینکه شعار دولت سیزدهم ارتباط و اتکا به مردم است و باید از این ظرفیت استفاده شود، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس، فتنه سال ۸۸ و هر زمان که به مردم تکیه کرده ایم، موفق بوده ایم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه انتخابات می‌تواند بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کند، انتخابات را وظیفه شرعی و اجتماعی دانست و بیان داشت: در حوزه اجتماعی، باید این آگاهی را به مردم بدهیم که حضورشان در انتخابات برای خودشان موثر است و به تعهد و تخصص افراد بدون جانبداری توجه کنند.

 

هشدار رئیس شورای اطلاع رسانی دولت نسبت به ایجاد فضای دو قطبی در آستانه انتخابات

خلجی با اشاره به اینکه به طور طبیعی باید تلاش کنیم در انتخابات دو قطبی ایجاد نشود و در عین حال، حس مشارکت در مردم فعال شود، تصریح کرد: در برخی از استان‌ها به دلیل بافت قومی و قبیله‌ای شاید کار سخت تر باشد اما باید هرآنچه که داریم به میدان بیاوریم.

 

با اخبار دروغ و منفی به لحظه مقابله شود

وی با تأکید بر لزوم تشکیل کمیته‌ای برای رصد اخبار انتخابات به صورت لحظه‌ای، خاطرنشان کرد: بسیاری از ناامید کردن‌ها و سیاه‌نمایی‌ها در رسانه اتفاق می‌افتد که بسیاری از آنها هم پاسخ دارد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: هرجا که به موقع ورود شد، روشنگری حاصل می شود ولی وقتی بعد از ۱۰ روز ورود می‌کنید، مردم باور نمی‌کنند. هرچه که به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، شرایط حساس‌تر می‌شود.

 

چهره‌های استانی با واسطه یا بی واسطه به میدان انتخابات بیاوری

خلجی خطاب به استانداران اظهار داشت: چهره‌های استانی را به هر شکل ممکن فعال کنید. آنها را با واسطه یا بی‌واسطه به میدان بیاورید. شما می توانید از الگوی دیدار رئیس جمهور با مدیران گروه‌های سیاسی استفاده کنید. حتی می‌توان خبر آن را هم منتشر کرد و ایرادی هم ندارد. در دیدار رئیس جمهور حتی سخنان تند هم کار شد.

وی در ادامه مدیریت اظهارات مقامات را یکی از وظایف روابط عمومی‌ها دانست و گفت: یک مقامی در سطح استانی یا ملی، بدون موقعیت‌شناسی، مطلبی را بیان می کند و بعدا هم می‌گوید من نیتی نداشتم. اظهارات باید مدیریت شود. شما اینها را در شورای اطلاع‌رسانی استان مطرح کنید.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید بر اینکه اکنون سیاست کلی نظام مقابله با ناامید کردن مردم است و دستگاه های مسئول باید افراد را توجیه کنند، یادآور شد: ظرفیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اطلاعات در استان‌ها باید فعال و با اخبار دروغ و منفی به لحظه مقابله شود.

خلجی با اشاره به برنامه‌ریزی برای حضور مقامات در استان‌ها تأکید کرد: حضور مقامات در استان‌ها به مصوبه تبدیل شده و اکنون در حال برنامه‌ریزی برای دهه فجر هستیم و از همه مناسبت‌ها می‌توان برای موضوع انتخابات استفاده کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز