تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴

بزرگترین پالایشگاه آفریقا درنیجریه به بهره‌برداری رسید

پالایشگاه «دانگوته»، بزرگترین پالایشگاه آفریقا، با ۲۰ میلیارد دلار هزینه از سوی علیکو دانگوته ثروتمندترین مرد قاره در شبه جزیره‌ای در حومه پایتخت تجاری لاگوس ساخته شد.
کد خبر: ۷۴۲۸۱

به گزارش معاصر به نقل از رویترز، شرکت پالایش نفت «دانگوته» اعلام کرد: این پالایشگاه پس از سال‌ها تأخیر در روند ساخت و ساز با ظرفیت پالایش روزانه  ۶۵۰ هزار بشکه، تولید گازوئیل و سوخت جت (سوخت هوایی) را آغاز کرد.

پالایشگاه «دانگوته»، بزرگترین پالایشگاه آفریقا، با ۲۰ میلیارد دلار هزینه از سوی علیکو دانگوته ثروتمندترین مرد قاره در شبه جزیره‌ای در حومه پایتخت تجاری لاگوس ساخته شد.

نیجریه بزرگترین تولیدکننده انرژی آفریقا، بخش عمده سوخت مورد نیاز خود را وارد می‌کند.

انتظار می‌رود پالایشگاه «دانگوته» افزون بر خودکفا کردن نیجریه در تأمین سوخت مورد نیاز داخلی امکان صادرات سوخت به کشورهای همسایه در غرب آفریقا را برای این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) فراهم و به‌طور بالقوه تجارت نفت در حوزه اقیانوس اطلس را متحول می‌کند.

مقام‌های شرکت پالایش نفت «دانگوته»  به رویترز گفتند: احتمال می‌رود آزمون‌های اولیه از هفته جاری و پس از دریافت ششمین محموله نفت خام پالایشگاه در هشتم ژانویه (۱۸ دی‌ماه) آغاز می‌شود.

این شرکت در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس (X) منتشر شد، گفت: این روز بزرگی برای نیجریه است، ما از رسیدن به این نقطه عطف مهم خوشحالیم.

پالایشگاه «دانگوته» یک میلیون بشکه نفت خام نوع «آگبامی» نیجریه را دریافت کرد که کل حجم دریافتی از دسامبر ۲۰۲۳ را به ۶ میلیون بشکه رساند.

انتظار می‌رود شرکت دولتی نفت نیجریه (ان‌ان‌پی‌سی NNPC) چهار محموله نفت خام را از برنامه فوریه خود به این پالایشگاه عرضه کند.

به گفته کارشناسان، ممکن است پس از راه اندازی واحد تقطیر خام این پالایشگاه فرآیند طی شدن مرحله آزمایشی به سمت تولید سوخت با کیفیت بالا و ظرفیت کامل ماه‌ها به‌طول بینجامد.

شرکت پالایش نفت «دانگوته» اعلام کرده که با پالایش روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت کار را آغاز خواهد کرد و امیدوار است تا پایان امسال به ظرفیت کامل برسد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز