تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

افزایش قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه (26 دی ماه) 1402

تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و در نتیجه افزایش نوسان‌ها در معاملات آتی بازارهای جهانی نفت خام، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه را تحت تأثیر قرار داد.
کد خبر: ۷۴۳۱۵

به گزارش معاصر به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه (۲۶ دی‌ماه) با تمرکز سرمایه‌گذاران بر ارزیابی تأثیر تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در معاملات روز سه‌شنبه ساعت ۱۰ و ۱۴ به وقت‌ گرینویچ با ۷۷ سنت یا حدود ۰.۹۹ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۹۲ سنت برای هر بشکه رسید، در حالی که این شاخص در معاملات روز دوشنبه (۲۵ دی‌ماه) ۱۴ سنت کاهش یافته بود.

نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۴۶ سنت یا ۰.۶۳ درصد افزایش، ۷۳ دلار و ۱۴ سنت برای هر بشکه معامله شد.

بازارهای ایالات متحده آمریکا به‌دلیل تعطیلات رسمی روز دوشنبه تعطیل بودند.

تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و در نتیجه افزایش نوسان‌ها در معاملات آتی بازارهای جهانی نفت خام، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه را تحت تأثیر قرار داد.

کریگ ارلام از مؤسسه اوای‌ان‌دی‌ای (OANDA) در این باره گفت: جهش‌های کوتاهی که ما دیده‌ایم، حساسیت بازار به رخدادها در دریای سرخ را برجسته کرده است.

حوثی‌های یمن روز دوشنبه اعلام کردند که اهداف خود را در منطقه دریای سرخ گسترش خواهند داد و این شامل کشتی‌های آمریکایی هم می‌شود و با وجود حمله‌های آمریکا و انگلیس در یمن، آنها به حمله‌های خود به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ ادامه می‌دهند.

تاماس وارگا، تحلیلگر مؤسسه پی‌وی‌ام هم در یادداشتی گفت: در صورت تأثیر نپذیرفتن محسوس عرضه نفت، قیمت‌ها در محدوده کنونی ۷۲ تا ۸۲ دلار باقی خواهند ماند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز