تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
هواشناسی اعلام کرد؛

جو آرام طی امروز در اغلب مناطق کشور

جو آرام طی امروز در اغلب مناطق کشور
سازمان هواشناسی از حاکم شدن جوی آرام و پایدار طی امروز در اغلب مناطق کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۴۴۱۰

به گزارش معاصر، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز شنبه ۳۰ دی در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود. در نوار شمالی به ویژه در سواحل شمالی کشور روند افزایش نسبی دما انتظار می‌رود. همچنین در شهرهای صنعتی شامل تهران، کرج، اراک و اصفهان، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی سازمان هواشناسی حاکی از آن است که از ظهر فردا یکشنبه به تدریج از غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرها کاسته می‌شود. در غرب و شمال غرب کشور، ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

طبق اعلام هواشناسی، دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، ابرناکی، بارش و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در گیلان، مازندران و اردبیل آغاز می‌شود. در مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی همچنین گزارش داد: سه شنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، گستره بارش کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران و کل سواحل دریای خزر در را در بر خواهد گرفت. در این روز بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، شمال کردستان و زنجان، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و همچنین بارش باران در گیلان و غرب مازندران شدت خواهد داشت. چهارشنبه گستره بارش این سامانه در استان‌های واقع در نوار غربی و شمالی کشور خواهد بود. در گیلان، غرب مازندران و شمال زنجان، بارش باران و برف شدت خواهد داشت.

سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: سه شنبه و چهار شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

سازمان هواشناسی وضعیت جوی امروز پایتخت را کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی پیش‌بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۱۴ و کمینه دما ۵ درجه خواهد بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز