تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

جزئیات طرح مردمی‌سازی مصرف بهینه گاز با اقدامی ویژه

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی تأکید کرد: این هدیه، افزون بر هدایا و طرح‌های مشوقی است که بر اساس مصوبه هیئت دولت در سطح کشور و از جمله خراسان رضوی، جاری و ساری خواهد بود.
کد خبر: ۷۴۴۶۳

به گزارش معاصر ، حسن افتخاری با اشاره به اجرای پویش مردمی‌سازی مدیریت مصرف گاز با کاهش ۱۰ درصدی در بخش خانگی گفت: با توجه به تجربه سال‌های گذشته و اینکه در فصل زمستان شاهد افزایش معنی‌دار و قابل توجه مصرف گاز در بخش خانگی هستیم و از آنجا که تأمین گاز بخش خانگی برای گرمایش در اولویت ماست، به ناچار محدودیت‌هایی در مصرف گاز را در بخش صنعت اعمال می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری پویش «هر خانه یک اتاق گرم»، افزود: امسال طرح مردمی‌سازی مدیریت مصرف گاز را در خراسان رضوی کلید زدیم و روش کار به این صورت است که هم‌استانی‌ها با اعلام آمادگی در سایت شرکت گاز استان خراسان رضوی و سامانه‌ای که پیش‌بینی شده (اینجا)، آمادگی خود را برای کاهش ۱۰ درصدی مصرف گازشان اعلام می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی تصریح کرد: این کاهش ۱۰ درصدی در مصرف گاز خانگی سبب می‌شود گرمابخشی منازل کماکان ادامه داشته باشد و بدون اینکه گرمابخشی خانه کم شود، مقدار قابل توجهی گاز صرفه‌جویی شود.

افتخاری بیان کرد: با توافق‌ بین استاندار خراسان رضوی و مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران، این گاز صرفه‌جویی‌شده در بخش خانگی به صنعت خراسان رضوی اختصاص داده می‌شود و به عبارتی هم بخش خانگی کماکان گرمابخشی دارد، هم سبب استمرار تولید در بخش صنعت استان می‌شود که در نتیجه شاهد تداوم اشتغال مولد در بخش صنعت خواهیم بود.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم بخشی از این همراهی و همکاری مردم استان را پاسداشت کنیم، هدایای ارزشمندی هم شامل یک هزار جایزه غیرنقدی ۲۰ میلیون تومانی که به طور عمده تجهیزات گرمایشی با بازده بالاست در نظر گرفته شده که به قید قرعه به کسانی که بتوانند در مصرف گاز خود حداقل ۱۰ درصد صرفه‌جویی داشته باشند، اهدا می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی تأکید کرد: این هدیه، افزون بر هدایا و طرح‌های مشوقی است که بر اساس مصوبه هیئت دولت در سطح کشور و از جمله خراسان رضوی، جاری و ساری خواهد بود.

افتخاری در ادامه توضیح داد: هدف اصلی مردمی‌سازی صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی است، یعنی به جای اینکه صنعت تولید خود را متوقف کند تا مردم بتوانند گرمابخشی را در خانه‌های خود داشته باشند، مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌کنند تا خانواده‌ها و سرپرستان خانوار بتوانند در بخش صنعت فعالیت کنند.

وی یادآور شد: با وجود اینکه در روزهای آغازین اجرای این طرح هستیم، پیش‌بینی ما این است که به دلیل تلفیق این دو مسئله افزایش مصرف گاز به دلیل افزایش اشتراک و کاهش مصرف گاز به دلیل کاهش سرما، قاعدتاً مصرف بخش خانگی باید مشابه سال ۱۴۰۱ باشد اما با توجه به پایش‌های همین روزهای ابتدایی، مشخص شد که حجم مصرف گاز خانگی مقدار قابل توجهی صرفه‌جویی شده و در همین مدت هم ما آن گاز صرفه‌جویی شده را به بخش صنعت اختصاص دادیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز