تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴

اختلال فعالیت پایانه صادرات سوخت روسیه

شرکت نواتک روسیه اعلام کرد که مجبور شده است فعالیت بخشی از عملیات خود در پایانه صادرات سوخت و مجتمع فرآوری آست لوگا واقع در دریای بالتیک را به‌دلیل آتش‌سوزی ناشی از آنچه رسانه‌های اوکراینی حمله پهپادی اعلام کرده‌اند، متوقف کند.
کد خبر: ۷۴۴۶۷

به گزارش معاصربه نقل از رویترز، شرکت نواتک روسیه اعلام کرد که مجبور شده است فعالیت بخشی از عملیات خود در پایانه صادرات سوخت و مجتمع فرآوری آست لوگا (Ust-Luga) واقع در دریای بالتیک را به‌دلیل آتش‌سوزی ناشی از آنچه رسانه‌های اوکراینی حمله پهپادی اعلام کرده‌اند، متوقف کند.

بر اساس اعلام این شرکت روس، این مجتمع فرآوری که در سال ۲۰۱۳ میلادی راه‌اندازی شده است، در فرآیندی میعانات گازی را به نفتای سبک و سنگین، سوخت جت، سوخت کشتی و گازوئیل تبدیل می‌کند و از طریق پایانه‌ای در دریای بالتیک میعانات گازی و فرآورده‌های تولیدی آن را به بازارهای بین‌المللی صادر می‌کند.

نواتک بیشتر محموله‌های نفتا را راهی مقاصدی از جمله چین، سنگاپور، تایوان و مالزی در آسیا و سوخت جت را برای تحویل به خطوط هوایی ترکیه در استانبول ارسال می‌کند.

بنابر اعلام این شرکت روس مجتمع فرآوری آست لوگا در سال ۲۰۲۲ میلادی با پالایش 6 میلیون و 943 هزار تن میعانات گازی، 6 میلیون و 825 هزار تن انواع سوخت شامل 4 میلیون و 208 هزار تن نفتای سبک و سنگین، یک میلیون و 52 هزار تن  سوخت جت و یک میلیون و 487 هزار تن نفت کوره و گازوئیل مخصوص سوخت کشتی بود و ۷۸ هزار تن گاز مایع (ال‌پی‌جی) تولید کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز