تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
جامعه اسلامی مدیران:

از لیست واحد اصولگرایان حمایت می‌کنیم

از لیست واحد اصولگرایان حمایت می‌کنیم
دبیرکل جامعه اسلامی مدیران گفت: نمایندگان مجلس دوازدهم نباید به کانون‌های قدرت و ثروت متصل باشند. آن‌ها باید از اشرافی‌گری پرهیز داشته و ساده زیست باشند.
کد خبر: ۷۴۴۸۴

به گزارش معاصر، محمد ناظمی اردکانی در نشست با خبرنگاران با بیان این‌که «افزایش مشارکت در انتخابات موجب افزایش اقتدار ملی شده و طمع دشمن را از بین می‌برد»، اظهار کرد: همگرایی و هم‌افزایی بین ارکان نظام، مشارکت نهادهای مدنی، دینی و احزاب و ترمیم سرمایه اجتماعی بر میزان مشارکت در انتخابات تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وی ادامه داد: بررسی و تصویب بودجه که کار مشترک دولت و مجلس است، باید به گونه‌ای انجام شود که موجب ایجاد امید مردم برای رفاه و معیشت‌شان شود. از سویی نهادهای مدنی نیز به آگاهی بخشی به مردم، آن‌ها را برای حضور در انتخابات ترغیب کنند. همچنین اعتماد مردم به خاطر قول‌هایی که به آنها داده ولی عمل نشده، آسیب دیده و باید در این مدت ترمیم شود. از سویی رفتار قوه قضاییه در مقابله با فساد هم می تواند بر میزان مشارکت تاثیر بگذارد. قوه قضاییه در فساد چای می توانست زودتر اقدام کند تا دشمن نتواند به این موضوع دامن بزند.

ناظمی‌اردکانی با اشاره به اهمیت نقش احزاب و داوطلبان انتخابات در تبیین مطالبات مردم، افزود: مقابله با گرانی و تورم، رفع مشکل مسکن ، اشتغال، آب، آلودگی هوا، مبارزه با تبعیض، بی‌عدالتی، رانت و فساد و محرومیت‌زدایی از مهمترین مطالبات مردم کشورمان است. داوطلبان این انتخابات باید برای تحقق این مطالبات برنامه داشته باشند. از سویی اقشار مختلف از جمله کارگران، فرهنگیان، بازنشستگان و زنان هم مطالبات خاص خود را دارند. گاهی مطالبات در یک شهرستان‌ها متفاوت با سایر شهرستان‌ها و مختص همان منطقه است که باید به همه این مطالبات توجه کافی بشود.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: مجلس شورای اسلامی نماد مردم سالاری دینی و همبستگی ملی است و حرف اول را در کشور زده و در راس امور است. نمایندگان مجلس باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند تا مجلسی در تراز اندیشه‌های شهید مدرس ایجاد شود. نمایندگان مجلس باید دلسوز مردم بوده و دنبال حل مشکلات آنها باشند. به کانون‌های قدرت و ثروت متصل نباشند، از اشرافی‌گری پرهیز داشته و ساده زیست باشند. شجاعت، صداقت و امانتدار باشند و به اصل وحدت ملی پای‌بند بوده برای کشور نگاه کلان و برنامه داشته باشند.

ناظمی‌اردکانی همچنین با بیان این‌که «شعار مجلس دوازدهم باید «انقلابی و کارآمدی» باشد»، تصریح کرد: در زمینه کارآمدی به مجلس یازدهم نقدهایی وجود دارد. از سویی این مجلس شعار شفافیت را داد ولی قانونی در این زمینه تصویب نکرد.

وی ادامه داد: کارآمدی در گرو ارتباط با نخبگان کشور است و مجلس دوازدهم برای کارآمدی خود باید با نخبگان در ارتباط باشد. مجلس دوازدهم باید قوانین موجود را با دقت پالایش کند. ما در کشور حدود ۱۱ هزار قانون داریم که باید قوانین مفید حفظ شده و قوانین دست و پاگیر حذف شود. قوانین مصوب هم باید جامع، کامل، کارشناسی شده و غیرقابل تاویل باشد. مجلس دوازدهم همچنین باید فضای حکمرانی در کشور را بهبود ببخشد. اجرای عدالت، قانونمنداری، شفافیت، صداقت، پاسخگویی، مقابله با فساد و جذب مشارکت نقش مهمی در بهبود فضای حکمرانی دارد. امیدوارم مجلس دوازدهم نتواند به هیچ وجه فساد را تحمل کند. رویکرد دولت مقابله با فساد است و قوه قضاییه هم پای کار است و امیدوارم مجلس دوازدهم هم فساد را تحمل نکند.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران درباره رویکرد انتخاباتی خود اظهار کرد: ما با شورای ائتلاف و شورای وحدت اصولگرایان همکاری داریم و اگر لیست واحدی ارائه شود ما از آن لیست حمایت می‌کنیم اما اگر بنا بر تعدد لیست‌ها باشد، ما در قالب جبهه ایران قوی لیست خود را ارائه خواهیم کرد. تا الان گفته می‌شود که اصولگرایان سه لیست از سوی شورای ائتلاف شورای وحدت و جبهه پایداری خواهند داشت ولی باید منتظر بمانیم تا در ادامه چه اتفاقی درباره لیست رخ می دهد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز