تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

افتتاح دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم روباز «آسمان» در مهاباد

افتتاح دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم روباز «آسمان» در مهاباد
آیین بازگشایی دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم روباز «آسمان» در تالار وحدت شهر مهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۷۴۴۸۸

منصور جهانی ـ به گزارش معاصر، مراسم افتتاحیه دبیرخانه دائمی فیلم، فیلم‌نامه و عکس «آسمان»، با حضور دکتر «آرش شهابی» رئیس شورای اسلامی شهر مهاباد، «جلال وطمانی» رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی، مهندس «بابک رستم‌پور» شهردار شهر مهاباد و دیگر اعضای شورای اسلامی شهر، «کریم رحیمی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد، هنرمندان، پیشکسوتان هنر سینما و تئاتر و هم‌چنین علاقه‌مندان به هنر هفتم در تالار وحدت شهر مهاباد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، تابلوی سردر دفتر دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم «آسمان» رونمایی شد و سپس با بازدید از محل دفتر دبیرخانه دائمی این جشنواره در محل تالار وحدت، این دبیرخانه به طور رسمی افتتاح گردید.
در ابتدای مراسم افتتاحیه، «ابراهیم سعیدی» دبیر جشنواره فیلم روباز «آسمان» ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک به حاضران در سالن، به صورت رسمی شروع به کار این جشنواره را اعلام کرد و در ادامه نیز «مناف ایران‌پناه» از مجریان باسابقه و سخنگوی جشنواره، گزارشی از کارهای اجرایی نخستین دوره جشنواره فیلم روباز «آسمان» را ارائه نمود.

حمایت مسئولان مهاباد از برگزاری جشنواره فیلم روباز «آسمان»

در بخش دیگری از این برنامه، در آیتم‌هایی که به صورت تصویری آماده شده بود؛ تعدادی از مسئولان اداری شهرستان مهاباد از جمله؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد، امام جمعه مهاباد و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اهل سنت، نظرات حمایتی خود را از برگزاری این رویداد سینمایی ارائه کردند و در ادامه، دکتر «آرش شهابی» رئیس شورای شهر، مهندس «بابک رستم‌پور» شهردار مهاباد و هم‌چنین «کریم رحیمی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند و برگزاری جشنواره فیلم «آسمان» را ضرورتی برای شهر فرهنگی و توریستی مهاباد برشمردند.

حمایت اساتید حوزه‌های مختلف هنری مهاباد از جشنواره «آسمان»

در ادامه این برنامه، کلیپی از سخنان و دیدگاه‌های اساتید برجسته هنرهای تصویری، نمایشی، موسیقی و ادبیات شهرستان مهاباد پخش شد که در آن، حمایت خود را از اهمیت برگزاری جشنواره فیلم «آسمان» اعلام کردند و ضرورت برگزاری این‌گونه رویدادهای هنری را گوشزد نمودند.

ابلاغ دبیری جشنواره به «ابراهیم سعیدی»

در بخش دیگری از این مراسم، حکم دبیری جشنواره از سوی شهردار مهاباد به «ابراهیم سعیدی» فیلمساز باتجربه مهابادی، ابلاغ شد و احکام سمت‌های اجرایی همکاران دبیرخانه جشنواره از سوی ایشان به آنان تحویل گردید.

یک دقیقه سکوت به یاد زنده‌یاد «صلاح شیخ‌محمدی»

در ادامه برنامه، کلیپی از فعالیت‌های هنری زنده‌یاد «صلاح شیخ‌محمدی» هنرمند فقید عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون پخش شد که اخیراً دارفانی را وداع گفت و با اعلام یک دقیقه سکوت حاضران؛ یاد و خاطره این هنرمند ارزنده، گرامی داشته شد.

بزرگداشت استاد «محمد کریمی»

در بخش دیگری از این برنامه، مراسم بزرگداشت استاد «محمد کریمی» از هنرمندان پیشکسوت عرصه سینما، عکاسی و نقاشی برگزار شد و کلیپی از فعالیت‌های چندین ساله این هنرمند به نمایش در آمد و مورد تجلیل و قدردانی دبیرخانه جشنواره «آسمان» و مسئولان شهرستان مهاباد قرار گرفت.

اکران فیلم کوتاه مستند «هفت سمفونی زاگرس»

در پایان مراسم افتتاحیه دبیرخانه دائمی جشنواره‌ فیلم، فیلم‌نامه و عکس «آسمان»، فیلم کوتاه مستند «هفت سمفونی زاگرس» به کارگردانی «پرویز رستمی» از آثار موفق سینمای مستند ایران روی پرده رفت و از این فیلمساز مطرح مریوانی تجلیل شد.

رویکرد جذب گردشگر، با ساختاری متفاوت

نخستین دوره جشنواره فیلم روباز «آسمان» با رویکرد جذب گردشگر و با ساختاری متفاوت؛ از سوی مؤسسه «لاوان فیلم مُکریان» با مدیریت «ابراهیم سعیدی» فیلمساز مهابادی و شورای اسلامی شهر و شهرداری شهر مهاباد و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد در شهریور ماه سال 1403 در شهر مهاباد در جنوب استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز