تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

محسنی اژه ای وارد عسلویه شد

رئیس قوه قضائيه در بیست‌‌ ونهمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی، دقایقی پیش وارد «عسلویه» از شهرستان‌های استان بوشهر شد.
کد خبر: ۷۴۵۰۵

به گزارش معاصر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بیست‌‌ونهمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی، دقایقی پیش وارد «عسلویه» از شهرستان‌های استان بوشهر شد.

رئیس قوه قضائيه پس از انجام چند بازدید و دیدار در عسلویه، به شهر بوشهر، مرکز استان عزیمت خواهد کرد. 

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان بوشهر ترتیب خواهند داد؛ حضور در جلسه شورای اداری، دیدار با قضات و کارکنان واحدهای قضایی و حضور در جلسه شورای قضایی، در زمره برنامه‌های سفر قاضی‌القضات به استان بوشهر است.

شایان ذکر است، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان و اردبیل سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده‌ است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان ، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضائیه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آنها و همچنین  اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

رئیس دستگاه قضا در بدو ورود به عسلویه:

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در بدو ورود به شهرستان عسلویه در استان بوشهر، اظهار کرد: استان بوشهر بویژه عسلویه، با مردمی دلیر، قطب انرژی است؛  در جریان سفر امروز به این استان تلاش خواهیم کرد تا در راستای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم، مسائل و کمبودهای مراکز قضایی منطقه را مرتفع سازیم و در جهت حل مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان گام‌های مؤثرتری برداریم.

پس از ۳۲ سال، مشکل اسناد اراضی ۲۶ هزار نفر در ۱۰ روستا و ۴ شهر منطقه عسلویه برطرف شد

در جریان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به منطقه عسلویه، پس از ۳۲ سال، مشکل اسناد اراضی ۲۶ هزار نفر در ۱۰ روستا و ۴ شهر منطقه عسلویه برطرف شد و برای ۱۴۰۰ خانه سند صادر شد.

شایان ذکر است، یکی از دغدغه‌های اصلی مردم منطقه عسلویه، مشکل اسناد اراضی آنها بود که قدمت این مشکل به بیش از ۳۰ سال می‌رسید و در طول این بیش از سه دهه، اراضی مردم منطقه عسلویه فاقد سند مالکیت بود.

در جریان سفر امروز رئیس قوه قضائیه به عسلویه، اسناد مالکیت اراضی برای تعدادی از مردم منطقه صادر و به انها اهدا شد و مابقی اسناد نیز طی روزهای آتی صادر خواهند شد تا دغدغه اصلی مردم منطقه عسلویه پیرامون مالکیت بر اراضی‌شان به طور کامل مرتفع شود.

رئیس دستگاه قضا در مراسم اهدای اسناد مالکیت اراضی مردم عسلویه که در منزل یکی از اهالی خونگرم این منطقه بدون تشریفات برگزار شد، خطاب به «بابایی» رئیس سازمان ثبت تاکید کرد که مردم پرتلاش و خونگرم منطقه عسلویه استحقاق ارائه خدمات بیشتری را دارند و ما باید تمام تلاش خود را به کار بندیم تا در حیطه وظایف و اختیارات خودمان، مشکلات قضایی و حقوقی مردم این منطقه را برطرف سازیم.

رئیس عدلیه تاکید کرد: خدمت بدون منت به مردم، جزو وظایف و مسئولیتهای ماست و لحظه‌ای نباید از این امر غافل شویم و به هیچ وجه نباید تصور کنیم که این ارائه خدمات، به منزله لطف به مردم است؛ ما باید در همه حال خدمتگزار مردم باشیم.

"حل مشکل ۳۲ ساله اسناد اراضی ۲۶ هزار نفر مردم عسلویه در منزل ساده یکی از اهالی این منطقه"
 

رئیس عدلیه در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان بوشهر:

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان بوشهر، ضمن تبریک و تهنیت ایام و اعیاد ماه مبارک رجب، اظهار کرد: الگو و اسوه ما، امیرالمومنین علی(ع) است که انسان کامل و صراط مستقیم و معیار حق هستند.

رئیس عدلیه در ادامه به تبیین و‌ تشریح دوران زندگی مبارک حضرت امیرالمومنین(ع) و سختی‌ها و مشقت‌هایی که حضرت علی(ع) برای حفظ و ارتقاء اسلام متحمل شدند پرداخت و گفت: برای استقرار نظام اسلامی، ایثارگری‌های بسیاری در‌ طول تاریخ صورت گرفته است و خون‌های بسیاری ریخته شده است؛ بنابراین مسئولیت خطیری بر دوش ما است و ما باید تکلیف خود را در حق خانواده شهدا و ایثارگران و عموم مردم ایفا کنیم.

رئیس قوه قضائيه با اشاره به مشکلات و مضایق موجود در مراکز و مراجع قضایی گفت: تکلیف من و مسئولان ستادی در قوه قضاییه است که مشکلات شما کارکنان و قضات دستگاه قضایی را مرتفع سازیم و من شهادت می‌دهم که مسئولان ستادی قوه قضائیه، تمام وُسع و تلاش خود را برای رفع مشکلات شما به کار بردند و توفیقی که حاصل شده، همین است که مشاهده می‌کنید.

قاضی‌القضات تصریح کرد: شما کارکنان واحدهای قضایی و قضات، راه‌حل‌ها و پیشنهادات خود را برای رفع مسائل و مشکلات موجود ارائه دهید؛ من همواره به مسئولان ذی‌ربط قضایی تاکید دارم که نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی را به مراکز و مراجع قضایی دعوت کنید تا آنها از نزدیک با مسائل و مشکلات واحدهای قضایی و کمبود امکانات در این واحدها آشنا شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به کارکنان واحدهای قضایی و قضات گفت: مسائل و مشکلات موجود و کمبود امکانات نباید سبب کاهش انگیزه شما برای خدمت‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به مردم شود.

رئیس دستگاه قضا به کارکنان و قضات توصیه کرد تحت هیچ شرایطی تکریم ارباب رجوع را فراموش نکنند و در امور خود، انضباط حداکثری داشته باشند.

رئیس قوه قضائيه در پایان خطاب به قضات تاکید کرد که در تنظیم پرونده‌ها به غنای محتوایی و نگارشی توجه داشته باشند و به‌ویژه این مقوله را در قبال پرونده‌های ناظر بر درخواست ماده ۴۷۷ و ماده ۴۲۸ پیرامون تفاضل دیه، بیش از پیش مدنظر داشته باشند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائيه، «مهرانگیز» رئیس کل دادگستری استان بوشهر طی سخنانی به بیان مسائل و مشکلات مراکز و مراجع قضایی این استان پرداخت و در ادامه از کاهش تعداد ۱۹ هزار پرونده از پرونده‌های مُسن واحدهای قضایی استان بوشهر طی ۱۵ ماه گذشته خبر داد.

وی افزود: پس از بازدید مردادماه سال گذشته رئیس دستگاه قضا از انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر، اقدامات گسترده‌ای در مجموعه قضایی استان در راستای ساماندهی و تعیین تکلیف کالاهای موجود در این انبارها صورت گرفت که در نهایت تا پایان سال ۱۴۰۱ ، حدود ۴ هزار میلیارد تومان از اموال تملیکی استان بوشهر به فروش رسید؛ همچنین از آغاز سال ۱۴۰۲ تا به امروز، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اموال تملیکی استان بوشهر، فروخته شدند.

در این جلسه، نمایندگان قضات، کارکنان اداری و‌ شوراهای حل اختلاف استان بوشهر، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز