تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵

حکم اعدام ۴ عضو تیم تروریستی موساد در ایران اجرا شد

حکم اعدام ۴ عضو تیم تروریستی موساد در ایران اجرا شد
حکم اعدام ۴ عضو تیم عملیاتی مرتبط با سرویس موساد که از مسیر اقلیم کردستان عراق به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند صبح امروز اجرا شد، این افراد قبل از عملیات، توسط سربازهای گمنام امام زمان (عج)، دستگیر شده بودند.
کد خبر: ۷۴۶۰۶

حکم اعدام ۴ عضو تیم عملیاتی مرتبط با سرویس موساد که از مسیر اقلیم کردستان عراق به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند و قصد انجام عملیات بمب‌گذاری در یک کارخانه تولید تجهیزات وابسته به وزارت دفاع در اصفهان را داشتند، صبح امروز اجرا شد، این افراد قبل از عملیات، توسط سربازهای گمنام امام زمان (عج)، دستگیر شده بودند.

به گزارش معاصر،  نفرات اصلی تیم اجرایی پروژه بمب‌گذاری موساد در یک کارخانه تولید تجهیزات دفاعی و موشکی مرتبط با صنایع دفاعی کشور، ۴ نفر با نام‌های: محمد فرامرزی (سرتیم و هدایتگر تیم)، محسن مظلوم (مسئول نگهبانی از اطراف رانندگی و پشتیبانی تیم)، وفا آذربار (برادرزاده عبدالله آذربار؛ نفر دوم گروهک کومله که وظیفه جاگذاری بمب‌ها را در سوله مربوطه بر عهده داشت) و پژمان فاتحی (مسئول رفع موانع و درگیر شدن با افراد در صورت بروز مشکل) بودند و افراد دیگر دستگیر شده در این پروند از نفرات پشتیبان عملیاتی و اطلاعاتی تیم بودند.

۴ متهم پرونده، قصد انجام عملیات علیه یکی از مراکز مرتبط با وزارت دفاع در نجف آباد اصفهان در تاریخ اول مردادماه ۱۴۰۱ را داشتند که چند روز قبل از عملیات، توسط سربازهای گمنام امام زمان (عج)، دستگیر شدند.

شکست رژیم صهیونیستی در اجرای «عملیات بزرگ» موساد در سال ۱۴۰۱ منجر به برکناری رییس و همه اعضای اصلی میز ایران در موساد شد. دستگاه اطلاعاتی ایران با ضربه‌ای که به این عملیات زد، رسوایی بزرگی برای موساد بوجود آورد.

 وزارت اطلاعات در مرداد سال گذشته توانست عملیات این تیم تروریستی را خنثی و عوامل آن را دستگیر کند. در پنجم مرداد ۱۴۰۱ جزئیات بازداشت این تروریست‌ها را اعلام شد. وزارت اطلاعات هدف این تیم ۴ نفره تروریستی را انفجار یک مرکز صنایع حساس دفاعی کشور اعلام کرد. از این تروریست ها ۸ بمب بسیار قوی برای انفجار هدف اصلی و ۸ بمب کوچک مخصوص تخریب تجهیزات همراه،۴ قبضه سلاح کمری ویژه همراه با صدا خفه کن و تعداد زیادی فشنگ، آخرین نسخه های سیستم های ارتباطی ویندوز قرمز، تعداد قابل توجهی لپ‌تاپ و گوشی‌های تلفن همراه و روترهای مخصوص، ابزارهای فنی ویژه برای اخلال در سیستم‌های کنترلی محیط هدف و نیز برای انفجار از راه دور، مجموعه کامل ابزار گریم، کلاه گیس و وسایلی برای تغییر اثر انگشت، مقادیر قابل توجهی ارزهای خارجی و ریال ایرانی و اسناد هویتی مختلف جعلی ایرانی و غیر ایرانی کشف شده بود.

دیوید بارنیا دنبال چه بود؟

دیوید بارنیا رئیس موساد شخصا هدایت این عملیات که به «عملیات بزرگ» معروف شده بود را بر عهده داشت. قرار بود در این عملیات، انفجاری بزرگ در یک مرکز حساس صنعتی غیرنظامی در روز کاری با تلفات زیاد رخ دهد البته این انفجارها هیچگاه در اصفهان رخ نداد اما تبعاتش دامن‌گیر مسئولان میز ایران در موساد شد. موساد برای انجام این عملیات از گروهگ کومله در اقلیم کردستان استفاده کرد. این ۴ تروریست‌ برای این عملیات از اعضای حزب کومله در سلیمانیه عراق انتخاب و از اقلیم کردستان وارد ایران شده بودند. 

با اینکه مهتدی سرکرده گروهک کومله ادعای دست داشتن در این عملیات را رد کرد، اما مدارک بدست آمده و اعترافات تروریست‌ها، راه فراری برای این گروهک باقی نگذاشت. طراحی عملیات موساد از سال ۱۴۰۰ شروع شده بود. یوسی کوهن بعد از شش سال از ریاست موساد کنار رفته و دیوید بارنیا معاون او به ریاست موساد رسید. او برای شروع کار خود و اثبات کارآمدی‌اش به دنبال انجام عملیات در ایران است و انفجار در یک مرکز صنعتی در اصفهان را انتخاب می کند. در این مرکز دانشمندان ایرانی در حال ساخت آلیاژ خاص برای ساخت بدنه هواپیما بودند. این مرکز صنعتی  نزدیک یک کارخانه مواد شیمیایی قرار داشت و همین عامل می توانست ابعاد انفجارها و خسارات را بیشتر کند.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز