تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴

مرکز پژوهش‌های مجلس از سازوکارهای نو برای تأمین مالی طرح‌های صنعت نفت حمایت کرد

افراسیابی بازدید کارشناسان و مدیران مرکز پژوهش‌های مجلس از تأسیسات نفت و گاز جزیره خارک را مهم دانست و تصریح کرد: این بازدید کمک می‌کند با برخی موانع و مشکلات صنعت نفت آشنا شویم و در جهت کمک برای حل آنها گام برداریم.
کد خبر: ۷۴۶۳۸

به گزارش معاصر، جمعی از مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی چندی پیش در سفر به استان بوشهر از تأسیسات نفتی واقع در جزیره خارک بازدید کردند.

مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس در این سفر از کمپ شرکت نفت فلات قاره، تأسیسات پایانه‌ها و اسکله‌های صادراتی واقع در جزیره خارک، تأسیسات ان‌جی‌ال و پتروشیمی خارک بازدید و در نشست کارشناسی با مدیران شرکت نفت فلات قاره، همچنین مدیران مجتمع پتروشیمی خارک شرکت کردند.

هادی افراسیابی، مشاور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از تأسیسات نفت و گاز منطقه خارک به خبرنگار شانا گفت: منطقه خارک از نظر راهبردی برای ایران بسیار حائز اهمیت است. این منطقه اصلی‌ترین پایانه صادراتی نفت کشور است و به نوعی شریان اصلی صادرات نفت در این منطقه قرار دارد.

وی صنعت نفت را صنعتی پیشران و تامین‌کننده منابع کشور دانست و افزود: صنعت نفت امروز به صنعت پویایی تبدیل شده و به بالندگی خوبی رسیده است و در این دولت نیز مشاهده می‌کنیم که واقعاً کارهای جهادی برای این صنعت انجام شده و در حال انجام است، هرچند تحریم‌ها موانعی ایجاد کرده، اما کار هیچ‌گاه متوقف نشده است.

افراسیابی بازدید کارشناسان و مدیران مرکز پژوهش‌های مجلس از تأسیسات نفت و گاز جزیره خارک را مهم دانست و تصریح کرد: این بازدید کمک می‌کند با برخی موانع و مشکلات صنعت نفت آشنا شویم و در جهت کمک برای حل آنها گام برداریم.

مشاور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تأکید بر اینکه باید به هر نحوی منابع مالی برای توسعه صنعت نفت و گاز فراهم شود، اظهار کرد: صنعت نفت، صنعت سرمایه‌بری است. تلاش دوستان ما در مجلس و مرکز پژوهش‌ها نیز این است که از سازوکارهای نوین برای تأمین مالی پروژه‌های صنعت نفت حمایت کنیم.

حبیب‌الله ظفریان، مدیر دفتر انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس نیز پس از بازدید از تأسیسات نفتی و گازی جزیره خارک گفت: خارک منطقه حیاتی و مهم برای ایران از جهت اقتصادی به‌شمار می‌آید، زیرا بخش بزرگی از صادرات نفت کشور در این منطقه انجام می‌شود.

وی افزود: در بازدیدی که مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس از تأسیسات نفت و گاز خارک انجام دادند به‌خوبی مشاهده کردند که کارهای خوب و بزرگی در این منطقه راهبردی انجام شده است.

ظفریان تصریح کرد: نفت و گاز برای توسعه هرچه بیشتر به سرمایه‌گذاری نیاز دارند، از این رو تلاش ما نیز این است که بتوانیم با وضع قوانینی منابعی در اختیار صنعت نفت قرار دهیم و بخش خصوصی را نیز بیش از پیش وارد این صنعت کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز