تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
به نوشته یورونیوز

سنتکام: ۳ پهپاد ایرانی را سرنگون کردیم

سنتکام: ۳ پهپاد ایرانی را سرنگون کردیم
ارتش آمریکا می‌گوید، نیرو‌های این کشور در یمن به ۱۰ پهپاد تهاجمی و یک ایستگاه کنترل زمینی متعلق به گروه حوثی‌ها حمله کردند.
کد خبر: ۷۴۷۲۷

به گزارش معاصر، به نقل از تابناک، فرماندهی مرکزی (سنتکام) اعلام کرد، یک کشتی جنگی آمریکایی یک موشک بالستیک ضد کشتی شلیک شده توسط حوثی‌ها را سرنگون کرده است.

بر اساس این بیانیه نیرو‌های آمریکایی همچنین در ادامه سه پهپاد ایرانی را ساقط کرده‌اند. در این رابطه خسارت یا تلفات احتمالی گزارش نشده است.

ایران هنوز واکنشی به این ادعای سنتکام نشان نداده است.

به نوشته یورونیوز؛ ایالات متحده در همکاری با بریتانیا اخیرا حملاتی را به حوثی‌ها و سایر گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه انجام داده است. علیرغم اینکه هم واشنگتن و هم تهران می‌گویند به دنبال اجتناب از رویارویی مستقیم هستند، سرنگونی این سه پهپاد ایرانی می‌تواند تنش‌ها را افزایش دهد.

سنتکام در بیانیه خود اعلام کرده است: «در ساعات آغازین روز پنجشنبه به وقت محلی، نیرو‌های ایالات متحده یک ایستگاه کنترل زمینی پهپاد حوثی و ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین یک طرفه این گروه را هدف قرار دادند.» در این بیانیه همچنین تاکید شده که این پهپاد‌ها تهدیدی قریب‌القوع برای کشتی‌های تجاری و همچنین نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه بوده است.

سنتکام پیشتر ادعا کرده بود که ناوشکن آمریکایی یو اس اس کارنی یک موشک بالستیک ضد کشتی شلیک شده توسط حوثی‌ها را سرنگون کرده و در کمتر از یک ساعت بعد سه پهپاد ایرانی را ساقط کرده است.

آمریکا مشخص نکرده که آیا پهپاد‌های سرنگون شده وظیفه تهاجمی داشته‌اند یا صرفا فعالیت نظارتی برعهده داشتند.

نیرو‌های آمریکایی همچنین روز چهارشنبه یک موشک زمین به هوای حوثی‌ها را منهدم کردند که به گفته سنتکام تهدیدی قریب الوقوع برای «یک هواپیمای آمریکایی» محسوب می‌شده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا نوع هواپیمای مورد تهدید و همچنین محل دقیق حمله را مشخص نکرده و تنها به بیان این نکته بسنده کرد که این حمله در مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن صورت گرفته است.

حوثی‌ها از ماه نوامبر شروع به هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری در دریای سرخ کرده‌اند. اقدامی که به گفته این گروه یمنی با هدف حمایت از مردم فلسطین صورت گرفته و تا زمانی هم که حملات اسرائیل به نوار غزه ادامه داشته باشد استمرار خواهد داشت.

در مقابل در این مدت حملات متقابلی از سوی ارتش آمریکا و بریتانیا برای ضربه زدن به توانایی‌های حوثی‌ها صورت گرفته، اما دست‌کم تاکنون این تلاش‌ها بی‌نتیجه مانده است.

حوثی‌ها روز چهارشنبه گفتند که آن‌ها یک کشتی تجاری آمریکایی را که به مقصد اسرائیل می‌رفت با «چند موشک دریایی مناسب که مستقیماً به کشتی اصابت کرد» هدف قرار دادند.

همزمان وزرای دفاع آمریکا و بریتانیا درخصوص عملیات مشترک در خاک یمن و در دریای سرخ رایزنی و گفتگو کرده‌اند.

انصارالله یمن نسبت به این اقدام هشدار داده اند.

پیش از این، حوثی‌ها گفته بودند که موشک‌های متعددی به ناوشکن آمریکایی یو‌اس‌اس گراویلی شلیک کرده‌اند. ادعایی که پس از آن مطرح شد که سنتکام اعلام کرد این کشتی جنگی یک موشک کروز ضد کشتی را که «از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها یمن به سمت دریای سرخ» پرتاب کرده بود، سرنگون کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز