تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
به دستور وزیر نفت

کارگروه تخصصی رفع ناترازی انرژی در وزارت نفت تشکیل شد

جواد اوجی، وزیر نفت با صدور دستوری ضمن تشکیل کارگروه تخصصی، شرکت‌های تابعه و معاونت‌های ستادی را موظف به جمع‌بندی پیشنهادهای رفع ناترازی انرژی و ارائه برنامه عملیاتی کرد.
کد خبر: ۷۴۷۴۴

به گزارش معاصر، پیرو دستور رئیس‌جمهوری در نشست روز چهارشنبه (۱۱ بهمن‌ماه) هیئت دولت به وزارتخانه‌های نفت و نیرو مبنی بر تشکیل کارگروه رفع ناترازی انرژی و ارائه برنامه‌های مربوطه، جواد اوجی، وزیر نفت با صدور دستوری ضمن تشکیل کارگروه تخصصی، شرکت‌های تابعه و معاونت‌های ستادی را موظف به جمع‌بندی پیشنهادهای رفع ناترازی انرژی و ارائه برنامه عملیاتی کرد.

بر این اساس، شرکت‌های تابعه و معاونت‌های ستادی موظف شدند ضمن نهایی کردن پیشنهادها و برنامه‌های طراحی شده برای رفع ناترازی در بخش‌های مختلف، این پیشنهادها و برنامه‌ها را برای جمع‌بندی و طراحی برنامه‌های نهایی به کارگروه تخصصی رفع ناترازی انرژی ارائه کنند.

بر اساس این گزارش، دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به‌کار با ناترازی در حوزه گاز به‌دلیل سرمایه‌گذاری ناکافی در این بخش روبه‌رو بود که برای حداقل کردن تاثیرات این ناترازی که در سال ۹۹ حتی به خاموشی‌های گسترده در بخش خانگی نیز منجر شده بود، برنامه‌ها و طرح‌های متعددی را عملیاتی کرد.

با این وجود، جهش مصرف انرژی در کشور در بخش‌های مختلف، باعث ادامه یافتن موضوع ناترازی شده است.

ایران، رتبه نخست شدت مصرف انرژی را در جهان از آن خود کرده است و با وجود تولید انرژی در اعداد بسیار بزرگ و کم‌نظیر در دنیا، بخش عظیم انرژی تولید شده در کشور مصرف شده و به‌صورت بی‌رویه از بین می‌رود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز