تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب:

همکاری ایران و عراق فصل جدید در زمینه تعامل دو کشور

مهندس دانشی با آرزوی ایجاد روابط بین شرکت های ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران و ذی غار عراق تمایل خود را در خصوص تبادل تجارت ارزنده دو شرکت در زمینه استخراج و تولید را اعلام نمود.
کد خبر: ۷۴۷۸۳

به گزارش معاصر، در این رویداد که عصر روز جمعه 13 بهمن ماه 1402 برگزار شد، هیئت عراقی پس از ورود به کشور با مدیران مناطق نفتخیز جنوب جهت ایجاد روابط مطالعاتی و فنی تبادل نظر نمودند.

مهندس دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، وجود اشتراکات فراوان در زمینه صنعت نفت و ساختار مخازن و نیازهای فنی مشابه دو شرکت و همچنین قرابت فرهنگی مردم ایران و عراق از نظر دین و مذهب و تشابهات سیاسی به دلیل وجود تحریم های ظالمانه کشورهای غربی؛ ایجاد این ارتباط را فصل جدید و فرصت یکتایی در زمینه تعامل دو کشور خواند.

 ایشان افزود: در مدت ۴۴ سال اخیر پس از انقلاب اسلامی، صنعت نفت همواره مورد تهاجم و عداوت دشمن بوده است که به همت و اراده صنعتگران عرصه تولید نفت توانستیم تحریم ها را با توجه به فشاری که به صنعت آورد تحمل کرده و به استقلال برسیم.

وی ادامه داد: اکنون شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب احتیاجات کالایی خارج از کشور را به حداقل رسانده است و با همکاری با دانشگاه ها و مراکز دانش بنیان نیازهای علمی ما را پاسخ می گویند.

 مدیرعامل شرکت نفت ذی غار ضمن ابراز خرسندی از این دعوت و حضور در جمع متخصصین نفتی جنوب ایران عنوان کرد از سال ۲۰۱۷ که مدیر عامل این شرکت شده توانسته توان تولیدی شرکت را به ۲۳۰ هزار بشکه در روز در روز برساند

 وی افزود: با اکتشاف یک میدان جدید توانسته ایم افزایش تولید خود را ۱۰۰ (ه ب ر) افزایش داده و با پنج اکتشاف جدید که تا دو سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید به دومیلیون بشکه در روز تولید نفت خواهیم رسید.

وی با آرزوی ایجاد روابط بین شرکت های ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران و ذی غار عراق تمایل خود را در خصوص تبادل تجارت ارزنده دو شرکت در زمینه استخراج و تولید را اعلام نمود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز