تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
بیانیه پنجمین کنگره حزب جمهوریت

سیاستگذاران زمینه مشارکت‌های سیاسی را در قالب احزاب فرهم کنند

سیاستگذاران زمینه مشارکت‌های سیاسی را در قالب احزاب فرهم کنند
پنجمین مجمع عمومی حزب جمهوریت ایران اسلامی تاکید شد که سیاستگذاران باید جایگاه احزاب را مغتنم شمرده زمینه مشارکت‌های سیاسی را در قالب احزاب و سوق دادن انتخابات ها به سوی نظام حزبی همچون کشورهای توسعه یافته فراهم نمایند.
کد خبر: ۷۴۸۰۴

پنجمین مجمع عمومی حزب جمهوریت ایران اسلامی با حضور برخی شخصیت‌های سیاسی و اعضای این حزب برگزار و در بیانیه پایانی آن تاکید شد که سیاستگذاران باید جایگاه احزاب را مغتنم شمرده زمینه مشارکت‌های سیاسی را در قالب احزاب و سوق دادن انتخابات ها به سوی نظام حزبی همچون کشورهای توسعه یافته فراهم نمایند.

به گزارش معاصر، پنجمین مجمع عمومی این حزب، با مشارکت بالای اعضای حزب صورت پذیرفت، پس از انتخاب هیئت رئیسه، گزارش‌های ‌رسول منتجب نیا دبیرکل حزب از طرف شورای مرکزی و محمدعلی امامی مسئول امور مالی حزب قرائت شد و مورد تأیید حضار قرار گرفت. در این کنگره چهره هایی چون غلامعلی رجایی، مصطفی کواکبیان و سید هادی خامنه ای به عنوان میهمان حضور داشتند.

در بخشی از بیانیه مجمع عمومی پنجم حزب جمهوریت ایران اسلامی با اشاره به «حماسه مبارزه،مقاومت ملی ،جانفشانی ها وعزم ملی در راه تغییر سرنوشت و تحقق آرمان‌های بلند و اصیلی چون استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی است». آمده است: روشن است توجه به حقوق و مطالبات ملت این ولی نعمتان انقلاب اسلامی ایران و ضرورت حفظ رضایت آن‌ها از جانب مسئولان و لزوم وحدت و اهتمام حول تحقق مطالبات و آرمان‌های آنها جزو مهمترین و پرشمارترین تکیه کلام‌های بنیانگذار جمهوری‌ اسلامی بوده است.

در این بیانیه با اشاره به تاثیر تحریم‌ها و برخی سوءمدیریت‌ها بر اقتصاد و معیشتی مردم تاکید شده است: مسئولان باید تدابیری بیندیشند تا مردم بویژه اقشار ضعیف بتوانند دست کم از حداقل های معیشتی ، آموزشی وبهداشتی و حق آزادی های سیاسی مصرح در قانون اساسی برخوردار باشند ؛ بلکه آنچنان که شایسته یک کشور ثروتمند و چهارفصل است در رفاه و آسایش و آزادگی زندگی کنند. در ضمن لازم است زمینه‌هایی فراهم باشد تا شهروندان بتوانند صدای نقد و اعتراض خود را بدون ترس و واهمه به گوش مسئولان برسانند و مطمئن باشند با آغوش باز و رأفت درخور، مواجه خواهند شد.

نویسندگان این بیانیه با تاکید بر این‌که «نگاه علمی به مدیریت و توسعه و نیز امنیت و اعتماد پایدار شرط لازم و اساسی برای رسیدن به برنامه های بلند مدت در هر کشوری است». خاطرنشان کرده‌اند: مسئولان باید با برنامه‌ریزی و بکارگیری شایستگان بویژه جوانان و زنان در اداره کشور و اعطای آزادی‌های مصرح در قانون اساسی در جهت حفظ سرمایه‌های ارزشمند و بی‌بدیل گام بردارند.

در این بیانیه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، بر توجه به فصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی تاکید و از شورای نگهبان قانون اساسی خواسته شده است که در فرصت محدود باقیمانده راه را برای حضور پای صندوق‌های رای باز و تسهیل کنند.

هم‌چنین در این بیانیه نوشته شده است: در این زمان، پهنه بین‌المللی و منطقه خاور میانه پس از جنگ‌های جهانی اول و دوم ملتهب ترین و دشوارترین روزگار خود را سپری می‌کند. با کشتارهای بی‌رحمانه و روزمره و بی ارزش شدن قیمت جان انسان، ناامیدی از کارآمدی نهادهای بین‌المللی بیش از پیش آشکار شده است.

ملت صلح‌طلب و مسالمت‌جوی ایران از نهادهای بین المللی و مسئولان مربوط و آزادیخواهان جهان انتظار دارد ضمن پافشاری برحق حاکمیت مردم مظلوم فلسطین، تمامی اهرم‌های فشار و روزنه های ممکن جهت همگرایی منطقه‌ای و بین‌المللی را شناسایی و با ابتکار عمل در برقراری ارتباط متقابل و صلح آمیز با کشورهای منطقه وجهان تلاش نمایند.

بی شک تاریخ گویای آن است که در عرصه هول‌انگیز جنگ و تقابل، همه بشریت بازنده و به قهقرا می‌رود و نمی‌توان دورنمایی از اقتصاد و امنیت و آرامش پایدار ترسیم کرد و در این عرصه اقشار آسیب پذیر چون فقرا، زنان و کودکان در معرض خطر بیشتری قرار خواهند داشت.

اعضای حزب جمهوریت تاکید کرده‌اند :احزاب بنا بر قانون اساسی نه یک تهدید بلکه می‌توانند فرصتی بی‌نظیر و مهم چون لنگرانداز مجمع نخبگان و گرانیگاه و ستون‌های محکمی باشند که چراغ راه مردم در سختی‌ها و تاریکی تردیدها باشند و مردم در تنش‌ها و چالش‌ها به مانند ریسمانی به آن چنگ بزنند و این جایگاه می‌تواند جامعه و نظام را از غلطیدن در امواج متلاطم حوادث محفوظ نگهدارد.

لذا بر سیاست گذاران و مسئولان مربوط فرض است تا این جایگاه را مغتنم شمرده زمینه مشارکت‌های سیاسی را در قالب احزاب و سوق دادن انتخابات ها به سوی نظام حزبی همچون کشورهای توسعه یافته فراهم نمایند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز