تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
رئیس مجلس شورای اسلامی:

امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه انرژی

قالیباف تصریح کرد: حوزه انرژی می‌تواند به‌عنوان یک پیشران مورد توجه باشد تا به محلی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تبدیل شود.
کد خبر: ۷۴۸۷۷

به گزارش معاصر، محمدباقر قالیباف روز دوشنبه (۱۶ بهمن‌ماه) در دیدار با رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و اعضای اتاق تهران اظهار کرد: می‌دانیم کاهش مصرف گاز به ازای هر مترمکعب، ۸۰ سنت و تولید هر مترمکعب گاز ۸ دلار هزینه دارد. از سوی دیگر می‌دانیم امکان سرمایه‌گذاری مشکلات خودش را دارد، اما با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی که این تمایل را نیز دارد می‌توانیم ۸۰ سنت را بپردازیم و صرفه‌جویی داشته باشیم تا مانع توقف تولید به‌دلیل قطع انرژی کارخانه‌ها شویم، اما با توجه نکردن به این موضوع می‌بینیم یک میلیارد مترمکعب تولید گاز داریم، اما ۷۰ درصد آن را به بدترین شکل ممکن مصرف می‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیتی که رهبر معظم انقلاب برای بخش خصوصی قائل هستند، افزود: دولت، مجلس و قوه قضائیه از امنیت سرمایه‌گذاری می‌گویند و به آن اعتقاد دارند، پس چرا به نتیجه نمی‌رسیم و سال‌هاست با مشکلات مشابه مواجهیم؟ چه چیزی مانع کار است؟

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روزانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت در حال هدررفت است که خسارت‌هایی از جمله آلودگی هوا، ایجاد بیماری‌ و سایر مسائل دیگر را به همراه دارد. حال این میزان هدررفت را با بشکه‌ای ۸۰ دلار حساب کنید ببینید چه رقمی می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه هنوز در مدیریت تولید، توزیع و مصرف اشکالاتی داریم، تصریح کرد: حوزه انرژی می‌تواند به‌عنوان یک پیشران مورد توجه باشد تا به محلی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تبدیل شود.

وی اظهار کرد: از آنجایی که بین ۶۵ تا ۷۰ درصد تولید انرژی کشور در حوزه گاز است، روی آن باید متمرکز شد و روش‌ها را باید اصلاح کرد، زیرا پس از مدتی از این طریق می‌توانیم سالانه ۷ تا ۸ میلیارد دلار سرمایه به مجموعه بازگردانیم و بسیاری از مسائل را برطرف کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز