تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ:

هلدینگ پتروفرهنگ برای کشور ارزآوری ۷۷۰ میلیون دلاری داشته است

جواد زارع ‌پور گفت: ارزآوری ۷۷۰ میلیون دلاری در سال مالی منتهی به شهریورماه ۱۴۰۲ در شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ یکی از هدف‌گذاری انجام شده برای حمایت از اقتصاد ملی بود که در شرایط سخت تحریم به دست آمد.
کد خبر: ۷۴۹۱۸

به گزارش معاصر،  جواد زارع ‌پور در نشست مجمع عمومی عادی سالانه هلدینگ پتروفرهنگ با ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله به سهامداران گفت: ارزآوری ۷۷۰ میلیون دلاری در سال مالی منتهی به شهریورماه ۱۴۰۲ در شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ یکی از هدف‌گذاری انجام شده برای حمایت از اقتصاد ملی بود که در شرایط سخت تحریم به دست آمد.

وی ادامه داد: در گذشته حدود ۸۰ درصد سبد سرمایه‌گذاری پتروفرهنگ در حوزه متانول انجام شده که همین مسئله بزرگ‌ترین ریسک موجود در مجموعه است. از همین رو تصمیم داریم که با یک برنامه‌ریزی مدون، ضمن اصلاح سبد سرمایه‌گذاری نسبت به ورود به صنایع پایین‌دست مانند اسید استیک، وینیل استات مونومر پلیمرها و اتانول سنتزی اقدام تا ضمن ایجاد ارزش افزوده، بازار آتی این هلدینگ را بیمه کنیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با تشریح برنامه هلدینگ برای ورود هدفمند به حوزه پایین‌دست صنعت پتروشیمی، بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های مبسوطی در این باره انجام شده تا بیشترین حجم متانول تولیدی در سه شرکت کیمیا، سبلان و دنا به‌عنوان خوراک دیگر پتروشیمی‌های زیرمجموعه استفاده شود تا ضمن خلق ثروت پایدار برای صندوق ذخیره فرهنگیان، بزرگترین ریسک پتروفرهنگ که تنوع پایین سبد سرمایه‌گذاری است را برطرف و این تهدید را به فرصتی ارزشمند تبدیل کنیم.

زارع‌پور تصریح کرد: برنامه آتی هلدینگ آن است که تا افق ۱۴۰۷ تمام متانول تولیدی در پتروشیمی کیمیا با ظرفیت سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن را به‌عنوان خوراکِ پایین‌دست طرح مهتاب پارسیان، ۵۳۳ هزار تن متانول و معادل ۵۷۸ هزار تن گاز سنتز از ظرفیت تولید متانول دنا و سبلان را به منظور تأمین خوراک اسید استیک و اتانول برای طرح پایین‌دست شیمیایی لاوان استفاده کند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از دو پتروشیمی دنا و سیراف انرژی در ۲ سال آینده، افزود: اهتمام جدی در هلدینگ برای تکمیل و راه‌اندازی پتروشیمی دنا در اواخر سال ۱۴۰۳ وجود دارد.

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با تأکید بر تمرکز فروش محصولات تولیدی در شرکت‌های تابعه گفت: ایجاد یک ساز و کار هدفمند و در عین حال چندوجهی برای فروش متمرکز تمام محصولات تولیدی شرکت‌ها در یک قالب مشخص، یکی از برنامه‌های آتی هلدینگ است تا ضمن افزایش بهره‌وری، بر چابک‌سازی سیستم نیز تمرکز داشته باشیم.

زارع‌پور یادآور شد: به این منظور و در گام نخست با پیاده‌سازی قسمتی از این برنامه توانستیم برای نخستین بار هزینه‌های بازرگانی را از یک درصد فروش به ۰.۲ کاهش دهیم و توسعه زنجیره لجستیکی با اجرای برنامه‌هایی در حمل‌ونقل دریایی، احداث و اجاره مخازن سرزمینی و فراسرزمینی از دیگر چشم‌اندازهایی است که برای توسعه همه‌جانبه هلدینگ در نظر گرفته‌ایم.

وی اظهار کرد: همسو با منویات رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولید داخلی، این هلدینگ نخستین مجموعه‌ای بوده که ضمن سفارش‌گذاری کاتالیست سنتز مورد نیاز در پتروشیمی سبلان، گامی بلند در بومی‌سازی این محصول راهبردی برداشت و اکنون بسیاری از دیگر مجموعه‌های تولیدی از مواهب آن منتفع شده‌اند.

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با اعلام اینکه شفافیت در امور مالی و معاملاتی به عنوان یک اصل متعالی در هلدینگ در دستور کار قرار گرفته است، گفت: برای نخستین بار سامانه جامع یکپارچه معاملاتی و همچنین سامانه جامع یکپارچه منابع انسانی در سطح هلدینگ و شرکت‌های تابعه به منظور نظارت بر جذب، حقوق و دستمزد، بومی‌گزینی و شفافیت پیاده‌سازی شده تا ضمن جلوگیری از فساد و بی‌عدالتی، این دو مهم را به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های شرکتی، نهادینه کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز