تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
حسن شیخ نیا در مراسم افتتاح پروژه‌های دانش بنیان ویژه دهه مبارک فجر:

با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی از ۵ طرح دانش بنیان رونمایی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در این مراسم گفت:استان فارس دارای ظرفیت های متنوع و بی بدیل صنعتی، پزشکی، کشاورزی و خدماتی است.
کد خبر: ۷۴۹۳۹

به گزارش معاصر، حسن شیخ نیا در مراسم افتتاح این پروژه ها، عرصه های دانش بنیان را افتخار آفرین دانست و اظهار کرد: این پایگاه های علمی در مسیری سیر می کنند که منطبق با مزیت نسبی استان است و قابلیت های بالقوه را به بالفعل عینیت می بخشند.

وی یادآور شد: استان فارس دارای ظرفیت های متنوع و بی بدیل صنعتی، پزشکی، کشاورزی و خدماتی است؛ لذا باید با شناسایی نیازها و الزامات زنجیره ارزش به صورت آگاهانه ارتباطی بین مصرف کننده و بازار در حوزه دانش بنیان‌ها صورت گیرد.

معاون استاندار اولین گام عملی و حمایتی دولت از شرکت های دانش بنیان را انعقاد تفاهم نامه همکاری حوزه صنعت و دانشگاه عنوان کرد و اضافه کرد: در راستای رونق تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین و با ایجاد بستر مناسب جهت توسعه فناوری و ساماندهی ارتباط واقعی بین صنعت و دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری فیمابین استانداری، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اداره کل صنعت. معدن و تجارت، جهادکشاورزی و شرکت شهرک های صنعتی و شرکت های دانش بنیان امضا شد.

شیخ نیا  گام دیگر را پیش بینی و اختصاص عرصه ۱۰ هکتاری در شهرک صنعتی بزرگ شیراز و نیز جانمایی شهرک اختصاصی ۲۵ هکتاری  در یکی از نقاط خوب شیراز برای استفاده مجموعه های دانش بنیان بیان کرد و گفت: ان‌شاءالله با بسترسازی و آماده کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز برای استقرار شرکت های دانش بنیان و فناور شاهد رشد و توسعه بیش از گذشته بخش های مختلف اقتصادی  استان باشیم.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز