تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
تلویزیون سوئد TV4

حکم اخراج فرد هتاک به قرآن از سوئد صادر شد

حکم اخراج فرد هتاک به قرآن از سوئد صادر شد
طبق گزارش رسانه‌ها دادگاه مهاجرت سوئد با اخراج فرد عراقی هتاک به قرآن کریم موافقت کرده است.
کد خبر: ۷۴۹۴۲

به گزارش معاصر به نقل از تسنیم؛ مهاجرت سوئد با حکم اخراج «سلوان مومیکا»، مهاجر عراقی‌الاصل ساکن استکهلم، که سال گذشته چند بار اقدام به هتک حرمت قرآن کریم کرده بود، موافقت کرده است.

به گفته تلویزیون سوئد TV4، مقامات مهاجرت سوئد ماه اکتبر گذشته از تمدید مجوز اقامت سلوان مومیکا خودداری کردند، اما دستور خروج او به دلایل امنیتی به تعویق افتاده بود.

 این حکم پس از آن صادر شده که مشخص شد مومیکا در درخواست پناهندگی خود اطلاعات نادرستی ارائه کرده است.

این هتاک قرآن به این تصمیم اعتراض کرده، اما درخواست تجدیدنظر او توسط قضات سوئد رد شده است.

"کارین داهلین"، عضو شورای عالی امنیت سوئد در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «تصمیم اخراج (مومیکا) به عراق تا زمانی که او در خطر آزار و اذیت باشد، قابل اجرا نیست.»

به گزارش رسانه Expressen، طبق این تصمیم قضات تصمیم گرفتند به مومیکا اجازه اقامت موقت بدهند که قرار است در 16 آوریل منقضی شود.

سلوان مومیکا فرد عراقی الاصلی که با طمع دریافت تابعیت سوئد در روز عید قربان قرآنی را در مقابل مسجد اصلی استکهلم سوزاند چندی پیش هم ادعا کرد که پلیس سوئد از او دیگر حمایت نکرده و او را طعمه‌ای آسان برای مسلمانان کرده است.

در ی هتاکی وی به قرآن کریم، واکنش های تند کشورهای اسلامی را برانگیخت. متعاقب این هتک حرمت ها سفارت سوئد در بغداد مورد هجوم تظاهرکنندگان خشمگین قرار گرفت و به آتش کشیده شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز