تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
داستان‌سرایی برای چند رای اصولگرایی!

مدیر مسئول همشهری: سال ۸۸ من در منزل آقای خاتمی‌ بودم!

مدیر مسئول همشهری: سال ۸۸ من در منزل آقای خاتمی‌ بودم!
نزدیک انتخابات است و برای کسب رای حاضر به طرح هر ادعایی هستند. حتی ادعاهایی که به قول عامیانه به گروه خونی آنها نمی‌خورد! مانند ادعایی که «محسن مهدیان» مطرح کرده است.
کد خبر: ۷۵۰۱۷

به گزارش معاصر، مهدیان در گفت‌وگویی مدعی شده بود «سال ۸۸ من در منزل آقای خاتمی ‌بودم و ایشان گفتند که من از اساس با موضوع تقلبی که میرحسین و کروبی مطرح کردند مخالفم اما چون بدنه طرفداران خودم که شامل بهایی‌ها و انقلابی‌ها هم می‌شود را از دست می‌دهم سکوت کردم!» این ادعا از جهات مختلف محل بحث است نخست اینکه موضع خاتمی‌ درباره حوادث سال 88 بارها مطرح شده و همگان به آن آشنا هستند؛ موضوعی که کمترین شباهتی با ادعای طرح شده از سوی مهدیان ندارد.

 

حتی آنچه مدیر مسئول همشهری ادعا می‌کند با همفکرانش در تضاد است، چنانکه «کیهان» نوشته بود: «خاتمی‌ در سال ۸۸ جزو رئوس کودتاچیان علیه رأی مردم قرار داشت. او در سال‌های ۹۶ و ۹۸ نیز نشان داد بیش از آنکه به صلاح ملت و مملکت بیندیشد فرصت‌طلبی سیاسی را بر عقلانیت سیاسی و صلاح مردم ترجیح ‌می‌دهد.»

 

حتی جهان‌نیوز هم نوشته بود: «خاتمی ‌همچنین در این جلسه در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید، چرا شما از سال 88 تا کنون، علیه فتنه و اقدامات فتنه‌گران موضع نگرفتید؟ پاسخ داد: من رهبر یک جریان هستم؛ از جانبازی که در زندان است (اشاره به یکی از فتنه‌گران بازداشت شده) تا رقاصه‌های آمریکا در گروه ما هستند و باید حواسم به همه آنها باشد.

 

خاتمی ‌همچنین با اشاره به بیانیه‌های میرحسین موسوی در سال ۸۸ گفت: بیانیه شماره ۱۷ موسوی که در آن اصل انتخابات را قبول کرده بود و لحن آن ملایم‌تر شده بود با تلاش من نوشته شد.» این ادعا هم شباهتی با ادعای مهدیان ندارد.

 

*پاسخ خاتمی ‌به یک ادعا

 

در نهایت روز گذشته جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران، در واکنش به ادعای مدیر مسئول روزنامه همشهری در خصوص موضع سیدمحمد خاتمی‌ پس از اعتراضات سال ۸۸، اظهار داشت: من در این ارتباط با آقای خاتمی ‌تماس داشتم و ایشان هم به صراحت گفت، «من این آقا را نمی‌شناسم و اصلا او را ندیده‌ام؛ چه برسد به اینکه در منزل من دو ساعت صحبت کرده باشد.»

 

مدیرعامل بنیاد باران در گفت‌ وگو با جماران تأکید کرد: به صراحت عرض می‌کنم که آقای سیدمحمد خاتمی‌ با ایشان ملاقاتی نداشته و ایشان هم در منزل آقای خاتمی ‌حضور نداشته‌اند. ضمن اینکه ملاقات‌های آقای خاتمی ‌در دفترشان صورت می‌گیرد و ملاقات‌های رسمی ‌یا ملاقات‌هایی از این دست که ایشان مدعی هستند، در منزل‌شان صورت نمی‌گیرد.

 

وی افزود: اساسا ادبیات، اصطلاح و استدلال‌های بی‌ربطی که ایشان از طرف آقای خاتمی‌ مطرح کرده، دلیل بر بی‌پایگی  این مطلب است.

 

اینکه بعد از این همه سال، امروز این نکته را رونمایی کرده هم محل تأمل است. من فکر می‌کنم شخصیت این آقایان برای جامعه هم ناشناخته نیست، ولی با این ادبیات، اعمال و رفتار بیشتر خودشان را معرفی می‌کنند.

 

جواد امام با اشاره به اینکه این اقدامات سابقه دارد، یادآور شد: پیش از این آقای حسین شریعتمداری ادعاهایی را داشتند و این عمل را به نوعی مستحب مؤکد می‌دانند که برای مقابله با رقبای خودشان به هر وسیله‌ای از جمله تهمت متوسل شوند؛ این مطلب جدیدی نیست.

 

آقای داوری یک موقعی گفت بحث جورج سوروس که آقای شریعتمداری هم به آن پرداخت را من جعل کرده‌ام. وی اظهارکرد: به هر حال ما با این دست تهمت‌ها بیگانه نیستیم.

 

ولی از باب اطلاع‌رسانی برای جامعه، لازم هست که به موقع این‌ها تکذیب شود و به اطلاع جامعه برسد.

 

 

*کیهان هم دنبال رای از سبد خاتمی‌

 

کیهان هم مانند همشهری سعی دارد از سبد خاتمی ‌برای کسب رای بپردازد، پیش از این ادعاهایی را مطرح کرده بود مانند روزی که نوشت: «اخبار رسیده از محفل درون جریان اصلاحات حاکی است بسیاری از اصلاح‌طلبان معتدل نسبت به عملکرد آقای خاتمی‌ انتقاد دارند. این جماعت معتقدند خاتمی‌ مدت‌هاست اسیر رادیکال‌اندیشان و تندروها شده است.

 

اگر چه از عمل به خرد جمعی سخن می‌گوید، اما عملا در انحصار رادیکال‌هایی قرار گرفته است که وی را به اسارت رفتارهای تند و خصومت‌برانگیز خود درآورده‌اند. به‌گونه‌ای که در عمل به ماشین امضای این افراطی‌ها تبدیل شده است.» در آن برهه هم جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران نسبت به انتشار یک روایت جعلی از دیداری که ادعا شده میان سیدمحمد خاتمی‌ با جمعی از اصلاح‌طلبان و حسن روحانی اتفاق افتاده است، واکنش نشان داد و گفت: متاسفانه هر چند وقت یکبار،

 

عده‌ای از افراد که خود را محق بهره‌برداری از سفره انقلاب و تهمت زدن و افترا بستن به اصلاح‌طلبان می‌دانند، داستانی از درون آستین خود بیرون می‌کشند و  آن را چنان بازگو می‌کنند که خودشان هم یادشان می‌رود، آنچه گفته‌اند توهمات ذهن‌شان بوده است نه واقعیت. وی ادامه داد: سیدمحمد خاتمی‌ همیشه دلسوزی خود را نسبت به وضعیت کشور نشان داده است و تمام کسانی‌که وقایع مملکت را از دور و نزدیک دنبال می‌کنند،

 

به این مساله اذعان دارند که آقای خاتمی‌ از جمله چهره‌هایی است که هیچگاه از دایره ادب و احترام خارج نمی‌شود. مدیرعامل بنیاد باران ادامه داد: یعنی با اینکه آقای خاتمی ‌همواره نسبت به بسیاری از موارد در شیوه حکمرانی و نوع مواجهه با مردم مسأله دارند،

 

اما هیچگاه، جلسات پنهانی یا محفلی برای بررسی مسائل کشور نداشته‌اند. ضمن اینکه دلیلی هم برای چنین کاری وجود ندارد. وی بیان کرد: به نظر می‌رسد که راهبردهای راهگشای آقای خاتمی‌ در خصوص مشکلات کنونی کشور، دو طیف را عصبانی‌تر از همیشه کرده است.

 

نخست، انقلابی نمایانی که بارها بغض و کینه خود را نسبت به اصلاح‌طلبان نشان داده‌اند و دیگر براندازانی که گمان می‌کنند فرصت خوبی برای انتقام از بزرگان جریان اصلاحات فراهم شده است. امام در پایان گفت: بهتر است یک عده به‌جای اتهام زنی علیه سرمایه‌های اجتماعی یا چهره‌های معتبر سیاسی، دغدغه‌های آنها را منعکس کرده، تا مردم ببینند دلسوزان واقعی این مرز و بوم در حقیقت چه کسانی هستند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز