تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
خجسته مهر در آیین گرامیداشت روز جانباز:

انقلاب اسلامی ایران امروز همچنان محتاج ایثارگری است

خجسته مهر تصریح کرد: امروز یکی از نقش های مهم ما در وزارت نفت شکوفایی اقتصاد کشور و ثروت آفرینی در بخش های تولید نفت، گاز، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی است.
کد خبر: ۷۵۰۵۱

به گزارش معاصر، محسن خجسته مهر امروز (چهارشنبه؛ 25 بهمن ماه) در آیین گرامیداشت روز جانباز که به میزبانی امور ایثارگران نفت در سالن شهید بهشتی وزارت نفت برگزار شد، ضمن تکریم مقام شامخ جانبازان، جانباز را کسی خواند که حاضر است در سخت ترین شرایط، تمام هستی خود و تمام آنچه در وجود دارد را برای هدفش تقدیم کند.

خجسته مهر با اشاراتی به واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش و حضرت عباس (ع)، اظهار کرد: جانبازی  صرفا به معنای از دست دادن عضوی از بدن نیست بلکه اشاره به مقوله ای فراتر دارد و به معنای فدای جان با هدف حفاظت و صیانت از اسلام است؛ به این معنا که به غیر از اسلام و دفاع از ارزش های اسلامی و پیاده سازی احکام آن، موضوع دیگری نیست که ارزش جانبازی داشته باشد. 

وی جانبازان دوران دفاع مقدس را شهدای زنده انقلاب خواند و گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز همچنان محتاج ایثارگری است و اعتلا و سربلندی خود را مدیون تمام جانبازان کشور است.

خجسته مهر تصریح کرد: امروز یکی از نقش های مهم ما در وزارت نفت شکوفایی اقتصاد کشور و ثروت آفرینی در بخش های تولید نفت، گاز، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی است از این رو اگر بخواهیم به رشد اقتصادی 8 درصدی در برنامه هفتم توسعه برسیم نیازمند اقدام های جهادی و روحیه ایثارگری هستیم.

وی ضمن عرض احترام به ساحت مقدس جانباز کربلا حضرت ابوالفضل عباس (ع) و عرض ارادت و فرمان پذیری از جانباز سرافراز انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری، روز جانباز را به تمامی جانبازان و ایثارگران تبریک گفت.

* هدف امور ایثارگران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

طاهره کاظمی کیا؛ رئیس امور ایثارگران شرکت ملی نفت ایران نیز در ادامه ضمن خیرمقدم به جانبازان گرانقدر، اظهار کرد: تاریخ ایران هیچگاه مردانگی، دلاور مردی، رشادت و قهرمانی ایثاگران و جانبازان را فراموش نخواهد کرد چرا که این جانبازان بودند که از جان و مال خود گذشتند تا ایران اسلامی برای همیشه نامش پایدار و سربلند بماند.

کاظمی کیا هدف امور ایثارگران را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این مهم را از نسلی به نسل دیگر عنوان کرد و گفت: تاریخ نباید مردان ایثارگر و جانبازی را که  برای ایران اسلامی اقتدار آفریدند فراموش کند.

وی در پایان از کسب رتبه نخست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سوی شرکت ملی نفت ایران در بین چهار شرکت اصلی وزارت نفت خبر داد و از حمایت های مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ایثارگران قدردانی کرد.

گفتنی است، همچنین در این نشست، سردار علی فضلی و سردار میریان به بیان خاطراتی از دفاع مقدس پرداختند و در ادامه مداحی از سوی حاج صادق آهنگران اجرا شد.

رونمایی از کتاب "روایت حماسه سازان نفت" که شامل خاطرات جانبازان شرکت ملی نفت ایران در دوران هشت ساله دفاع مقدس است، نیز از دیگر بخش های این برنامه بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز