تهران ۲۳.۷۳° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
سازمان هواشناسی کشور

بارش باران و برف از امروز تا دوشنبه/ زمستان بازگشت

بارش باران و برف از امروز تا دوشنبه/ زمستان بازگشت
آسمان تهران امروز نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و به تدریج ابری و گاهی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده که در شب ابری و در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد رخ خواهد داد. کمینه و پیشینه هوا در پایتخت ۱۲ و ۱۸ درجه بالای صفر است.
کد خبر: ۷۵۰۶۸

سازمان هواشناسی کشور با توجه به ورود سامانه بارشی از بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه برای بیشتر مناطق کشور از امروز تا روز دوشنبه هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: امروز بارش باران و برف در نوار غربی و در ۲۲ استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش معاصر، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه) با ورود و فعالیت سامانه بارشی به کشور برای شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب و نیز در دامنه‌های جنوبی البرز بارش پیش‌بینی شده است.

امروز در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، غرب مازندران، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و بوشهر، غرب و جنوب اصفهان، قزوین، البرز و برخی مناطق تهران و قم بارش باران و برف در برخی مناطق گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما رخ خواهد داد.

کاهش آلودگی هوا در تهران، کرج و اصفهان

امروز همچنین در تهران و کرج تداوم انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به تدریج با ناپایدار شدن وضعیت جوی در بعدازظهر کاهش می‌یابد و در اصفهان هم از اواخر وقت امروز (پنجشنبه) روند کاهش آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود.

فردا بارش‌ها در کدام استان‌ها رخ خواهد داد؟

فردا (جمعه ۲۷ بهمن) گستره بارش به شمال‌شرق، برخی نقاط شرق و جنوب کشور نیز کشیده می‌شود و در این روز علاوه بر استان‌های ذکر شده در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، خراسان رضوی، اصفهان، برخی مناطق یزد و خراسان جنوبی، بوشهر، غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان و بوشهر، بیشتر مناطق فارس غیر از جنوب‌شرق این استان بارش را شاهد خواهیم بود.

روز جمعه بیشترین بارش‌ها در استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، جنوب کردستان و مرکزی رخ می‌دهد؛ البته جمعه بارش برف نمود بیشتری نسبت به امروز پیدا خواهد کرد و مناطق گسترده‌ای از غرب و شمال‌غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز و زاگرس شمالی و مرکزی شاهد بارش برف خواهند بود.

بارش باران و برف روز شنبه در غرب و شمال‌غرب و نوار شمالی

روز شنبه (۲۸ بهمن) عمده فعالیت سامانه بارشی در غرب و شمال‌غرب و نوار شمالی کشور است که علاوه بر آن در برخی مناطق جنوب، جنوب‌شرق و شرق نیز بارش‌ها پیش‌بینی شده است.

شنبه بیشترین بارش‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی و نیز در برخی مناطق نیمه شمالی استان فارس رخ خواهد داد و در این روز در نوار شمالی کشور وزش باد شدید و کولاک برف نیز پیش‌بینی شده است.

روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده ضمن تضعیف سامانه بارشی در برخی مناطق نیمه شمالی کشور شامل مناطق غربی، مرکزی و شمال شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و زاگرس شمالی و مرکزی و نیز برخی نقاط شرق و جنوب‌شرق کشور بارش باران و برف و وزش باد را خواهیم داشت.

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما و برگشت دمای هوای به حالت زمستانه

بر اساس این گزارش، از ابتدای هفته جاری تا کنون افزایش دما در بیشتر مناطق کشور رخ داده بود که با ورود سامانه جدید و شروع بارش به تدریج دما کاهش می‌یابد و پس از عبور سامانه بارشی در چند روز آینده بین ۱۰ تا ۱۵ درجه افت دما و برگشت دمای هوای بیشتر مناطق کشور به حالت زمستانه را در پیش رو داریم.

روز جمعه در برخی نقاط خوزستان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد و روز شنبه در استان‌های مرکزی، اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس، کرمان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی وزش باد شدید پیش‌بینی شده که به خصوص در برخی مناطقی که بارش رخ نخواهد داد، خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

روز یکشنبه و اواخر وقت و صبح روز دوشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

بارش پراکنده و وزش باد در پایتخت

خلیج فارس از امروز تا ظهر شنبه آینده و دریای خزر از اواخر روز پنجشنبه تا یکشنبه مواج و متلاطم است.

آسمان تهران امروز نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و به تدریج ابری و گاهی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده که در شب ابری و در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد رخ خواهد داد. کمینه و پیشینه هوا در پایتخت ۱۲ و ۱۸ درجه بالای صفر است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز