تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
معاون رئیس جمهور:

مجلس قوی در کنار دولت قوی، یعنی ایران قوی

مجلس قوی در کنار دولت قوی، یعنی ایران قوی
معاون رئیس جمهور، با بیان اینکه مجلس قوی در کنار دولت قوی، ایران قوی را شکل می‌دهد، تاکید کرد: مجلس قوی نیازمند پشتوانه قوی مردمی است.
کد خبر: ۷۵۰۸۷

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، سید محمد حسینی امروز، ۲۶ بهمن ماه در شورای مسکن استان گیلان، تمجید رهبر انقلاب از اقدامات دولت سیزدهم را مدال افتخار دانست و اظهار کرد: رهبری دولت سیزدهم را دولت کار و فعالیت معرفی فرمودند و لذا می طلبد که مدیران دولت نیز روحیه انقلابی و جهادی خودشان را مضاعف کنند.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته حرکت های خوبی آغاز شده و باید در ادامه سرعت بگیرد، افزود: دولت سیزدهم در راستای تقویت سرمایه اجتماعی برنامه های خوبی را در دست اقدام دارد که جلوه آن را در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال مشاهده کردیم. امیدواریم در انتخابات ۱۱ اسفند نیز شاهد به میدان آمدن این سرمایه اجتماعی باشیم تا علاوه بر کمک به پیشرفت کشور، قدرت بازدارندگی نظام را افزون کند.

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به تحولات کشور و منطقه و جهان، از دشمنی های نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران گفت و تصریح کرد: دشمنان که در ۲۲ بهمن سال جاری سرشکسته و مایوس شده بودند.

حسینی در ادامه موضوع مسکن را یکی از کلان پروژه های کشور دانست و تاکید کرد: شاهد کمبود مسکن برای اقشار مختلف هستیم و دولت سیزدهم هم در راستای قانون و هم به عنوان راهبرد محوری خود، به دنبال جبران این کمبود است که در قالب نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار دارد.

وی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را یکی از جنبه های مهم طرح نهضت ملی مسکن دانست و متذکر شد: حل مشکل مسکن گام مهمی در راستای تقویت معیشت خانوار است، زیرا بخش عمده درآمد خانوار صرف پرداخت اجاره بها می شود و تامین مسکن ارزان قیمت، این بار سنگین را از دوش خانوار بر می دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور محرومیت زدایی و کمک به اقشار ضعیف جامعه را جزو افتخارات نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بالغ بر دو میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شده است و می تواند بخشی از مشکل جامعه را حل کند.

وی همچنین به اقدام مهم دولت سیزدهم در رفع ناترازی ها اشاره کرد و افزود: با یک دهه خشکسالی مواجه بودیم و با توجه به گزارش اخیر وزیر نیرو، طی چهار سال گذشته یک خشکسالی شدید را تجربه کردیم که بخش های مختلف را با تبعات منفی آن مواجه کرده؛ در راستای رفع بخشی از این مشکل به سمت آب شیرین کن ها رفتیم و سازمان انرژی اتمی، یک مجتمع عظیم آب شیرین کن را جهت تامین آب جمعیت ۳۰۰ هزار نفری در دست اقدام دارد.

حسینی با بیان اینکه کلیه صنایع و معادن را مکلف به تامین برق مصرفی از طریق احداث نیروگاه های داخلی شامل نیروگاه خورشیدی کردیم، گفت: در جریان سفر اخیر رئیس جمهور به استان هرمزگان، فعالیت نیروگاه برق اتمی ایران هرمز آغاز شد که نشان دهنده پیشرفت های کشور در بخش صنعت هسته ای است؛ همان چیزی که غربی‌ها نمی‌خواستند ما داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور به سرمایه گذاری دولت در بخش انرژی با محوریت نفت و گاز و پتروشیمی اشاره و عنوان کرد: با افزایش درآمدهای دولت به ویژه در بخش صادرات و مالیات، علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی، شاهد ایجاد فرصت های شغلی جدید خواهیم بود.

وی اقدامات دولت برای احیای ۷۰۰۰ واحد راکد و نیمه راکد از طریق کارگروه احیای واحدهای صنعتی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: قطعا احیای این واحدها رشد تولید را به دنبال دارد و رشد تولید علاوه بر تامین نیازهای داخل، زمینه صادرات و ارزآوری را فراهم می کند.

معاون رئیس جمهور، عضویت ایران در سازمان های اقتصادی همچون اوراسیا و شانگهای و بریکس را نشان دهنده سیاست متوازن جمهوری اسلامی جهت خروج از انزوا دانست و تاکید کرد: صادرکنندگان و تجار و بازرگانان ایرانی از این فرصت برای حضور در بازارهای جهانی استفاده کنند.

وی از مدیران خواست انسجام و وحدت و همگرایی خود را حفظ کنند تا امید و نشاط در کشور ایجاد شود و تصریح کرد: دولت برای رشد سرمایه گذاری و کنترل رشد نقدینگی برنامه دارد.

حسینی ترانزیت را یکی از مولفه های درآمد پایدار برای کشور دانست و از فراهم شدن مقدمات اجرای پروژه راه آهن رشت - آستارا خبر داد و خاطرنشان کرد: اتصال چین و هند و آسیای میانه به اروپا از طریق کریدور ایران رشد اقتصادی را رقم می زند.

وی در پایان به موضوع مهم انتخابات ۱۱ اسفند اشاره کرد و یادآور شد: دولتمردان بدون جانبداری از کاندیداها، زمینه افزایش مشارکت را فراهم کنند و علاوه بر تبیین دستاورهای نظام و پاسخگویی به سوالات و شبهات، معرفی جایگاه مجلس و نقش قانونگذاری و نظارتی نمایندگان را در دستور کار قرار دهند.

معاون رئیس جمهور، با بیان اینکه مجلس قوی در کنار دولت قوی، ایران قوی را شکل می دهد، تاکید کرد: مجلس قوی نیازمند پشتوانه قوی است که با حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای محقق می شود.

حسینی همچنین بر تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم طی دو سال گذشته با هدف تقویت روحیه خودباوری تاکید و اظهار کرد: انتخابات با شکوه ۱۱ اسفند آثار ملی و بین المللی مثبتی خواهد داشت.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز