تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی

دو واکسن جدید به برنامه واکسیناسیون کودکان اضافه شد

دو واکسن جدید به برنامه واکسیناسیون کودکان اضافه شد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نظام سلامت به منظور پیشگیری از دو بیماری واگیردار دو نوع واکسن جدید را به برنامه واکسیناسیون کشوری کودکان اضافه کرده است
کد خبر: ۷۵۰۹۹

به گزارش معاصر، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نظام سلامت به منظور پیشگیری از دو بیماری واگیردار دو نوع واکسن جدید را به برنامه واکسیناسیون کشوری کودکان اضافه کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نظام سلامت به منظور پیشگیری از دو بیماری واگیردار دو نوع واکسن جدید را به برنامه واکسیناسیون کشوری کودکان اضافه کرده است.

مهدی دلاوری واکسن پنوموکوک در سن۴،۲ و ۱۲ ماهگی برای کودکان تزریق شده و واکسن روتاویرس نیز به صورت خوراکی است که در سن ۴،۲و ۶ ماهگی دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: کودکان ایران علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده واگیر شامل سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت بی، و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: بیماری پنوموکوک و بیماری‌های ناشی از روتاویروسها، از جمله بیماری‌های واگیرداری است که برای جامعه و خانواده بیمار هزینه‌های زیادی به همراه دارد در حالی که به وسیله واکسن قابل پیشگیری هستند.

دلاوری تصریح کرد: مطالعات اخیر نشان می‌دهد که در ایران ۵۴ درصد از موارد اسهال‌های آبکی در کودکان زیر ۵ سال که منجر به بستری شدن آنها می‌شود ناشی از روتا ویروس‌هاست که هر سال ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار کودک را گرفتار می‌کند.

وی گفت: بروز مننژیت، پنومونی، عفونت گوش، عفونت خون و سینوزیت، از عواقب میکروب پنوموکوک است و بر اساس برآوردهای بین‌المللی در سال ۲۰۱۶ سالانه ۲۵۸ میلیون عفونت ناشی از روتاویرسها و ۱۳۰ هزار مرگ در اثر آنها در دنیا رخ داده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: بنا به آمار، از سال ۲۰۰۱ تاکنون هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در کشور گزارش نشده و بیماری‌های سرخک، سرخجه، اوریون، کزاز نوزادی نیز در حال حذف شدن است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز