تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
بیت کوین در هفته‌ی که گذشت:

پین بار چیست

پین بار معمولاً نشان‌دهنده تغییرات قیمت ناگهانی در بازار است.
کد خبر: ۷۵۱۴۸

به گزارش معاصر، بیت‌کوین در هفته گذشته نوسانی بین 47,700 تا 52,800 داشت و در قیمت 52,150 کندل هفتگی خود را بست. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، بیت‌کوین به سقف کانال صعودی خود رسیده است و طبق تحلیل هفته‌های گذشته که گفتیم، قدرت خریداران زیاد است و توانست رنج خود را بشکند و پس از پولبک، که با فلش سفید مشخص شده، محدوده مورد نظر که 52 هزار بود را لمس کند.

در برخورد سوم در کانال معمولاً قیمت را به سمت پایین هدایت می‌کند، زیرا این محدوده، محدوده تسویه خریداران می‌باشد. اما نباید عجله کرد و منتظر نشانه‌ها مانند پین بار از سقف بود. در صورت شکست و تایید کندل قدرتمند روزانه، سقف بعدی عدد 55 هزار و بعد از آن 60 هزار است.

پین بار چیست ؟

پین بار معمولاً نشان‌دهنده تغییرات قیمت ناگهانی در بازار است و می‌تواند نشان‌دهنده تغییرات احتمالی در جهت حرکت قیمت باشد. این الگو معمولاً به عنوان یک نشانگر انعطاف‌پذیری بازار و تغییرات ناگهانی در عرض زمان کوتاه در نظر گرفته می‌شود.

پین بارها دارای دو قسمت اصلی هستند: بدنه (body) و سایه (shadow). بدنه پین بار نشان‌دهنده باز و بسته شدن قیمت در یک بازه زمانی خاص است، در حالی که سایه‌ها به سمت بالا و پایین از بدنه خارج می‌شوند و نشان‌دهنده حداکثر و حداقل قیمت در آن بازه زمانی هستند.

پین بارها می‌توانند به عنوان یک ابزار مفید برای تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی حرکت قیمت در بازار مورد استفاده قرار گیرند.

سجاد محمد پور(کارشناس حوزه رمز ارز)

Sajjadmohammadpour.58@gmail.com

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز