تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
در حاشیه نمایشگاه رسانه‌ها

جبهه «صبح ایران» اعلام موجودیت کرد

جبهه «صبح ایران» اعلام موجودیت کرد
جبهه «صبح ایران» با حضور «سعید محمد» و ««علی اکبر رائفی‌پور» در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های ایران اعلام موجودیت کرد.
کد خبر: ۷۵۱۷۳

به گزارش معاصر، جبهه «صبح ایران» امروز(سه شنبه) با حضور «سعید محمد» و «علی اکبر رائفی‌پور» در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های ایران اعلام موجودیت کرد.

در این نشست، محد و رائفی‌پور به تشریح دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نقش احزاب و تشکل‌ها در انتخابات ۱۱ اسفند ماه و عملکرد مجلس یازدهم پرداختند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه هفته آینده در سراسر کشور برگزار می‌شود.

«علی‌اکبر رائفی پور»دبیرکل جبهه صبح ایران امروز(سه شنبه) در نشستی خبری که در حاشیه نمایشگاه رسانه های ایرانی و در غرفه خبرگزاری دانشجو برگزار شد درباره فعالیت‌های او در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: از احزاب سیاسی که به دنبال کرسی در مجلس آینده هستند، سوال می‌کنم که تصمیم آنها در انتخابات چیست ؟

وی افزود: ما اهل وحدت و اتحاد هستیم و چهار سال تمام از مجلس یازدهم حمایت کرده بودم و امروز متهم شدم؛ یک سوال دارم آیا شرایط همانند قبل است؟!

دبیرکل جبهه صبح ایران به چهار مولفه انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب بر امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت تاکید دارند، از این رو اگر قرار است یک لیست باشد آیا آن لیست میخواهد با خودش در آینه رقابت کند!

رائفی‌پور با بیان اینکه ما در همه حوزه‌ها کاندیدا نخواهیم داشت، اظهار کرد: گزینه‌ای را تایید می‌کنیم که مرامنامه ما را امضا کرده باشد و تحت نظارت مردمی هم قرار خواهد داشت.

 

 

وی تصریح کرد: شرکت‌های سهامی سیاسی لیست می‌بندند و احزاب و جریان‌های سیاسی فقط شهرک سینمایی و اسم هستند و کاری نمی‌کنند. سال‌هاست مجمع برگزار کردند و می‌گویند در سطح کشور فعالیت می‌کنند اما در هیچ شهرستانی دفتر ندارند، این وهن دموکراسی است.

وی افزود: انتخابات پیش رو، هدف کوتاه مدت است و بنای ما بر این است که جریان متفاوتی در فضای سیاسی کشور ایجاد شود، از این رو برای ما گفتمان مهم است و امروز خوشحال هستیم که تمام جریانات سیاسی برای جلب مخاطب از شفافیت صحبت می‌کنند و این موجب افتخار است.

برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه داریم

دبیر کل جبهه صبح ایران در عین حال با بیان اینکه به صورت ویژه برای انتخابات پیش رو برنامه داریم، اعلام کرد: برای عضویت در جبهه صبح ایران کسانی را قبول می‌کنیم که تعهدنامه ما را امضا کنند و جلوی دوربین بنشینند و سوگند بخورند. چنانچه آنهایی که خود را رقیب ما می‌دانند، تعهدنامه ما را امضا کنند، احتمال آنکه کاندیدای آنها در لیست ما هم حضور داشته باشد، وجود دارد.

رائفی‌پور درباره موضوع «شفافیت» هم گفت: اینکه احزاب رقیب به دنبال شفافیت هستند یک پیروزی و افتخار است.

وی ضمن انتقاد از اقدامات و عملکرد برخی از نمایندگان مجلس، هم افزود: نمایندگان سعی می‌کنند در انتصاب شهرداران، فرمانداران و استانداران دخالت کنند و به جای نماینده ملی تبدیل به نماینده محلی می‌شوند.

آیا شورای ائتلاف بر عملکرد نمایندگان نظارت داشت؟

دبیرکل جبهه صبح ایران با تاکید بر اینکه باید ساز و کارها تغییر کند، افزود: اینکه به افرادی قدرت بدهیم اما نظارت نکنیم این منشا فساد است، شورای ائتلاف بیش از ۱۰۰ نفر را به مجلس فرستاد، آیا بر عملکرد این افراد نظارت کرد؟

رائفی‌پور تصریح کرد: امروز شبهه‌ای در مورد خانواده یک مسئول مطرح شده و برای مردم سوال بوجود آمده، نباید پاسخ داد! بیایید اعلام برائت کنید و پاسخگو باشید.

وی با بیان اینکه من فقط یک سوال کردم که شفافیت چه شد؟ گفت:به جای پاسخ دادن در مقابل کنش‌گری ما گفتند که عده‌ای فضای سیاسی کشور را مبتذل کرده‌اند، ۴ سال سکوت کردیم الان باید به ما بگوئید کاسبان شفافیت! ما سیاه نمایی کردیم! یک سوال کردیم به ما اتهام فرقه و نفوذی زدند، اتهامات را ادامه دهید سوالات ما ادامه دارد.

رائفی‌پور گفت: از احزاب سیاسی که به دنبال کرسی در مجلس آینده هستند، سوال می‌کنم که تصمیم آنها در انتخابات چیست ؟

دبیرکل جبهه صبح ایران به چهار مولفه انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب بر امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت تاکید دارند، از این رو اگر قرار است یک لیست باشد آیا آن لیست می‌خواهد با خودش در آینه رقابت کند! حتی یک نفر از ما که جبهه صبح ایران را ایجاد کردیم نامزد نشده است. به ما می‌گویند کاسبان شفافیت؛ چهار سال سکوت کردیم و شما را همراهی کردیم، حالا کاسب شفافیت هستیم؟

رائفی‌پور با بیان اینکه ما در همه حوزه‌ها کاندیدا نخواهیم داشت، اظهار کرد: گزینه‌ای را تایید می‌کنیم که مرامنامه ما را امضا کرده باشد و تحت نظارت مردمی هم قرار خواهد داشت.

احزاب و جریان‌های سیاسی شهرک سینمایی هستند

وی تصریح کرد: شرکت‌های سهامی سیاسی لیست می‌بندند و احزاب و جریان‌های سیاسی فقط شهرک سینمایی و اسم هستند و کاری نمی‌کنند. سال‌هاست مجمع برگزار کردند و می‌گویند در سطح کشور فعالیت می‌کنند اما در هیچ شهرستانی دفتر ندارند، این وهن دموکراسی است.

در ادامه جلسه برق قطع شد که رائفی‌پور به شوخی گفت به جبهه صبح ایران حمله سایبری شده است.

دبیرکل جبهه صبح ایران با بیان اینکه ۴ سال کنار ایستادیم و گفتند این لیست را تایید کنید و تایید کردیم، افزود: از ابتدا گفتمان برای ما مهم بود. جوانان از من ناراحت بودند که چرا لیست را تایید کردید؟ برای اینکه حجت را تمام کنم.

رائفی پور با بیان اینکه ما اهل وحدت هستیم و کسی به دنبال اختلاف نیست، افزود: ما متهم به لیستی رای دادن شده‌ایم، آنقدر از این مجلس حمایت کردم که متهم تساهل و تسامح در برابر مجلس شدم.

وی افزود: آقای قالیباف گفت که خرمشهرها در راه است، من توئیت زدیم اولین خرمشهر، شفافیت آرا است، «بسم الله»
بنده بلندگوی مجلس شدم و در توئیتی اعلام کردم که اسامی نمایندگان را اعلام خواهم کرد.

دبیرکل جبهه صبح ایران در این نشست خبری با بیان اینکه ما ناترازی گاز داریم، در شرایطی که سومین تولید کننده گاز جهان هستیم، گفت: تمام ارز و پول کشور خرج مسائل زودگذر شد. یارانه‌ای ما در واردات مرغ و گوشت، کجا می‌رود؟

رائفی‌پور با بیان اینکه در حوزه اقتصاد حرف زیاد داریم، تاکید کرد: درباره خودرو نمی‌توان شفاف حرف زد . شما یک مورد قانون به جز مجوز کسب و کار نام ببرید که به نفع مردم و طبقه پایین باشد!

وی اظهار کرد: باید تدبیری در سیاست‌های اتخاذ شده و با لحاظ کردن دهک‌های پایین که آسیب پذیر هم‌شدند کرد.

دبیرکل جبهه صبح ایران همچنین با بیان اینکه برای من اشخاص و لیست‌ها مهم نیستند، تاکید کرد: مهم پذیرفتن آن تعهد نامه جبهه صبح ایران است. من با اشخاص کار دارم که باید بندبند تعهدنامه را اجرا کنند، ضمن آنکه ما دنبال اشغال کرسی نیستیم.

محمد: جبهه صبح ایران فراجناحی است؛ در انتخابات راهکار داریم

«سعید محمد» عضو هیأت امنای جبهه صبح ایران هم در این نشست خبری درباره فعالیت جبهه متبوعش در انتخابات پیش رو، گفت: جبهه ما متعلق به همه است و می‌خواهیم صدای مردم باشیم و این مجموعه کاملا فراجناحی شکل گرفته است.

وی افزود: برای ما مهم است که اشخاص، نظام و قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول داشته باشند و عاشق کشور باشند و در رفع مشکلات کشور گام بردارند

عضو هیأت موسس جبهه صبح ایران با بیان اینکه جبهه صبح ایران به دنبال رفع نواقص است و به دنبال سیاه نمایی نیست، تاکید کرد: ما واقعیات را بیان می کنیم و در گام اول به دنبال شناسایی درد و سپس راهکار و درمان آن هستیم.

محمد تاکید کرد: ما امروز نباید پاسخگو باشیم؛ ما  از کسانی‌که در انتخابات لیست‌های رنگارنگ دادند سوال می‌کنیم. امروز وقتی از مردم و جامعه سوال می کنیم می‌گویند چرا پاسخگو نیستند؟!

وی تاکید کرد: بحث ما اشخاص نیست بلکه مبنایی است. بنده، غلامرضا و شجاع جزو هیأت امنای این جبهه هستیم.

عضو هیأت امنای جبهه صبح ایران درباره فعالیت خود در سپاه هم گفت: من از اوایل ۱۴۰۰ از سپاه منفک شدم و اکنون استاد دانشگاه هستم 

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز