تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
منوچهر متکی:

عملکرد مجلس یازدهم قابل دفاع نیست

عملکرد مجلس یازدهم قابل دفاع نیست
متکی در پاسخ به این سوال که نقص‌های مهم مجلس یازدهم را در چه می‌بینید و اگر وارد مجلس شوید آن را برطرف خواهید کرد، گفت: مجلس یازدهم ضمن اینکه از مواضع سیاسی انقلابی برخوردار بود و بسیاری از نمایندگان کنونی مجلس را انقلابی می‌دانم، اما عملکردش قابل دفاع نیست.
کد خبر: ۷۵۲۳۳

به گزارش معاصر به نقل از ایلنا، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: مجلس یازدهم ضمن اینکه از مواضع سیاسی انقلابی برخوردار بود و بسیاری از نمایندگان کنونی مجلس را انقلابی می‌دانم، اما عملکردش قابل دفاع نیست.

معتقدیم مجلس یازدهم در ارجاعات و ناکارآمدی‌های حوزه اجرایی کشور، نتوانست به رسالت واقعی خود عمل کند.

اینکه ۵ وزیر بعد از انتخاب‌شان با فاصله‌های کوتاهی برکنار می‌شوند، نشان‌دهنده این است که نمایندگان مجلس یازدهم در وظیفه مهمشان که انتخاب وزرا و رأی اعتماد به آنان است، موفق عمل نکردند.

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت در گفت‌وگویی، در پاسخ به این سوال ملاک شورای وحدت برای قرار دادن افراد در داخل لیست انتخابات مجلس شورای اسلامی چه بود، گفت: ملاک ما برای انتخاب افراد در لیست، تخصص‌های مورد نیاز مجلس، کمیسیون‌ها، در کنار شایستگی‌های فردی، سلامت، سابقه و کارآمدی برای موضوعاتی که به آن مأمور شدند، بود.

ما البته در قالب ظرفیت‌های فردی نمایندگان و حرکت جمعی شورای وحدت در مجلس برنامه‌هایی را داریم که به مرور اعلام خواهیم کرد. مهم‌ترین آنها این است که بلافاصله منتخبین شورای وحدت در مجلس، فراکسیون شورای وحدت را تشکیل می‌دهند و در این فراکسیون برمبنای خرد جمعی و تصمیم‌گیری جمعی پیرامون سه وظیفه مهم مجلس، یعنی بررسی طرح‌ها و لوایح، انتخاب وزرا و سایر انتخابات‌ها در مجلس و نیز امر مهم نظارت بر حکمرانی و کشورداری حرکت خواهیم کرد. بنابراین حرکت ما جمعی است و مبتنی‌بر خرد جمعی و تصمیم‌سازی جمعی است.

متکی در پاسخ به این سوال که نقص‌های مهم مجلس یازدهم را در چه می‌بینید و اگر وارد مجلس شوید آن را برطرف خواهید کرد، گفت: مجلس یازدهم ضمن اینکه از مواضع سیاسی انقلابی برخوردار بود و بسیاری از نمایندگان کنونی مجلس را انقلابی می‌دانم، اما عملکردش قابل دفاع نیست. معتقدیم مجلس یازدهم در ارجاعات و ناکارآمدی‌های حوزه اجرایی کشور، نتوانست به رسالت واقعی خود عمل کند.

اینکه ۵ وزیر بعد از انتخاب‌شان با فاصله‌های کوتاهی برکنار می‌شوند، نشان‌دهنده این است که نمایندگان مجلس یازدهم در وظیفه مهم‌شان که انتخاب وزرا و رأی اعتماد به آنان است، موفق عمل نکردند. اینها از نکاتی است که معتقدیم مجلس دوازدهم باید با استفاده از تجارب مجالس پیشین اما با ابتکارات نو، کارکرد مؤثرتری داشته باشد. تحول‌خواهی اساس کار ما است و ما آمدیم تا تحول‌خواهی محقق شود.

وی در پاسخ به این سوال در روزهای گذشته توسط جمعی از اصلاح طلبان بیانیه ۱۱۰ نفره‌ای تحت روزنه گشایی منتشر شد تحلیل شما درباره کارکرد این بیانیه چیست گفت: هرگونه بیانیه، سخنرانی، تشویق و ترغیب همراه با عمل باشد مناسب است.

ما یک عملی در دستور کار داریم و آن نقش ایجابی و مثبت هر فرد، هر جمع، هر تشکل برای حضور در انتخابات است. هرگونه پیشنهادی که این حضور را جدی‌تر، مؤثرتر و بانشاط‌تر کند ما استقبال می‌کنیم. ممکن است نقدهایی وجود داشته باشد که معتقدیم این نقدها باید مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام
منبع: ایلنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز