تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
تحلیلگران بررسی کردند

آخرین قیمت دلار در بازار آزاد چند؟

آخرین قیمت دلار در بازار آزاد چند؟
قیمت دلار در معاملات روز‌های پایانی هفته گذشته از کانال ۵۶ هزار تومانی عبور کرد و به 57 هزار رسید.
کد خبر: ۷۵۲۵۰

بنابرگزارش معاصر، قیمت دلار در بازار هفته پیش در سطح قیمتی نیمه دوم کانال ۵۶ هزار تومانی نوسان می‌کرد، با فرا رسیدن بازار روز پنج‌شنبه دلار آزاد در پله‌های نخست کانال بالاتر به فروش رسید.

تحلیلگران عمق‌کم معاملات در روز‌های تعطیل در کنار سیگنال مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی را عامل شکست سقف هفتگی دلار در روز پنج‌شنبه می‌دانند.

 به عقیده این افراد در روز‌های تعطیل حجم معاملات ارزی اندک است در نتیجه معامله‌گران خرد با نرخ‌دهی در سطوح قیمتی بالاتر اقدام به کسب سود بیشتر می‌کنند. علاوه بر آن در هفته گذشته رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی میزان غنی‌سازی اورانیوم ایران را فراتر از نیاز‌های هسته‌ای تجاری اعلام کرده بود که فعالان بازار این اظهار نظر را منفی دانستند.

در این میان احتمال سفر این مقام خارجی به کشور نیز روز پنج‌شنبه توسط رئیس سازمان انرژی اتمی رد شد.

محمد اسلامی در مورد درخواست سفر گروسی به تهران گفت: ‌انجام این سفر در ماه اسفند به دلیل تراکم برنامه‌‌‌ها بعید است. در نهایت به‌نظر می‌رسد رشد قیمت دلار در آخر هفته گذشته بیشتر به‌واسطه فعالیت معامله‌گران افزایشی در تعطیلات بوده و احتمال بازگشت نرخ دلار به کانال پایین‌تر با شروع بازار رسمی در روز‌های میانی هفته جاری وجود دارد.

گفتنی است که هر برگ دلار آزاد در بازار نیمه تعطیل روز پنج‌شنبه با حدود ۲۵۰ تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین در رقم ۵۷ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد.
صعود یک کانال در یک هفته

در هفته‌ای که گذشت نرخ دلار آزاد فعالیت خود را در سطوح قیمتی ابتدایی کانال ۵۶ هزار تومانی آغاز کرد. در حالی که نرخ این ارز در هفته منتهی به ۲۷ بهمن ثبات نسبی خوبی را تجربه کرده بود در روز شنبه بیست و هشتم این ماه در رقم ۵۶ هزار و ۵۰ تومان به فروش رسید.

در روز‌های یکشنبه و دوشنبه نرخ این ارز با جهشی ۸۰۰ تومانی نسبت به روز نخست هفته در رقم ۵۶ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد. پس از انتشار خبر بازگشت بدهی‌های ارزی بابک زنجانی به خزانه بانک مرکزی، دلار در روز سه‌شنبه آرایش کاهشی به خود گرفت و میانه‌های کانال ۵۶ افت کرد. اما در بازار روز چهارشنبه این افت قیمت جبران شد و دلار در آستانه ورود به کانال بالاتر قرار گرفت.

نرخ طلا افزایشی شد

البته نرخ دلار فردایی در بازار عصر روز شنبه به کانال ۵۷ هزار تومانی رسید اما سقف کریدور نقدی در بازار روز پنج‌شنبه شکست. هر برگ از این اسکناس امریکایی نخستین معاملات نقدی خود در صبح روز پنج‌شنبه را حوالی نرخ روز پیشین یعنی رقم ۵۶ هزار و ۹۰۰ تومان آغاز کرد. اما پس از گذشت چند ساعت روند نرخ این ارز افزایشی شد و در نهایت با ۲۵۰ تومان رشد نسبت به نرخ پیشین در رقم ۵۷ هزار و ۱۵۰ تومان به نوسان روزانه خود پایان بخشید. علاوه بر بازار ارز، قیمت قطعات مختلف فلز طلا نیز در بازار روز پنج‌شنبه افزایشی بود.

هر قطعه سکه طلا طرح جدید در این روز با رشد قیمتی ۳۳۰ هزار تومانی نسبت به نرخ روز چهارشنبه در رقم ۳۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان به فروش رسید. نیم و ربع سکه نیز در این روز با رشد قیمت یکسان ۱۵۰ هزار تومانی به ترتیب در ارقام ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شدند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز