تهران ۲۱.۵۱° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
این مصونیت به خاطر چیست؟

سعید محمد: یکی از مشکلات قالیباف را هر فردی داشت، صد باره حذف یا برکنار می‌شد

سعید محمد: یکی از مشکلات قالیباف را هر فردی داشت، صد باره حذف یا برکنار می‌شد
سعید محمد، مهم‌ترین مشکل و چالش در کشور را طولانی بودن فرایند تصمیم‌گیری و معیوب بودن ساختار‌ها و فرایند‌ها و مشخص نبودن مسئول هر فرایند و فرد پاسخگو عنوان می‌کند و معتقد است: جناح‌های سیاسی که عموما به صورت دوقطبی کاذب در جامعه مطرح هستند از کار آمدی لازم برای حل مسائل کشور برخوردار نیستند.
کد خبر: ۷۵۲۷۸

به گزارش معاصر، یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقای قالیباف و خانواده ایشان رفتار‌هایی خارج از چارچوب‌های آرمانی انقلاب از خود نشان داده‌اند و این برای مردم سؤال بر انگیز است چرا که اگر هر فردی حتی یکی از مشکلات ایشان را داشت صد باره حذف یا برکنار می‌شد، اما چرا ایشان کماکان بدون پاسخگویی به مردم در حال استمرار و تثبیت و ارتقاء جایگاه مدیریتی خود است؟

سعید محمد، مهم‌ترین مشکل و چالش در کشور را طولانی بودن فرایند تصمیم‌گیری و معیوب بودن ساختار‌ها و فرایند‌ها و مشخص نبودن مسئول هر فرایند و فرد پاسخگو عنوان می‌کند و معتقد است: جناح‌های سیاسی که عموما به صورت دوقطبی کاذب در جامعه مطرح هستند از کار آمدی لازم برای حل مسائل کشور برخوردار نیستند. شایسته سالاری و مردمی سازی اقتصاد از اصولی است که باعث تسریع در توسعه و ساخت کشور می‌شود.

او با انتقاد از عملکرد قالیباف می‌گوید:چرا ایشان هیچ وقت در باره ابهامات موجود در خصوص تخلفات در هلدینگ یاس، موضوع توقف بحث تحقیق و تفحص از شهرداری تهران قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ توسط مجلس دهم، موضوع تک رای خانم الهه راستگو به ایشان جهت تصدی پست شهرداری تهران، موضوع تراول‌های واگذارشده به اشخاص، موضوع فرزندانش و ده‌ها موضوع دیگر هیچ گاه باز خواست نشده و پاسخگو هم نبوده است.

متن کامل اظهارات سعید محمد در ادامه به این شرح است:

این روز‌ها اخبار اختلافات شما با قالیباف و تلاش تیم او برای کنار گذاشتن شما از دولت و رد صلاحیت‌تان بسیار شنیده می‌شود؛ ریشه این اختلافات از کجا آغاز شد؟ آیا قالیباف شما را یک رقیب می‌داند؟

من اصولا با اشخاص مشکلی ندارم، بحث من مبنایی است. اعتقاد من این است که نباید نظام برای عملکرد اشتباه اشخاص هزینه شود. آقای قالیباف و خانواده ایشان رفتار‌هایی خارج از چارچوب‌های آرمانی انقلاب از خود نشان داده‌اند و این برای مردم سؤال بر انگیز است چرا که اگر هر فردی حتی یکی از مشکلات ایشان را داشت صد باره حذف یا برکنار می‌شد، اما چرا ایشان کماکان بدون پاسخگویی به مردم در حال استمرار و تثبیت و ارتقاء جایگاه مدیریتی خود است؟

چرا ایشان هیچوقت در باره ابهامات موجود در خصوص تخلفات در هلدینگ یاس، موضوع توقف بحث تحقیق و تفحص از شهرداری تهران قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ توسط مجلس دهم، موضوع تک رای خانم الهه راستگو به ایشان جهت تصدی پست شهرداری تهران، موضوع تراول‌های واگذارشده به اشخاص، موضوع فرزندانش و ده‌ها موضوع دیگر هیچگاه باز خواست نشده و پاسخگو هم نبوده است.

این مصونیت به خاطر چیست؟ اگر مشکلی نیست که چرا به مردم شفاف و صادقانه توضیح نمی‌دهند تا مردم خصوصا نسل جوان اعتمادشان را از دست ندهند. چرا که امروز حفظ انسجام ملی و ایجاد سرمایه اجتماعی برای نظام از اولویت‌ها است.

علت اصلی جدایی شما از دولت چه بود و در دولت رییسی چه پیشنهاداتی برای کسب سمت به شما شد؟

اگر به عملکرد مناطق آزاد در دوره یکساله اینجانب یعنی از مهر ۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۱ نگاه کنید و با مدت مشابه سال قبل و سال بعد از آن مقایسه کنید متوجه می‌شوید که اتفاقات بسیار خوبی طی این دوره افتاده است.

به عنوان مثال اولین سالی که در طول حیات مناطق آزاد تراز تجاری مناطق ازاد (بدون احتساب مناطق ویژه) مثبت شد همین دوره یکساله بوده یا سرمایه‌گذاری‌ها و افتتاح‌های بی‌سابقه‌ای که در این دوره انجام شد یا در موضوع مقابله با فساد نزدیک به ۱۰۳ هزار میلیارد تومان از املاک مناطق آزاد که در سنوات قبل با زد و بند به افراد سودجو واگذار شده بود با همکاری دستگاه قضا با رای قطعی به مناطق ازاد بازگشت.

اما عدم درک صحیح در دولت از لزوم احیای مشوقات در مناطق آزاد و عدم حمایت دولت از این حرکت‌ها خصوصا انتقال مناطق ازاد به ذیل وزارت اقتصاد باعث جدایی این جانب از دبیرخانه شد.

از نظر شما نهاد دولت در ایران، از جمله دو دولت اخیر نیاز به چه اصلاحات ساختاری دارند؟

معتقدم نیمی از مشکلات دولت‌ها منشأ خارج از دولت دارد و نیمی از مشکلات منشأ داخل دولت. فکر می‌کنم اگر دولت‌ها بتوانند مشکلات داخلی خود را مدیریت کنند خروجی بسیار بهتری را شاهد خواهیم بود و البته موضوعات اثرگذار بر عملکرد دولت با منشأ بیرونی در اولویت بعدی قرار می‌گیرد.

قطعا انتخاب درست افراد و هماهنگی بین اعضای تیم اقتصادی دولت و پرهیز از حرکت جزیره‌ای و بخشی نگری و دارا بودن فهم مشترک از استراتژی اقتصادی دولت از اولویت‌ها است که در حال حاضر در این موضوع دچار نقص هستیم.

امروز مهم‌ترین مشکل و چالش در کشور طولانی بودن فرایند تصمیم‌گیری و معیوب بودن ساختار‌ها و فرایند‌ها و مشخص نبودن مسئول هر فرایند و فرد پاسخگو است.

برنامه انتخاباتی شما برای مجلس و ریاست جمهوری چیست؟

از آنجا که خود را سرباز نظام و مردم می‌دانم هر جا نیاز به نقش آفرینی باشد در خدمت مردم خواهم بود. فعلا که بحث ریاست جمهوری موضوعیتی ندارد، اما در بحث مجلس با توجه به دستور مقام معظم رهبری در مورد لزوم مشارکت حداکثری و انتخاب نمایندگان تحول خواه، به دنبال آگاه سازی مردم و کمک به آنان برای انتخاب درست هستم و با تبیین شاخص‌های فرد صالح و کار‌های مهمی که مجلس آینده در پیش رو دارد در تلاشم که مردم این بار به دور از لابی پدر خوانده‌های خود خوانده بتوانند افراد صالح و کار آمد را انتخاب کنند.

جامعه ایران شما را به عنوان یک چهره نظامی می‌شناسد؛ سعید محمد چرا به یکباره تصمیم به ورود در عرصه سیاست گرفت؟ شما یک سپاهی هستید یا یک دولتی؟

بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم و دستور تشکیل دولت جوان انقلابی با درخواست برخی بزرگان و همچنین فشار جوانان پرشور، از مسئولیت خود در قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) استعفا کردم که پس از سه ماه در پایان سال ۱۳۹۹ فرمانده محترم سپاه با استعفای اینجانب موافقت کرد و وارد کارزار انتخاباتی شدم.

از آن به بعد با حضور در دولت از مجموعه سپاه منفک شدم و تا کنون در مجموعه سپاه مسئولیتی نپذیرفتم تا شبهه ورود نیرو‌های نظامی در عرصه سیاسی ایجاد نشود و هم اکنون نیز هیچ مسئولیتی در سپاه ندارم.

دسته‌بندی سیاسی شما میان جریانات موجود چگونه ارزیابی می‌شود؟ نگاه شما به سیاست در قالب اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی؟ طرفدار بخش دولتی یا بخش خصوصی؟ و موافق تعامل با غرب یا مخالف تعامل با غرب دسته‌بندی می‌شود؟

به نظر من جناح‌های سیاسی که عموما به صورت دوقطبی کاذب در جامعه مطرح هستند از کار آمدی لازم برای حل مسائل کشور برخوردار نیستند و تنها نگاه نجات بخش، نگاه فراجناحی و با به کارگیری ظرفیت همه افراد توانمند و سالم از هر جناح و گروهی که باشند، برای اعتلای ایران عزیز لازمه امروز کشور است.

شایسته سالاری و مردمی سازی اقتصاد از اصولی است که باعث تسریع در توسعه و ساخت کشور می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز